GRY KARCIANE
6 bierze
Polska edycja światowego hitu!
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 10
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 45 min.
wydawca: G3
projektant: Wolfgang Kramer
wersja językowa: polska
Opis
Każdy z graczy otrzymuje 10 kart, które musi wyłożyć w jednym z czterech rzędów.
Ten, kto położy szóstą kartę musi wziąć pozostałe pięć i otrzymuje punkty karne.
Celem gry jest zebranie jak najmniejszej ilości kart. Każda karta jest warta minus jeden punkt za każdą głowę byka znajdującą się na niej. Zwycięzcą zostaje osoba, która na końcu gry ma najmniejszą ilość byczych głów.
Uznana przez Mensę za najlepszą grę umysłową 1996 roku, a przez Games Magazine za najlepszą grę karcianą rodzinną 1996 roku.
6 nimmt = 6 bierze!!!
Polska edycja światowego hitu!
Polska edycja światowego hitu!
Zawartość pudełka
- 104 karty
- instrukcja
Często kupowane razem z 6 bierze:
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2014-08-11
Super karcianka
autor:
AdamLodz
Gra karciana, w której staramy się uzbierać jak najmniej (lub wcale - stan idealny) byków. Proste? Nie do końca. Z prostego względu - każdy próbuje osiągnąć ten sam cel w tym samym czasie.
W tej grze może brać udział od dwóch do dziesięciu graczy (według mnie najlepiej gra się przy trójce bądź czwórce graczy), ponieważ gra staje się mniej przewidywalna, co za tym idzie nawet najlepsi taktycy mogą się przejechać na byku. W grę można grać już z ośmiolatkiem, który jest w stanie samodzielnie określić różnicę pomiędzy poszczególnymi kartami, które ma na ręku i które są na stole.
Wykładamy w każdej rundzie dowolną kartę z ręki( na początku mamy ich zawsze dziesięć), aby jak najbezpieczniej pozbyć się swoich kart i nie brać karnych byków. Karty są wykładane koszulkami, aby nikt nie widział jaką kartę wyłożył przeciwnik, i w jednym momencie odwracamy bykiem do góry. Ten z graczy z najmniejszą wartością byka rozpoczyna dokładanie do wcześniej ułożonego sekwensu kart, aby dokładana karta była większa od już wyłożonej ale jednocześnie różnica pomiędzy tymi kartami była jak najmniejsza.
Jeśli nie ma możliwości dołożenia według powyższej zasady karty to gracz zbiera wybrany rząd kart bądź kartę jako swoje karne byki. W przypadku gdy dokładana karta jest szóstą z kolei, to jak wskazuje tytuł - szósta bierze, gracz również bierze rząd kart z karnymi bykami. Po zakończeniu 10 rund, gdyż tyle trwa jedna partia liczymy karne byki. Gramy do uzbierania 66 bykowych punktów. Rozgrywka trwa około 30 - 45 minut w zależności czy w grze bierze udział zbyt wielu taktyków.
Gra oferuje mnóstwo zabawy podczas gry w rodzinnym lub/i koleżeńskim gronie.
Polecam tę grę jako obowiązkowa pozycja karciana, szczególnie że cena nie jest wysoka, a regrywalność i zabawa podczas rozgrywanej partii tej prostej karcianki jest naprawdę wysoka.





