GRY KARCIANE
Impulse
Szybka gra karciana typu 4x (explore,expand, exploit,exterminate) osadzona w kosmosie.
cena:
119.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 13 lat
czas gry: od 30 do 60 min.
wydawca: Asmadi
projektant: Carl Chudyk
wersja językowa: europejska
instrukcja: angielska
Opis
Impulse is a quick-playing 4X (explore, expand, exploit, and exterminate) game set in space with the game board being composed of cards that have actions on them. Players also have cards in hand, and in addition to featuring one of ten possible actions, these cards have a color (red, yellow, blue or green) and a size (1, 2 or 3, as indicated by the number of icons on the card). Each card also has six edges, and these edges connect adjacent cards in the hex-shaped playing area.
The cards in the playing area start face down, with each player controlling a card(their Home) on a corner of this area. Each player has two transport ships in the center of his Home card and a cruiser on an edge. Cruisers are used to patrol sectors of space and destroy opposing transports, while transports let you activate sectors that you enter.
On a turn, a player adds a card to the Impulse from his hand, then (optionally) performs an action for a tech in his playing area, then (optionally) performs all the actions in the Impulse, then draws two cards and adds them to his hand. The Impulse is a line of cards shared by all players that changes turn by turn as players add cards to it and as cards fall off once it reaches maximum size. Thus, players need to feed the Impulse with actions that benefit them more than opponents, but that's easier said than done.
When you perform actions – whether from moving transports to them or using the Impulse – you can boost them by having minerals of the same color or lots of transports. Each action has a single numeral on it, e.g., "Command [1] ship for one jump" or "Build [1] cruiser at home"; when you boost an action, you increase that numeral.
Players score points by destroying enemy ships (one point per ship), by controlling edge spaces on the central card (one point per edge), and by taking other actions via cards. The first player to score 20 points wins!
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2015-04-17
innowacje w kosmosie
autor:
leser
Jesteś fanem Innowacji i Na Chwałę Rzymu? Lubisz klimaty kosmiczne? Lubisz bić wroga przy pierwszej okazji? Chciałbyś pograć w Twilight Imperium, ale nie znajdziesz w grafiku 8 godzin? Jeśli przynajmniej na dwa z powyższych odpowiesz "tak", to Impulse jest grą właśnie dla Ciebie!
Impulse, to jest Carl Chudyk w swojej najlepszej formie. Gra dokładnie w jego stylu. 10 typów kart akcji. Do tego każda z kart może służyć za planszę, może być akcją wspólną, indywidualną, może być minerałem, technologią, bombą, kartą bitwy, czy wreszcie punktami zwycięstwa. Mnogość możliwości przebija poprzednie (całkiem złożone przecież) gry tego autora. Do tego ciasnota na planszy jest niesamowita. Gracze mogą siedzieć i budować swoje imperia po rogach, ale jak ktoś wybierze się na środek, to potrzeba raptem jednej tury, żeby wszyscy się spotkali i żeby doszło do epickiej wojny.
Gra, jak można się domyślić z mojego tonu, jest niesamowita, ale należy zwrócić uwagę na jeden mankament. Otóż downtime może zniechęcić graczy przy pierwszych rozgrywkach. Kolejka gracza trwa całkiem długo, dlatego lepiej nie grajcie pierwszej gry na więcej niż 3 osoby. Nie grajcie też z tymi co paraliżują. Po kilku partiach można już rozszerzać spektrum graczy i nawet na 6 osób gra jest grywalna.
Jesteś fanem Innowacji i Na Chwałę Rzymu? Lubisz klimaty kosmiczne? Lubisz bić wroga przy pierwszej okazji? Chciałbyś pograć w Twilight Imperium, ale nie znajdziesz w grafiku 8 godzin? Jeśli przynajmniej na dwa z powyższych odpowiesz "tak", to Impulse jest grą właśnie dla Ciebie!
Impulse, to jest Carl Chudyk w swojej najlepszej formie. Gra dokładnie w jego stylu. 10 typów kart akcji. Do tego każda z kart może służyć za planszę, może być akcją wspólną, indywidualną, może być minerałem, technologią, bombą, kartą bitwy, czy wreszcie punktami zwycięstwa. Mnogość możliwości przebija poprzednie (całkiem złożone przecież) gry tego autora. Do tego ciasnota na planszy jest niesamowita. Gracze mogą siedzieć i budować swoje imperia po rogach, ale jak ktoś wybierze się na środek, to potrzeba raptem jednej tury, żeby wszyscy się spotkali i żeby doszło do epickiej wojny.
Gra, jak można się domyślić z mojego tonu, jest niesamowita, ale należy zwrócić uwagę na jeden mankament. Otóż downtime może zniechęcić graczy przy pierwszych rozgrywkach. Kolejka gracza trwa całkiem długo, dlatego lepiej nie grajcie pierwszej gry na więcej niż 3 osoby. Nie grajcie też z tymi co paraliżują. Po kilku partiach można już rozszerzać spektrum graczy i nawet na 6 osób gra jest grywalna.
4x, w bardzo dużym skrócie :) Takie na niecałą godzinkę, przy max 4 graczach.
I o dziwo czuć tutaj te 4 x, jest exploracja, exterminacja, jest zbieranie surowców. Jedyne co może mniej czuć to expand. Raczej będziemy latać po "mapie" i korzystać z tego co tam jest niż się tam osiadać :)
Sama mapa jest kartami, bardzo ciekawe rozwiązani :) Generalnie wszystko pracie tu jest kartami. Polecam koszulki bo niestety karty nie są cudownej jakości. Mayday standard (cienkie) pasują a wszystko mieści się do pudła :)
W grze jest 10 akcji, dość sporo ale nie ma akcji dodanych na siłę. Prawie połowa daje nam możliwość zbierania punktów co jest plusem. Karty,a więc akcję, dochodzą losowo na rękę ale mamy akcje które pomogą temu zaradzić. Generalnie losowość tu nie przeszkadza :)
Mamy oczywiścię walkę, dość oryginalnie rozwiązaną, i które się oczywiścię opłaca :) Jak nam karty na budowanie jednostek nie podejdą to lecimy w surowce i je sprzedajemy - tez za punkty
Wybaczcie że ta notka jest troche chaotyczna ale ciężko tak naprawdę opisać tą gre, po prostu jak lubicie space theme, kombowanie i 4x to będziecie zadowoleni :) Jedyne co to instrukcja troche kuleje ale w razie czego mamy kochane bgg ... :)
Polecam choć gra jest dość specyficzna ;)