GRY KARCIANE
The Grizzled
Kooperacyjna gra o losach żołnierzy podczas I wojny światowej.
cena:
109.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: od 30 do 30 min.
wydawca: CoolMiniOrNot (2015)
kod kreskowy: 889696000491
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
The Grizzled is a cooperative game about survival in the trenches during the first World War where players win or lose together.
Each round, the current team leader will choose how many cards every player draws. Then, going around the table, players must either play a card in their hand or back out of the mission. Each card represents either threats to the team (such as mortar shells and weather conditions) or negative personality traits (such as frightened or obsessive). At the end of the round, more cards are added to the draw deck. The game ends only if the players can deplete the draw deck as well as their hands without letting time run out.
If one threat shows up too many times, the team fails the mission. The team must play their threats correctly in order to gain any progress. However, most of the information in a players hand remains secret throughout the game.
Planning, teamwork, and a little luck are the tools you'll need to win this cooperative game for two to five players.
Grizzled jest kooperacyjną grą karcianą umieszczoną w czasach I wojny światowej. Gracze wcielają się w postaci żołnierzy z francuskiej armii. Każdy z nich ma swoją unikatową umiejętność, która pozwala walczyć im z przeciwnościami losu: warunki pogodowe, wydarzenia (Atak wroga, Atak gazowy, Ostrzał) jak również choroby psychiczne które będą utrudniać grę.
Mechanika jest stosunkowo prosta: gracze dostają pewną ilość kart, na której są ww symbole pogodowe i wydarzenia. Ich zadaniem jest wykładanie kart w taki sposób, aby żaden z symboli nie powtórzył się 3 razy. Jeśli nastąpi taka sytuacja, bitwa jest przegrana i ogóle zwycięstwo wojny staje się trudniejsze.
Każdy z graczy po kolei staje się Liderem i decyduje, po ile kart dostaną żołnierze w tej turze. Jeśli dobiorą za mało-stracą czas, jeśli za dużo-łatwo mogą przegrać bitwę. Po takiej turze, lider dostaje token Przemowy, który pozwala graczom-w momencie jego zagrania- odrzucić jedną kartę zagrożeń z ręki graczy.
Bohaterowie mają również do dyspozycji żetony Wsparcia, dzięki którym mogą pomagać innym żołnierzom gdy sami wycofają się z pola walki.
w odczuciu wielu znajomych, z którymi graliśmy w tę grę, bywa ona bardzo depresyjna ale ma w sobie coś, przez co chce się do niej wracać! Myślę, że na olbrzymi plus zasługuje tu klimat dzięki któremu jesteśmy w stanie poczuć zmagania wojenne.
Gra to solidne 4+