Gra karciana, w której staramy się uzbierać jak najmniej (lub wcale - stan idealny) byków. Proste? Nie do końca. Z prostego względu - każdy próbuje osiągnąć ten sam cel w tym samym czasie.
W tej grze może brać udział od dwóch do dziesięciu graczy (według mnie najlepiej gra się przy trójce bądź czwórce graczy), ponieważ gra staje się mniej przewidywalna, co za tym idzie nawet najlepsi taktycy mogą się przejechać na byku. W grę można grać już z ośmiolatkiem, który jest w stanie samodzielnie określić różnicę pomiędzy poszczególnymi kartami, które ma na ręku i które są na stole.
Wykładamy w każdej rundzie dowolną kartę z ręki( na początku mamy ich zawsze dziesięć), aby jak najbezpieczniej pozbyć się swoich kart i nie brać karnych byków. Karty są wykładane koszulkami, aby nikt nie widział jaką kartę wyłożył przeciwnik, i w jednym momencie odwracamy bykiem do góry. Ten z graczy z najmniejszą wartością byka rozpoczyna dokładanie do wcześniej ułożonego sekwensu kart, aby dokładana karta była większa od już wyłożonej ale jednocześnie różnica pomiędzy tymi kartami była jak najmniejsza.
Jeśli nie ma możliwości dołożenia według powyższej zasady karty to gracz zbiera wybrany rząd kart bądź kartę jako swoje karne byki. W przypadku gdy dokładana karta jest szóstą z kolei, to jak wskazuje tytuł - szósta bierze, gracz również bierze rząd kart z karnymi bykami. Po zakończeniu 10 rund, gdyż tyle trwa jedna partia liczymy karne byki. Gramy do uzbierania 66 bykowych punktów. Rozgrywka trwa około 30 - 45 minut w zależności czy w grze bierze udział zbyt wielu taktyków.
Gra oferuje mnóstwo zabawy podczas gry w rodzinnym lub/i koleżeńskim gronie.
Polecam tę grę jako obowiązkowa pozycja karciana, szczególnie że cena nie jest wysoka, a regrywalność i zabawa podczas rozgrywanej partii tej prostej karcianki jest naprawdę wysoka.
dodano: 2014-06-07
Prosta i rewelacyjan
autor:
Majsterro
6 bierze, to świetna pozycja karciana i jak na przyzwoitą karciankę przystało pozytywnym jest fakt możliwości rozgrywki do 10 osób, czyli większe domówki w stylu święta czy inne urodziny daje radę. Ostatnio świetnie się sprawdziła podczas sylwestra, tak się spodobała, że podarowana została znajomym z USA. Zasady proste, nic nie trzeba liczyć, choć cyferki na kartach. Jedynie trzeba przewidywać co by nie zgarnąć rzędu z karnymi byczkami, oczywiście czasem warto zgarnąć świadomie, aby później mieć możliwość lepszego ruchu.





6 bierze, to świetna pozycja karciana i jak na przyzwoitą karciankę przystało pozytywnym jest fakt możliwości rozgrywki do 10 osób, czyli większe domówki w stylu święta czy inne urodziny daje radę. Ostatnio świetnie się sprawdziła podczas sylwestra, tak się spodobała, że podarowana została znajomym z USA. Zasady proste, nic nie trzeba liczyć, choć cyferki na kartach. Jedynie trzeba przewidywać co by nie zgarnąć rzędu z karnymi byczkami, oczywiście czasem warto zgarnąć świadomie, aby później mieć możliwość lepszego ruchu.
dodano: 2013-11-12
autor:
Damian Hoinza
Grę przyniósł kolega i po paru rozgrywkach postanowiłem zamówić. Rodzinka podchodziła negatywnie do karcianki aż do pierwszego rozdania.
Każde kolejne rozdanie przynosi ze sobą ogromną dozę emocji jak i niecierpliwości, która karta zostanie zagrana przez przeciwników.
Gra posiada duży współczynnik losowości co daje bardzo dużo frajdy przy każdym kolejnym rozdaniu.
Mogę gorąco polecić ten tytuł, gdyż gra nie posiada skomplikowanych zasad a daje sporo radości, nie mniej jednak wymaga większego skupienia przy opracowywaniu swojej taktyki do zwycięstwa.





