gry planszowe karciane > Zapraszamy do Podziemi
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Zapraszamy do Podziemi

Zapraszamy do Podziemi

Wejdź! O ile się ośmielisz!

cena:

43.90 39.50 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 39.5)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2015)
projektant: Masato Uesugi

wersja językowa: polska

Opis


Zapraszamy do podziemi powita nas chłodem lochów i ziejącym ogniem potworem. To świetna gra w której musimy wystawić do wiatru naszych współtowarzyszy. Sprawić, by zaginęli w lochu...Ryzyko, blef, strategia. Jest tu wszystko co każdy gracz lubi najbardziej.

Witamy w Podziemiach to gra oparta na mechanice push-your-luck, w której od 2-4 graczy wciela się w postać śmiałka usiłującego zwiedzić tytułowe podziemia. Gracz, któremu jako pierwszemu uda się przejść całe lochy dwukrotnie wygrywa grę. Natomiast jeżeli dwa razy polegnie w podziemiach odpada z rozgrywki. Gracze w swojej turze, wprowadzają w sekrecie przed pozostałymi graczami karty potworów lub niszczą jeden z przedmiotów w ekwipunku bohatera. Gracze w każdej chwili mogą stchórzyć i uciec spod drzwi lochów. Gracz, który zostanie jako ostatni przed wrotami, musi zejść w dół i zmierzyć się z czyhającym tam niebezpieczeństwem.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-04-10 Świetna imprezówka autor: Szyszko76

W kilku słowach, kupione na prezent i od razu grane. Świetna imprezówka, podobała się wszystkim. Czekamy na 2 część :)
dodano: 2016-10-14 Bleff fantasy autor: Mikołaj Witkowski

Gra mimo bardzo prostych zasad może nie być prosta do ogarnięcia, dość dużo graczy mylnie zakłada że każdy z nich prowadzi innego bohatera... a bohater jest jeden i ten sam dla wszystkich. Ma swój ekwipunek i umiejętności i mamy talię lochu składającą się z potworów. Bohater jest w stanie pokonać je wszystkie, ale w każdej turze dany gracz decyduje czy włożyć potwora do lochu czy usunąć go zarazem usuwając jakiś ekwipunek czy umiejętność... Dopiero gdy reszta graczy spasuje wchodzimy do lochu, trzeba zrobić to w udany sposób dwukrotnie by wygrać.

A więc cała trudność polega na takim budowaniu talii i osłabianiu bohatera by inni gracze myśleli że ukończenie lochu jest niemożliwe... a jednak musi to być możliwe. To wbrew pozorom wymaga sporej ilości kombinowania i blefowania. Alternatywnie można iść w taktykę zbyt trudnego lochu i mieć nadzieję, że zginą w nim nasi przeciwnicy, jednak oni mogą dość łatwo spasować zmuszając nas do zmierzenia się lochem.

Gra jest bardzo dobrze wykonana, bohaterowie i ich ekwipunek to grube, powlekane kafelki. Karty lochu są dobrej jakości.
dodano: 2016-09-19 Dobra, mała, tania gra na piwne wieczory. autor: astegor

W grze wcielamy się w bohaterów, a właściwie ich menadżerów, i przyjdzie nam zwalczać wszelakie kreatury w tytułowym lochu. Do dyspozycji mamy czwórkę postaci wraz z (w większości) dedykowanymi im przedmiotami. Sama rozgrywka działa na „mechanice” push your luck, w której to ostatni, który niespasuje, wchodzi do przepełnionego potworami lochu.

Grafika i wykonanie:
Gra jest pięknie i kolorowa zilustrowana, a same komponenty są wykonane z grubej tektury. Pudełko mieści idealnie całą grę, a elementy nie latają po pustej przestrzeni.

Mechanika:
Gra wykorzystuje mechanikę push your luck. Co turę można osłabić „wspólnego” bohatera, zwiększyć liczebność mieszkańców lochu o kolejną kreaturę lub spasować gdy uważa się, że bohater jest za słaby na przejście lochu. Proste, szybko przyswajalne zasady.

Klimat/Tematyka:
Klimat nie jest odczuwalny. Neutralny, przerysowany klimat fantasy pasuje tu idealnie. Sercem gry nie jest wcielanie się w postacie, a raczej kalkulacja i łut szczęścia.

Skalowalność:
Świetnie działa w pełnym cztero-osobowym składzie. Jest chaotycznie i nie obejdzie się bez odczytywania kart zagranych przez współgraczy. Jeden z graczy opisał to słowami „trochę jak w pokerze”. W grze dwuosobowej ma się zdecydowanie większą kontrolę nad rozgrywką i w dużej mierze chodzi o dobrą kalkulacje.

Cena/Zawartość pudełka/Radość z gry:
W pudełku dostajemy trochę kartonu, dosłownie kilkanaście kart i instrukcje. Ilustracje na kartonikach są ładne, instrukcja czytelna, wypraska spełnia swoje zadanie. Regrywaności jest sporo, a że partia trwa 10-15 minut max to i jako drobny, luźny przerywnik między większymi tytułami działa świetnie.

OCENA: 8/10
Bardzo dobra, tania, prosta i mała gierka. Idealna do częstych podróży, do wciągnięcia kogoś nowego, czy jaki szybki filler między rozkładaniem większych i dłuższych tytułów. Jedyny problem z tytułem mogą wiązać się ze skrajnymi euro-gamerami, który potrafią zawieszać turę na minutę, żeby przemyśleć wszystkie możliwości.
dodano: 2016-02-12 Kompletnie przeciętny przerywnik autor: leser

Kompletnie przeciętna, mało emocjonująca gra oferująca dość iluzoryczne decyzje. Potrafi się mocno dłużyć, powtarzalność daje się zauważyć już od początkowych partii. Fortuny to to nie kosztuje, ale i tak żałuję, że naciąłem się na hajp i skusiłem na ten tytuł.