GRY KARCIANE
Cthulhu Światy
Cthulhu się budzi!
cena:
65.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 25 do 45 min.
wydawca: Baldar (2015)
kod kreskowy: 5905669393010
projektant: Darwin Kastle
wersja językowa: polska
Opis
Wezwij jego starych przyjaciół i doprowadź innych do obłędu.
Ale uważaj na towarzystwo, by samemu nie stracić zmysłów.
W tej karcianej grze nie liczy się to, ile masz kart, ale jakie kombinacje z nich ułożysz. Dobieraj więc karty rozważnie i uwolnij potencjał drzemiący w potędze Cthulhu.
Cthulhu światy to polska edycja gry Cthulhu Realms.
Cthulhu Realms wykorzystuje mechanikę wielokrotnie nagradzanej w 2014 roku Star Realms.
Zawartość pudełka:
4 Plansze Graczy
4 Znaczniki
10 kart Wtajemniczonych
24 kart Wyznawców
8 kart Zbirów
66 kart Lokacji, Artefaktów i Istot
Instrukcja polska
Często kupowane razem z Cthulhu Światy:
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2019-02-19
Dobra karcianka
autor:
Hubert Leszczyński
Wykonanie:
Karty twarde, czuć teksturę. Grafiki przyjemne, to jest ten typ nie starzejących się grafik rysunkowych. Ikonografia czytelna.
Ocena 5/5
Klimat:
Grałem z różnymi osobami nie poczułem klimatu ani razu. Wzrok odrazu pada na ikony a grafiki przechodzą bokiem jedynie skupiając się na składaniu combosów.
Ocena 2/5
Mechanika:
Zaczynamy z standardowym zestawem kart. Powiększamy go kupując nowe z rynku, składając zestawy które lepiej lub gorzej współgrają ze sobą. Zagrywamy karty zadając obrażenia, w tym wypadku zmniejszając "poczytalność" przeciwnika.
Ocena 4/5
Ogólnie:
Przyjemna gra karciana w małym pudełku, z efektem "jeszcze raz". Bardziej przypada mi do gustu niż inne podobne do niej.
Ostateczna moja ocena 4/5





Wykonanie:
Karty twarde, czuć teksturę. Grafiki przyjemne, to jest ten typ nie starzejących się grafik rysunkowych. Ikonografia czytelna.
Ocena 5/5
Klimat:
Grałem z różnymi osobami nie poczułem klimatu ani razu. Wzrok odrazu pada na ikony a grafiki przechodzą bokiem jedynie skupiając się na składaniu combosów.
Ocena 2/5
Mechanika:
Zaczynamy z standardowym zestawem kart. Powiększamy go kupując nowe z rynku, składając zestawy które lepiej lub gorzej współgrają ze sobą. Zagrywamy karty zadając obrażenia, w tym wypadku zmniejszając "poczytalność" przeciwnika.
Ocena 4/5
Ogólnie:
Przyjemna gra karciana w małym pudełku, z efektem "jeszcze raz". Bardziej przypada mi do gustu niż inne podobne do niej.
Ostateczna moja ocena 4/5
dodano: 2015-11-21
Macki w ruch :)
autor:
Max1976
Niektórzy narzekają na komiksową grafikę, ale w zalewie bardzo poważnych gier z mitologii Cthulhu, CŚ wyglądają świeżo i smakowicie.
Niektórzy mówią też, że to klon Star Realms i poniekąd tak jest, jednak jest to ulepszony klon SR. Podobna mechanika, ale rozgrywka zdecydowanie głębsza. No, i w odróżnieniu od SR podstawka CŚ działa już do 4 osób.
Jedynym mankamentem jest słabo napisana instrukcja. Dla kogoś, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę z grami (lub z grami deck-buildingowymi), może to być naprawdę ciężka do pokonania bariera. Jednakże po pierwszej grze, większość zasad i ikonografii staje się prosta i czytelna.
Moim skromnym zdaniem Cthulhu Światy to naprawdę dobra gra, którą warto mieć w kolekcji. Polecam!





Niektórzy narzekają na komiksową grafikę, ale w zalewie bardzo poważnych gier z mitologii Cthulhu, CŚ wyglądają świeżo i smakowicie.
Niektórzy mówią też, że to klon Star Realms i poniekąd tak jest, jednak jest to ulepszony klon SR. Podobna mechanika, ale rozgrywka zdecydowanie głębsza. No, i w odróżnieniu od SR podstawka CŚ działa już do 4 osób.
Jedynym mankamentem jest słabo napisana instrukcja. Dla kogoś, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę z grami (lub z grami deck-buildingowymi), może to być naprawdę ciężka do pokonania bariera. Jednakże po pierwszej grze, większość zasad i ikonografii staje się prosta i czytelna.
Moim skromnym zdaniem Cthulhu Światy to naprawdę dobra gra, którą warto mieć w kolekcji. Polecam!
Cthulhu światy to karcianka z mechaniką deckbuldingu znaną z gry Star Realms ubraną w komiczną szatę (a właściwie macki) graficzną mitologii Lovecrafta. Różni się od pierwowzoru tym, że zastosowano najlepsze rozwiązania mechanicznie i od razu gra jest dostosowana do gry w cztery osoby. Najlepiej jednak sprawdza się w grze na dwie osoby i dlatego tak często w nią gramy z żoną, tym bardziej, że rozgrywka trwa do 30 min, ale przeważnie nawet krócej.
Niezwykłość tej mechaniki budowania talii polega na kontrolowanej losowości. Niby ciągnięmy pięć kart i wszystkie zagrywamy (nie zagrane i tak się odrzuca - szkoda, że tego jakoś nie zmodyfikowano), czyli niby mega losowo, ale w trakcie rozgrywki przez dokupowanie nowych kart i "wypieranie" mniej przydatnych kart, kształtujemy naszą talię, zwiększamy prawdopodobieństwo, że na rękę będą wpadać nam same dobre karty tworzące niesamowite kombosy!
Zalety:
+ śmieszna szata graficzna, porządne komponenty
+ ciekawa mechanika deckbuldingu, która jest zdobyła dużo fanów na całym świecie i jest inspiracją dla wielu innych karcianek
+ szybka rozgrywka (od 15 do 30 min) i od razu chce się zagrać jeszcze raz.
Wady:
- początek gry trochę monotonny
- mechanika deckbuildingu nie wszystkim może przypaść do gustu
- gra lepiej działa na dwie osoby niż na 3 lub 4.
- zwięzła instrukcja, ale dla początkujących planszówkowiczów może być cieżkostrawna.