Grę przyniósł kolega i po paru rozgrywkach postanowiłem zamówić. Rodzinka podchodziła negatywnie do karcianki aż do pierwszego rozdania.
Każde kolejne rozdanie przynosi ze sobą ogromną dozę emocji jak i niecierpliwości, która karta zostanie zagrana przez przeciwników.
Gra posiada duży współczynnik losowości co daje bardzo dużo frajdy przy każdym kolejnym rozdaniu.
Mogę gorąco polecić ten tytuł, gdyż gra nie posiada skomplikowanych zasad a daje sporo radości, nie mniej jednak wymaga większego skupienia przy opracowywaniu swojej taktyki do zwycięstwa.
dodano: 2013-02-28
autor:
lider uga buga
Kiedy jeden z uczestników naszego obozu pt. Rozwojowy Zawrót Głowy wziął opakowanie tych kart do ręki, nasza Pani Kierownik krzyknęła szybko: ZAGRAJ, FAJNE! Reakcja spontaniczna, a że Pani Kierownik się nie odmawia, to podopieczny zagrał, a wraz z nim cztery inne osoby.
Pytanie brzmiało czy to "Sześciu bierze"? Czy "Sześć bierze"? A może właśnie "Szósty bierze?" - okazało się, że ta ostatnia wersja jest poprawna i już po przeczytaniu zasad opisanych w bardzo prosty sposób w instrukcji, można było przystąpić do rozgrywki. Mimo przejrzystości tych zasad, niektórzy uczestnicy tej zabawy zamiast próbować pozbywać się swoich kart z największą ilością punktów karnych, mylnie pozostawiały te karty dla siebie. Wiele śmiechu było, gdy dowiedziały się iż popełniły mały (ale znaczący) błąd ;P
Do spisu zalet tej gry należy niewielki koszt zakupu. Jak na talię, która kilkanaście lat temu została wyróżniona przez grono najbardziej inteligentnych ludzi na świecie, trzydzieści dwa złote to naprawdę bardzo mało! Tym razem nasza Pani Kierownik znów miała rację - gra okazała się fajna i warto było zagrać, bo wciągnęła.
Polecam. Tylko uwaga! Strzeżcie się byków i pamiętajcie... Szósty bierze!





Kiedy jeden z uczestników naszego obozu pt. Rozwojowy Zawrót Głowy wziął opakowanie tych kart do ręki, nasza Pani Kierownik krzyknęła szybko: ZAGRAJ, FAJNE! Reakcja spontaniczna, a że Pani Kierownik się nie odmawia, to podopieczny zagrał, a wraz z nim cztery inne osoby.
Pytanie brzmiało czy to "Sześciu bierze"? Czy "Sześć bierze"? A może właśnie "Szósty bierze?" - okazało się, że ta ostatnia wersja jest poprawna i już po przeczytaniu zasad opisanych w bardzo prosty sposób w instrukcji, można było przystąpić do rozgrywki. Mimo przejrzystości tych zasad, niektórzy uczestnicy tej zabawy zamiast próbować pozbywać się swoich kart z największą ilością punktów karnych, mylnie pozostawiały te karty dla siebie. Wiele śmiechu było, gdy dowiedziały się iż popełniły mały (ale znaczący) błąd ;P
Do spisu zalet tej gry należy niewielki koszt zakupu. Jak na talię, która kilkanaście lat temu została wyróżniona przez grono najbardziej inteligentnych ludzi na świecie, trzydzieści dwa złote to naprawdę bardzo mało! Tym razem nasza Pani Kierownik znów miała rację - gra okazała się fajna i warto było zagrać, bo wciągnęła.
Polecam. Tylko uwaga! Strzeżcie się byków i pamiętajcie... Szósty bierze!
dodano: 2013-02-19
bycza :)
autor:
pieguz
Kupiłam zachęcona poleceniem Mensy i się nie zawiodłam. Prosta mechanika ale ile emocji!
Gra była hitem wyjazdu w góry. Po długim dniu można było zasiąść w knajpie przy piwku i "byczych głowach" i poćwiczyć mózg. Rozgrywki są szybkie i każda inna, a do tego, pomimo wymogu myślenia nie jest to gra "zamulająca", nad która trzeba się bardzo skupić.
Karty są miło wykonane z żywymi kolorami, które pomagają zidentyfikować najmniej opłacalne kombinacje do wzięcia.
Prosta i przyjemna.





