gry planszowe karciane > Mage Wars Arena: Core Set
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Mage Wars Arena: Core Set

Mage Wars Arena: Core Set

Czwarte poprawione wydanie Mage Wars

cena:

224.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2

wydawca: Arcane Wonders (2015)
nr katalogowy:AWG 1010

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Mage Wars Arena® is the customize-able strategy game of dueling mages. Players take on the role of powerful mages, stepping into the arena to battle for supremacy. Mage Wars Arena® is a unique genre-breaking concept, combining the best elements of customizable card games and tactical miniature games. In the Core Set, players can play as the Wizard, Warlock, Beastmaster or Priestess; each with their own unique strategies and style of play.

With over 300 spells to choose from, players build their own custom spellbook prior to entering the arena. Mage Wars® is not collectible, but it is fully customizable. Each round players choose exactly which spells to cast and decide when they want to cast them. This allows for an unprecedented level of rich strategy and tactics. Summon powerful creatures into the battle, hurl lightning bolts and fireballs across the arena, adorn yourself with mighty weapons and armor, or lay a network of hidden enchantments to take your foe by surprise. All of this and more awaits you in the arena of Mage Wars®!

Everything you need to play is included in the Core Set:

Arena Game Board

2 Spellbooks

336 Spell Cards

4 Mage Cards

4 Mage Ability Cards

2 Mage Status Boards

8 Status Cubes

20 Action Markers

2 Quickcast Markers

9 Attack Dice

1 Effect Die (d12)

27 Damage Counters

12 Mana Counters

8 Guard Markers

6 Ready Markers

23 Condition Markers

3 Ability Markers

1 Initiative Marker

1 Rulebook

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-11-09 Wciągający pojedynek magów na arenie autor: salane

Generalnie jedna z najlepszych gier dwuosobowych w jakie grałem. Gracze wcielają się w pojedynkujących się na arenie magów (czterech różnych magów jest dostępnych w podstawowej wersji gry) w myśl zasady dwóch wchodzi jeden wychodzi.
Na początku gry gracze wybierają kim będą grali i tworzą księgę czarów, cały proces przypomina deck building jednak z jedną różnicą, wybrane karty trafiają do specjalnego klasera a nie do talii i są cały czas dla nas dostępne, także nie musimy czekać na jakąś kartę którą potrzebujemy, po prostu możemy ją wyciągnąć z księgi i jej użyć. Do wyboru mamy sześć typów czarów:

*Equpiment – Są to przedmioty w które możemy wyposażyć naszego maga;
*Conjurations – Są to różne struktury, które pojawiają się na polu bitwy, pomagając nam lub przeszkadzając przeciwnikowi;
*Incantations – Różnego rodzaju czary wspomagające albo debuffujące, czy choćby lecznicze, zwykle jednorazowe;
*Creatures – Stronnicy, których możemy przywoływać na pole walki żeby nam pomogli;
*Enchantments – Różnego rodzaju czary, które wspomagające, debuffujące, ale też pułapki, które zostają na planszy lub przy postaci dłuższy okres;
*Attacks – Czary stricte ofensywne, służące do zadawania obrażeń, to tutaj znajdą się kule ognia, meteoryty i tym podobne rzeczy.
Mechanicznie gra jest prosta, po stworzeniu księgi ustawiamy magów na przeciwnych krańcach areny. Na początku tury wybieramy dwa czary z naszej księgi w celu przygotowania ich, to właśnie te dwa czary będziemy mogli rzucić w czasie tej tury (jeżeli rozmyślimy się niewykorzystane czary wracają do naszej księgi). Następnie naprzemiennie każdy z graczy, zaczynając od gracza z inicjatywą, aktywuje swoje postacie i wykonuje dwie akcje nimi. Jedynym tak naprawdę trudniejszym aspektem są słowa kluczowe, które znajdują się w kodeksie, jednak bardzo dużo z nich jest intuicyjnych, więc człowiek dość szybko się ich uczy.
Zatem jeżeli kiedykolwiek chciałeś zostać potężnym magiem ta gra dokładnie to odzwierciedla, klimatycznie ciężko znaleźć pozycję która jej dorównuje, co w połączeniu z prostą mechaniką daje nam bardzo dobrą grę.
dodano: 2015-06-03 Kupować! autor: Wodorek

Z jakiegoś powodu mało znana i niedoceniana karcianka w Naszym kraju? Jaki jest tego powód, nie mam pojęcia, ponieważ gra jest niesamowita!
Od początku: Po otwarciu pudła naszym oczom ukazują się dwa arkusze żetonów wydrukowanych na grubym kartonie (przez co łatwo się je podnosi, i są wytrzymałe), kolorowa, dobrze (jak na taki poziom skomplikowania) napisana instrukcja, dobrze wykonane wytrzymałe kości, kupa kart i oczywiście gwóźdź programu, czyli spellbooki. Te będąc centrum mechanizmów gry prezentują się znakomicie, są świetnie wykonane, bardzo ładne (właściwie to tyczy się każdej grafiki w grze) i znacznie lepszej jakości, niż w poprzedniej wersji Core Seta.
Jeśli chodzi o samą grę, to nie warto dać się zastraszyć grubej instrukcji, czy ilości słów kluczowych. Poza istnieniem wariantu "wprowadzającego" (łącznie z gotowymi mniejszymi taliami, przygotowanymi przez twórców do nauki) Mage Wars jest zaskakująco intuicyjne. Mając minimalne doświadczenie z karciankami można łatwo domyślić się, co dana umiejętność oznacza, a w razie czego na końcu jest codex, który szybko pozwala skonsultować ewentualne pytania, bez przeglądania całej instrukcji. Po opanowaniu podstaw, ciężko powstrzymać się przed kombinowaniem w taliach, co przy ponad 300 kartach daje wielkie możliwości, a zaraz potem kupowaniem dodatków. Żeby nie było wątpliwości, sam Core Set jest jak najbardziej kompletną, pełną grą, i do świetnej zabawy nie wymaga niczego więcej, nie ma się poczucia, ze grając bez dodatków w gramy w prostszą lub bardziej nudną wersję, sama podstawka wystarczy zdecydowanie na wiele godzin.
Podsumowując, kupować kupować i jeszcze raz kupować, a za taką cenę to szczególnie!