gry planszowe karciane > Dominion (polska edycja)
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Dominion (polska edycja)

Dominion (polska edycja)

Świetna karciana gra strategiczna. Zbuduj królestwo i zjednocz wszystkich pod swoim przywództwem.

cena:

144.90 129.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 20 do 50 min.

wydawca: Games Factory Publishing (2015)
projektant: Donald X. Vaccarino

wersja językowa: polska
Do każdego egzemplarze gry dokładamy mini dodatek Kasztel. Do wyczerpania zapasów.

Opis


Dominion to wyjątkowa gra karciana, jedna z najlepszych nowoczesnych gier na świecie. Bardzo szybko nauczycie się jak w nią zagrać, a partia trwa do 30 minut. Gwarantuję, że będziecie chcieli zagrać kolejny raz.

Gracze mają pełną dowolność w przygotowaniu zestawów kart, których będą używać. Mogą je dostosować do stylu gry i poziomu umiejętności przeciwnika. Można zwiększyć poziom negatywnej interakcji lub wyeliminować go w ogóle.

Dominion to gra bardzo elastyczna. To baza, z której sami wyciągniemy to, co najlepsze. Co więcej nie jest to trudny tytuł. Doskonale nada się do rozgrywki z dziećmi lub znajomymi, którzy jeszcze nigdy w gry planszowe nie grali.

Dodatkowo Dominion to świetny tytuł dla kompetytywnych graczy. Bardzo rzadko w trakcie partii zdarza się, że jest lider, a wynik rozgrywki jest znany. Gra posiada ogromny potencjał turniejowy. Można ją też rozwijać, kupując kolejne dodatki -- dzięki czemu rozgrywka nigdy się nie znudzi.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-11-02 Ekstraklasa autor: leser

Dominion ma ogromną rzeszę fanów i całkiem spore grono krytyków. Choć nie zaliczyłbym siebie do kategorii miłośników tego tytułu (mówię, tylko o podstawce, całą serię kocham z całego serca;) nie będę ukrywał, że wymieniam go pośród swoich ulubionych. Czemu? Ma w sobie pewną lekkość, elegancję, która sprawia, że można w nią zagrać praktycznie z każdym i nieomal zawsze. Chociaż gra daje spore pole do kombinowania, wymaga myślenia niemęczącego, umożliwiającego spokojną konwersację i zwyczajnie relaks. Ze względu na liczbę kart i możliwych ich kombinacji grywalność jest kolosalna. W każdej konfiguracji, tak przy 2 jak i 3 czy 4 graczach gra się znakomicie.
Wykonaniu trudno coś zarzucić, może grafiki na kilku kartach pozostawiają nieco do życzenia. Jednak ze względu na częste tasowanie nie ma rady, karty po jakimś czasie będą się niszczyć. Jeżeli ktoś nie jest się w stanie z tym faktem pogodzić, niech lepiej od razu zaopatrzy się w koszulki.
Bardzo gorąco polecam!
dodano: 2017-01-17 autor: banachow

Bezapelacyjnie klasyk jeżeli chodzi o karcianki. Pomimo, że już niemal 10 lat minęło od premiery tego tytułu, cały czas ciężko znaleźć równie dobry tytuł oparty na mechanice deckbuildingu. A do tego niesamowicie przystępny nawet dla mniej zaawansowanych graczy.
Dominion to banalne zasady, które można streścić w trzech słowach Action, Buy, Clean (ABC), czyli możesz zagrać jedną akcje, dokonać jednego zakupu i odrzucić niewykorzystane karty i dobrać 5 nowych na rękę. Ale to co czyni ten tytuł wyjątkowym to właśnie karty, a dokładniej karty Królestwa z których każda wprowadza inne działanie. Dodatkowe akcje, możliwość dokonywania dodatkowych zakupów, usuwania niepotrzebnych kart z talii, zamiany kart na inne itd. Każdorazowo wykorzystujemy 10 zestawów zatem liczba możliwych kombinacji jest wręcz niesamowita. A czasem wystarczy zmienić 1-2 karty, by akcenty rozgrywki, budowana strategia, uległy całkowitej zmianie.
Jedyny minus jaki widzę to grafiki na kartach, które cóż… podobno o gustach się nie dyskutuje, ale jak dla mnie są po prostu brzydkie.
Czasem pojawiają się pytanie, czy nie lepiej zacząć od Dominiona Intrygi, który także ma zestaw podstawowych kart niezbędnych do rozgrywki. Moim zdaniem Intryga mimo wszystko powinna być traktowana jako drugi krok. Nawet jeżeli z punktu widzenia złożoności rozgrywki każdy kolejny dodatek daje coś nowego, to siła serii tkwi w strategii stopniowego wdrażania gracza w coraz to nowe zasady. Podstawowa wersja spokojnie może starczyć na kilkadziesiąt rozgrywek. Dlatego, szczególnie gry wdrażam nowych graczy, zaczynam od kart właśnie z tego zestawu. Potem stopniowo dodaje te z dodatków dzięki czemu nowicjusz nie jest przytłoczony i szybko osiąga zadowolenie z budowania kolejnych „combosów”.
A potem przychodzi czas na kolejne dodatki. Pytanie „czy kupować następne”, może szybko zmienić się w „kiedy kupić następne”.  Ale i tu uspokajam, Dominion to pełnowartościowy produkt. Bez dodatków też bardzo cieszy.
dodano: 2016-02-01 Świetna, choć mało klimatyczna. autor: astegor