Kupiłam zachęcona poleceniem Mensy i się nie zawiodłam. Prosta mechanika ale ile emocji!
Gra była hitem wyjazdu w góry. Po długim dniu można było zasiąść w knajpie przy piwku i "byczych głowach" i poćwiczyć mózg. Rozgrywki są szybkie i każda inna, a do tego, pomimo wymogu myślenia nie jest to gra "zamulająca", nad która trzeba się bardzo skupić.
Karty są miło wykonane z żywymi kolorami, które pomagają zidentyfikować najmniej opłacalne kombinacje do wzięcia.
Prosta i przyjemna.
dodano: 2013-02-10
zabawa!
autor:
jamaz
Po pierwszych kilku rozgrywkach wiedziałem że muszę ją mieć. Kiedy już kupiłem i zagrałem swoją talią w innym towarzystwie, okazało się równie dobra jak za 1. razem.
Zero fabuły, zero komplikacji, banalne zasady i dużo śmiechu (oraz przekleństw) - idealna imprezówka.





Po pierwszych kilku rozgrywkach wiedziałem że muszę ją mieć. Kiedy już kupiłem i zagrałem swoją talią w innym towarzystwie, okazało się równie dobra jak za 1. razem.
Zero fabuły, zero komplikacji, banalne zasady i dużo śmiechu (oraz przekleństw) - idealna imprezówka.
dodano: 2012-04-10
niezla ale nie dla 10 graczy
autor:
Anna Sawicka
Najpierw zakochałam się w tej grze. Proste zasady, prosty mechanizm gry, ale jednocześnie dużo zabawy i wzajemnej interakcji między graczami. Idealnie sprawdza się jako krótka gra w 4-6 osób.
Niestety rozczarowałam się zabierając ją na wyjazd gdzie graliśmy w 8-10 osób. Grać się da ale okazało się, że osoby stosujące „strategię” kładzenia losowej karty ze swojej kupki miały takie same wyniki jak ci kalkulujący a czasem też wygrywali. Czyli przy górnej granicy liczby osób losowość 100%. Jedyną zaleta gry w tyle osób, było to, że mogły grać w nią z nami 5 letnie dzieci (kładąc losowo karty i ciesząc się z wygranej :)





Najpierw zakochałam się w tej grze. Proste zasady, prosty mechanizm gry, ale jednocześnie dużo zabawy i wzajemnej interakcji między graczami. Idealnie sprawdza się jako krótka gra w 4-6 osób.
Niestety rozczarowałam się zabierając ją na wyjazd gdzie graliśmy w 8-10 osób. Grać się da ale okazało się, że osoby stosujące „strategię” kładzenia losowej karty ze swojej kupki miały takie same wyniki jak ci kalkulujący a czasem też wygrywali. Czyli przy górnej granicy liczby osób losowość 100%. Jedyną zaleta gry w tyle osób, było to, że mogły grać w nią z nami 5 letnie dzieci (kładąc losowo karty i ciesząc się z wygranej :)
dodano: 2012-02-04
Doskonale logiczna
autor:
Jeremi Jarocki
Uwielbiam tę grę. Jest bardzo prosta i niezwykle interesująca. Da się w nią grać w bardzo dużo osób (miałem okazję grać w 7) dzięki czemu gra zyskuje nowy wymiar. Podczas gry 3 osobowej gra jest łatwiejsza do przewidzenia, w 7 już nie można niczego być pewnym. Gdy znudzą nam się lub świetnie opanujemy podstawowe zasady gry to mamy dostępne 8 innych wersji reguł, które nie wymagają żadnego dodatku. Dzięki czemu gra może cieszyć jeszcze dłużej. Jest prosta, nie potrzeba wiedzy o grach karcianych, jest szybka, poręczna więc nadaje się na wyjazdy czy do pubu, by trochę kompanów rozerwać. Co najważniejsze jest świetną grą logiczną, ale nawet grając doskonale można przegrać, bo obecny jest element losowości. Nie jest specjalnie męcząca, więc pewnie będzie żądań rewanżu. Gorąco polecam wszystkim!





