GRY KARCIANE
logo przedmiotu Szmal

Szmal

Różne oblicza mafii! Które wybierasz?

cena:

77.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Rebel.pl (2015)
projektant: Donald X. Vaccarino

wersja językowa: polska

Opis


Gra karciana „Szmal” przeniesie Was do USA lat 60. Wcielicie się w gotowych na wszystko szefów gangów, którzy mają tylko jeden cel ‒ zdobyć największe wpływy w mieście. Alkohol, nocne kluby, broń automatyczna ‒ aby sięgnąć po władzę i pieniądze, nie wolno cofać się przed niczym. Od legalnych interesów, prowadzonych tylko dla przykrywki, po ostre wycinanie konkurencji ‒ wszystko jest dozwolone!

„Szmal” to dynamiczna i pełna emocji gra, w której przyjaźnie nie istnieją, a każdy obmyśla strategię zwycięstwa w wojnie gangów.

Pamiętajcie! Stawka jest wysoka, liczy się tylko Szmal!

Dlaczego musisz w to zagrać?

Gra ma KLIMAT.
Musisz wybrać jaką formę Twój gang przybierze. Czy będą to Gangsterzy ze spluwami, których boi się każdy rozsądny człowiek w tym mieście, czy też legalny biznes prowadzony w białych rękawiczkach (na przykład ubezpieczenia), czy też postawisz na nieruchomości - nie ma to znaczenia. Zwyciężyć można na wiele sposobów, ale każdy ma swoje słabe strony. Uważaj!
Przejrzysty projekt kart pozwala szybko orientować się w dostępnych możliwościach i tym samym znacząco usprawnia podejmowanie decyzji.
Czy pisaliśmy już o KLIMACIE?

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-03-22 Draft z ciekawym tematem autor: Jacek Izydorski

Pierwsze co wyróżnia Szmal (i to zdecydowanie na plus) to temat. Ne jest to kolejna gra o zbieraniu surowców i wymienianiu ich na punkty, ani żadne fantasy o walce z potworami. Otóż w grze wcielamy się w mafiosów, którzy rekrutują gangsterów, otwierają lokale do prania brudnych pieniędzy i dopuszczają się innych, niecnych występków aby zgarnąć jak najwięcej tytułowego szmalu.
Mechanika gry jest prosta - klasyczny draft, na początek dostajemy 12 kart, wybieramy jedną, resztę przekazując graczowi po lewej, jednocześnie otrzymując karty od gracza z prawej. I tak gramy 12 rund, aż się nie skończą karty w obiegu. Ciekawym zabiegiem jest zagrywanie kart dopiero od trzeciej rundy, więc zawsze mamy na ręce jakieś karty (na ogół 3) i możemy wybierać spośród nich, niekoniecznie trzeba zagrywać tą, wzięta w aktualnej rundzie. Pozwala to zbudować strategię oraz planować zagranie mocnych kart, których w tej chwili nie jesteśmy w stanie wyłożyć. Taki draft jest zdecydowanym ulepszeniem w stosunku do 7 Cudów Świata.
Karty do gry wchodzą oczywiście nie wszystkie, więc regrywalność i zmienność rozgrywki jest na pewno duża. Zależnie od dostępnych w danej partii kart powstają co raz to nowe kombosy. Ciekawe jest, że cześć z nich buduje się jakby od tyłu, czyli mamy na ręku kartę, którą chcemy zagrać jako ostatnią, a w kolejnych rundach szukamy najlepiej nadających się do zagrania przed nią. Jest to ciekawy manewr, który trzeba dobrze zaplanować.
Wykonanie przyzwoite, dobre (i czasem zabawne) tłumaczenie pseudonimów gangsterów czy lokali, nietypowe pieniądze - bo w formie kart, a nie banknotów czy żetonów monet, ale przez to na pewno solidniejsze.
Skalowanie dobre, gram od trzech osób w górę i nie narzekam. Rozgrywka szybka, dynamiczna, sporo się dzieje. Występuje też zadowalające nasycenie negatywną interakcją.
Grę polecam, dobra zabawa, zwłaszcza jako odskocznia od tytułów ekonomicznych czy fantasy.
dodano: 2016-01-06 niezła autor: chaga1

Gra jest dość krótka i dynamiczna. Mechanizm podobny do 7 Cudów Świata, ale w każdej turze wybieramy z 3 a nie z 1 karty, co daje większe możliwości kombinowania. Jest w niej sporo negatywnej interakcji.
Tematyka kart zgodna jest z tematem gry i tym samym zdecydowanie nie nadaje się dla dzieci.
dodano: 2015-09-04 Vice City autor: Kamil Gidziński

Czy grałeś kiedyś w GTA III, San Andreas bądź Vice City? Jeśli tak to musisz kupić tę grę. Oczywiście jeśli nie grałeś to nic straconego, zacznij od karcianki! Gra jest nie tylko klimatyczna, ale i posiada spójną oprawę graficzną. Co do mechaniki... w grze trzeba zdobyć jak najwięcej SZMALu. Nie ma tu żadnej kooperacji, jesli możemy dopiec graczowi to robimy to. Karty dobieramy w formie draftu i od razu je wykładamy dzięki temu nie ma przetrzymywania wielu kart na ręce, downtime'u właściwie nie ma. Poza tym trzeba rozsądnie lawirować pomiędzy gangsterami, nieruchomościami i wydarzeniami ponieważ może się czasem okazać, że nie mamy żadnej karty, która możemy legalnie zagrać ze względu na brak spełnionych kosztów bądź wymagań. Gra się nieźle skaluje chociaż przy partiach dwuosobowych znaczna cześć kart będzie słabo grywalna. Natomiast przy większej ilości graczy gra rozwija skrzydła. W moim gronie bardzo często rozpoczynamy planszówkowe spotkanie od tzw. "szybki szmal". Podsumowując Szmal to pozycja absolutne obowiązkowa, nie było jeszcze żadnej osoby, która nie zachwyciłaby się tą grą. Ode mnie mocna piąteczka i jeszcze raz zachęcam do kupna!