Dominion to łatwa gra karciana, która jest najszerzej znana jako prekursor mechaniki „Deck Building”, polegającej na zdobywaniu coraz to lepszych kart wykorzystując do tego karty podstawowe/początkowe. W grze fabularnie wcielamy się w książęta ścigające się w budowie najwspanialszego i największego królestwa.
Moja recenzja obejmować będzie kilka aspektów gry. Każdy z nich będzie opisany oraz zostaną mu przydzielone pkty w zależności od jego zalet i wad. Suma otrzymanych pktów ze wszystkich aspektów stanowić będzie ocenę końcową tytułu. Zakres punktów możliwych do przydzielenia za każdy element składowy gry jest wpisany w nawias.

GRAFIKA & WYKONANIE (0-2 pkt)
W grze używamy tylko kart, które po kilkunastu(kilkudziesięciu) grach mogą zacząć się niszczyć. W zasadzie nie mamy jak tego wyeliminować, ponieważ tasowanie szczególnie na początku będzie częste z racji wykorzystywanej mechaniki. Warto zaopatrzyć się jak najszybciej w koszulki choć dla 500 kart jest to wydatek kilkudziesięciu dodatkowych złotych. Poza kartami dostajemy dobrze napisana instrukcje. Wypraska idealnie porządkuje karty, lecz brak w niej miejsca na ewentualny zakup dodatków(które w polskiej wersji językowej mają być w drodze). Grafiki na kartach są przeciętne. Nie zachwycają, nie są odpychające, takie... mocno średnie.
Za grafikę & wykonanie 1,5 pkt.

MECHANIKA (0-2pkt)
Dominion jest prekursorem deck building’u i to dzięki niemu ta mechanika ma obecnie tak szerokie grono odbiorców. Dlatego też, nie ocenię tej mechaniki poprzez porównanie z klasykiem. Osobiście deck building jako jedyna mechanika w grze nie należy do moich ulubionych, natomiast umiejętne wykorzystanie jej jako mechaniki drugoplanowej jest świetnie. Tak czy inaczej…
Za mechanikę 1,5 pkt.

KLIMAT & TEMATYKA(0-2pkt)
Karcianka ze średniej jakości ilustracjami w której zwracamy uwagę na korzyści wynikające z zagrania danej karty lub możliwości zagrania jej w kombinacji. Prawdę mówiąc, gra równie dobrze mogła by być o najwspanialszej rasie we wszechświecie(zmiany w ilustracjach i zamiast złota jakieś surowce) albo w klimatach fantasy(to co wyżej). Klimat jest bardzo luźno powiązany, ale dzięki temu również nie przeszkadza - nie można się do niego zrazić. Bardzo neutralnie.
Za Klimat & Tematykę 1pkt.

SKALOWALNOŚĆ(0-1pkt)
Dominion to taki bardziej zawiły i ciekawszy pasjans. Każdy gra swoje przez większą część czasu. Negatywna interakcje występuje, lecz jest raczej efektem ubocznym zagrania korzystnej dla nas karty. (ot np. milicja daje nam 2 złota, a przy okazji pozbawia przeciwnika 2 kart). Grając z 2,3 czy 4 osoby nie odczuwa się znaczącej różnicy, choć czas gry zdecydowanie się wydłuża. Kilkukrotnie może zdarzyć się, że czekamy nawet 5-10 min bo przeciwnicy mają super długie kombinacje kart.
Za skalowalność 1 pkt.

CENA/RADOŚĆ Z GRY/ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA(0-2,5pkt)
W pudełku dostajemy bardzo porządną i elegancją wypraskę. Instrukcja rozwiewa wszelkie wątpliwości. Karty są dobrej jakości choć bez koszulek szybko się rozpadną, ale to akurat jest wina zastosowanej mechaniki. Gra daje ogromne możliwości w kombinowaniu z poszczególnymi taliami, przez co każda rozgrywka może być inna. Cena jak za 500+ kart, świetną wypraskę i kupę zabawy z dziesiątkami kombinacji tali jest świetna.
Za cenę/radość z gry/zawartość pudełka 2,5pkt

GRATISOWY PUNKT ZA COŚ WYJĄTKOWEGO(0,5pkt)
Jest to klasyk wśród gier planszowych, który każdy powinien mieć, by móc porównać jak wygląda idealny jałowy deck building z obecnymi jego wariacjami.
Za coś wyjątkowego 0,5pkt.

Dla śledzących poprzednie recenzje jeden, ostatni pkt nie był oceniany, ponieważ z racji zmian w punktacji w ostatniej chwili nie uwzględniłem go w żadnym aspekcie :P (2+2+2+1+2=9). Należy podnieść oceny z ostatniego aspektu o 0,5 pkt.(Za cene/radość z gry/zawartość pudełka).

MOJA OCENA: 8/10 pkt
Gra bardzo dobra, zawierająca kilka mocno subiektywnych wad. Zdecydowanie godna uwagi. Gorąco polecam.