Uwielbiam tę grę. Jest bardzo prosta i niezwykle interesująca. Da się w nią grać w bardzo dużo osób (miałem okazję grać w 7) dzięki czemu gra zyskuje nowy wymiar. Podczas gry 3 osobowej gra jest łatwiejsza do przewidzenia, w 7 już nie można niczego być pewnym. Gdy znudzą nam się lub świetnie opanujemy podstawowe zasady gry to mamy dostępne 8 innych wersji reguł, które nie wymagają żadnego dodatku. Dzięki czemu gra może cieszyć jeszcze dłużej. Jest prosta, nie potrzeba wiedzy o grach karcianych, jest szybka, poręczna więc nadaje się na wyjazdy czy do pubu, by trochę kompanów rozerwać. Co najważniejsze jest świetną grą logiczną, ale nawet grając doskonale można przegrać, bo obecny jest element losowości. Nie jest specjalnie męcząca, więc pewnie będzie żądań rewanżu. Gorąco polecam wszystkim!
dodano: 2011-11-21
Nagroda Mensa
autor:
Slanek
Prosta karcianka która daje wiele frajdy. Krótki czas grania, niezbyt skomplikowana zasady, świetnie nadaje się na spotkania towarzyskie w większym gronie, można ją z powodzeniem wykorzystać na lekcjach matematyki. Co daje – uczy przewidywania, planowania, logicznego myślenia, czujności, koncentracji, ale co najważniejsze daje okazje do śmiechu, ciekawej rywalizacji w każdym wieku.





Prosta karcianka która daje wiele frajdy. Krótki czas grania, niezbyt skomplikowana zasady, świetnie nadaje się na spotkania towarzyskie w większym gronie, można ją z powodzeniem wykorzystać na lekcjach matematyki. Co daje – uczy przewidywania, planowania, logicznego myślenia, czujności, koncentracji, ale co najważniejsze daje okazje do śmiechu, ciekawej rywalizacji w każdym wieku.
dodano: 2011-08-07
Dla całej rodziny
autor:
bober
Gra 6 Bierze to jeden z hitów Wolfganga Kramera. Rozgrywka jest bardzo przyjemna. Zasady gry są banalnie proste. Należy zebrać jak najmniej byczych głów.Nawet dziecko w wieku 8 lat da rade zrozumieć rozgrywkę w tej gry. Karty są wykonane bardzo dobrze. A możliwość gry w 10 osób, pozwoli,aby cała rodzina mogła uczestniczyć w zabawie.Polecam jako szybką grę karcianą na nudne wieczory .





Gra 6 Bierze to jeden z hitów Wolfganga Kramera. Rozgrywka jest bardzo przyjemna. Zasady gry są banalnie proste. Należy zebrać jak najmniej byczych głów.Nawet dziecko w wieku 8 lat da rade zrozumieć rozgrywkę w tej gry. Karty są wykonane bardzo dobrze. A możliwość gry w 10 osób, pozwoli,aby cała rodzina mogła uczestniczyć w zabawie.Polecam jako szybką grę karcianą na nudne wieczory .
dodano: 2009-07-10
rewelacja
autor:
monka
bardzo przyjemna lekka gra.. na pierwszy rzut oka wydaje się, że strategia obrana jest 100% jednak to może okazać się mylne :o) a jest jeszcze bardziej emocjonująca gdy gra w nią więcej niż 4 ososby .... osobiście sprawdzałam na tegorocznych wakacjach.. można również opracować swoje zasady np kto zbierze jak najwięcej byczków - przestawienie się na nowe warunki wymaga czasu co w efekcie przynosi dodatkowy ubaw :o)) polecam goraco!!





