GRY KOOPERACYJNE
Aeon's End: Nowy Początek
Samodzielna gra z serii Aeon's End
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 60 min.
wydawca: Wydawnictwo Portal (2023)
kod kreskowy: 5902560386622
projektant: Kevin Riley , Jenny Iglesias
wersja językowa: polska
Opis
Aeon’s End: Nowy Początek to prawowity następca i kontynuacja Aeon’s End, kultowej, kooperacyjnej karcianki z wiodącą mechaniką budowania talii, w której karty nigdy nie są tasowane. Gravehold Minione przepadło bezpowrotnie, runęło pod naporem Wrzechostrza, najpotężniejszego Bezimiennego, jakiego widział świat. Lecz pośród popiołów i beznadziei lśni promyk światła. Nowe Gravehold rodzi się na gruzach swej poprzedniczki, niosąc nadzieję na przetrwanie jego mieszkańców. Wy, Magowie Bram, stajecie w jego obronie. Tym razem nie będziecie tylko czekać, lecz sami ruszycie do ataku. Zapuścicie się w nieprzeniknione odstępy, by odkryć pochodzenie Bezimiennych i raz na zawsze położyć kres ich istnieniu.
Nowy Początek wprowadza nowy rodzaj rozgrywki - tryb Ekspedycji. Najpierw rozegracie pierwszą Ekspedycję, a potem gra poinstruuje was, jak wykorzystać komponenty ze wszystkich gier serii do stworzenia własnych Ekspedycji. Zetkniecie się ponadto ze Skarbami, nowym rodzajem potężnych kart, a także Koszarami, gdzie uporządkujecie wszystkie elementy aktualnie rozgrywanej kampanii.
Nowy Początek jest czwartą podstawką jaka powstała do Aeon's End. Klasycznie dostajemy nowych magów, nemesis i karty rynku. Tym razem całość zapakowana jest w mini kampanie, którą można przejść lub całkowicie pominąć i grać każdego nemesis osobno. Historia w Nowym Początku jest prosta i mało rozbudowana, ale mimo wszystko bardzo fajnie się ją przechodziło. Dodatkowo po każdej walce dostaje się skarby, które dodatkowo wzmacniają naszą postać, a Nemesis dostaje mocniejsze karty podstawowe do swojej talii co też fajnie podnosi poziom rozgrywki.
Nowe Nemesis są ciekawe i z każdym gra się zupełnie inaczej. Jeden przywołuje dużo słabych jednostek, inny przyzywa kilka mocniejszych popleczników, kolejny usuwa nam karty z talii, a ostatni pod koniec walki przemienia się w bardzo mocnego poplecznika, którego musimy pokonać. Magowie też są bardzo ciekawi, wielu z nich ma specjalne bramy, a mój ulubiony nie ma w talii początkowej kryształów tylko iskry i posiada karty, które pozwalają mu przemieniać zaklęcia w pieniądze.
Ogólnie jest to bardzo dobra podstawka i gra w nią była świetnym przeżyciem, jednak zdecydowanie wolałbym by był to dodatek, bo już mam 4 zestaw znaczników, kart początkowych, liczników życia, itp. co zdecydowanie nie jest mi potrzebne i tylko zajmuje miejsce.