bardzo przyjemna lekka gra.. na pierwszy rzut oka wydaje się, że strategia obrana jest 100% jednak to może okazać się mylne :o) a jest jeszcze bardziej emocjonująca gdy gra w nią więcej niż 4 ososby .... osobiście sprawdzałam na tegorocznych wakacjach.. można również opracować swoje zasady np kto zbierze jak najwięcej byczków - przestawienie się na nowe warunki wymaga czasu co w efekcie przynosi dodatkowy ubaw :o)) polecam goraco!!
dodano: 2008-11-07
Musisz ją mieć !
autor:
monga
Jedna z lepszych gier imprezowych w jakie grałam. Zasady do wytłumaczenia w dwóch zdaniach, prosta talia kart, a ile frajdy ! Gra się świetnie i pomimo, że dostajemy losowe karty, jest w niej miejsce na różne strategie - chociaż czasem nawet najlepsza z nich zawodzi :) Świetna jako pierwsza gra przed cięższymi pozycjami, świetna jako przerywnik między cięższymi pozycjami (w ogóle to chyba jeden z lepszych fillerków), świetna na zakończenie planszówkowego wieczoru. I wciąga, wciąga - wydaje nam się, że już już wiemy jak zagrać, żeby było idealnie, jakie karty wykładać - gramy - nic z tego, to nie było to ;) No to co - no to jeszcze jedna partyjka...
Co do liczby graczy - wydaje mi się, że w 2 osoby niekoniecznie się sprawdzi, ja grałam w składzie 3, 4 i 5 osobowym. W 3 osoby grało się gorzej niż w 4 czy 5, wprowadziłabym modyfikację i w grze na 3 osoby rozdałabym nie po 10 a minimum po 13-14 kart i ewentualnie podwyższyć liczbę punktów z 66 do 77 (następnym razem tak zagram właśnie). Przy rozdaniu po 10 kart w grze jest tylko 30 kart, z czego 20 mieści się na stole, w efekcie często w jednej partii zbiera się tylko 2-3 razy. Zdecydowanie za mało - to co w grze jest najlepsze, czyli cały smaczek związany z wyborem karty, gdy na planszy robi się ciasno trochę wtedy umyka. W 4 czy 5 osób w grze jest 40 lub 50 kart - automatycznie więcej razy ktoś musi zebrać, żeby wszystkie karty wyłożyć - gra się wtedy o wiele wiele ciekawiej, jest więcej emocji.
Podsumowując - gra w swojej klasie idealna, cena przystępna - nic tylko kupować i grać i grać i grać :)





Jedna z lepszych gier imprezowych w jakie grałam. Zasady do wytłumaczenia w dwóch zdaniach, prosta talia kart, a ile frajdy ! Gra się świetnie i pomimo, że dostajemy losowe karty, jest w niej miejsce na różne strategie - chociaż czasem nawet najlepsza z nich zawodzi :) Świetna jako pierwsza gra przed cięższymi pozycjami, świetna jako przerywnik między cięższymi pozycjami (w ogóle to chyba jeden z lepszych fillerków), świetna na zakończenie planszówkowego wieczoru. I wciąga, wciąga - wydaje nam się, że już już wiemy jak zagrać, żeby było idealnie, jakie karty wykładać - gramy - nic z tego, to nie było to ;) No to co - no to jeszcze jedna partyjka...
Co do liczby graczy - wydaje mi się, że w 2 osoby niekoniecznie się sprawdzi, ja grałam w składzie 3, 4 i 5 osobowym. W 3 osoby grało się gorzej niż w 4 czy 5, wprowadziłabym modyfikację i w grze na 3 osoby rozdałabym nie po 10 a minimum po 13-14 kart i ewentualnie podwyższyć liczbę punktów z 66 do 77 (następnym razem tak zagram właśnie). Przy rozdaniu po 10 kart w grze jest tylko 30 kart, z czego 20 mieści się na stole, w efekcie często w jednej partii zbiera się tylko 2-3 razy. Zdecydowanie za mało - to co w grze jest najlepsze, czyli cały smaczek związany z wyborem karty, gdy na planszy robi się ciasno trochę wtedy umyka. W 4 czy 5 osób w grze jest 40 lub 50 kart - automatycznie więcej razy ktoś musi zebrać, żeby wszystkie karty wyłożyć - gra się wtedy o wiele wiele ciekawiej, jest więcej emocji.
Podsumowując - gra w swojej klasie idealna, cena przystępna - nic tylko kupować i grać i grać i grać :)
dodano: 2008-10-03
Świetna gra imprezowa!
autor:
Blue
Genialna gra imprezowa. Do tego można tym zestawem kart grac także w No Merci po odpowiednim przygotowaniu talii i dorzuceniu grosikow jako counterkow;). Sprawdza się idealnie jako filler między cięższymi grami, lub na szybkie zakończenie imprezy. Co nie znaczy że nie można w nią grać jako w gierkę na cały wieczór :) z dobrym teamem zapewnia multum zabawy.
Mechanika jest oparta o kontrolowanie losowości. Mimo, że tak naprawdę nie mamy za wiele do powiedzenia(szczególnie przy większej ilości graczy, a im więcej tym lepiej i więcej śmiechu) to ciągle mamy mylne wrażenie że potrafimy tą losowość kontrolować co wzbudza ogromne emocje. Polecam serdecznie, szczególnie że gra jest tania i świetnie się skaluje.





Genialna gra imprezowa. Do tego można tym zestawem kart grac także w No Merci po odpowiednim przygotowaniu talii i dorzuceniu grosikow jako counterkow;). Sprawdza się idealnie jako filler między cięższymi grami, lub na szybkie zakończenie imprezy. Co nie znaczy że nie można w nią grać jako w gierkę na cały wieczór :) z dobrym teamem zapewnia multum zabawy.
Mechanika jest oparta o kontrolowanie losowości. Mimo, że tak naprawdę nie mamy za wiele do powiedzenia(szczególnie przy większej ilości graczy, a im więcej tym lepiej i więcej śmiechu) to ciągle mamy mylne wrażenie że potrafimy tą losowość kontrolować co wzbudza ogromne emocje. Polecam serdecznie, szczególnie że gra jest tania i świetnie się skaluje.
dodano: 2008-09-10
Genialna prostota
autor:
Kacyk
Osiągnięcie takiej grywalności przy tak minimalnym poziomie skomplikowania zasad dla mnie jest czymś wspaniałym. Nie spotkałem jeszcze osoby, której by się ta gra nie spodobała. Dla ludzi zajmujących się 'zawodowo' planszówkami idealna na odprężenie się wśród znajomych także tych dla których kontakt z grami ogranicza się niemal wyłącznie do węża na komórce. Dopasowywanie kart tak, żeby uniknąć bycia tym szóstym, dynamizm, emocje, wzajemne kłótnie i spory "jak mogłeś mi to zrobić" to całe piękno tej gry. Ciekawa jest też przy odwróceniu zasad, czyli wygrywa ten, który zgarnie najwięcej byczych głów. Zdecydowanie do polecenia, dla każdego!





Osiągnięcie takiej grywalności przy tak minimalnym poziomie skomplikowania zasad dla mnie jest czymś wspaniałym. Nie spotkałem jeszcze osoby, której by się ta gra nie spodobała. Dla ludzi zajmujących się 'zawodowo' planszówkami idealna na odprężenie się wśród znajomych także tych dla których kontakt z grami ogranicza się niemal wyłącznie do węża na komórce. Dopasowywanie kart tak, żeby uniknąć bycia tym szóstym, dynamizm, emocje, wzajemne kłótnie i spory "jak mogłeś mi to zrobić" to całe piękno tej gry. Ciekawa jest też przy odwróceniu zasad, czyli wygrywa ten, który zgarnie najwięcej byczych głów. Zdecydowanie do polecenia, dla każdego!
Sprytna i prosta gra karciana, w zasadzie logiczna, ale z dużym elementem losowym, w którym gracze równocześnie zagrywają karty z numerami i ustawiają je w 4 rzędach, zgodnie z rosnącą wartością liczb na kartach. Ten kto wystawi szóstą kartę w rzędzie, zgodnie z tytułem gry - bierze cały rząd. Każda z kart ma przypisaną jakąś wartość punktową. Jeśli ktoś pierwszy zbierze 66 punktów "karnych" - gra się kończy, wygrywa ten, kto zebrał ich najmniej.
Gra bardzo dobrze sprawdza się jako przerywnik między innymi rozgrywkami, szczególnie w nieco większym gronie graczy.
Rozgrywka najlepiej działa przy 4-7 osobach, przy 8 jeszcze w miarę jest OK, natomiast nie polecam gry na 2 (jest trochę nudno) oraz 10 osób (nie sposób przewidzieć, co się wydarzy w rundzie, gra wydaje się kompletnie losowa).