gry planszowe karciane > Sheriff of Nottingham
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Sheriff of Nottingham

Sheriff of Nottingham

Czy uda ci się wwieźć towary do Nottingham i sprzedać na targu. Zabawna gra blefu osadzona w średniowiecznym klimacie.

cena:

139.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 5
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Arcane Wonders (2014)
projektant: Sergio Halaban , Andre Zatz , Bryan Pope

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Do gry dodajemy gratis promocyjną kartę

Opis


Prince John is coming to Nottingham! Players, in the role of merchants, see this as an opportunity to make quick profits by selling goods in the bustling city during the Prince's visit. However, players must first get their goods through the city gate, which is under the watch of the Sheriff of Nottingham. Should you play it safe with legal goods and make a profit, or risk it all by sneaking in illicit goods? Be mindful, though, as the Sheriff always has his eyes out for liars and tricksters and if he catches one, he very well may confiscate those goods for himself!

In Sheriff of Nottingham, players will not only be able to experience Nottingham as a merchant of the city, but each turn one player will step into the shoes of the Sheriff himself. Players declare goods they wish to bring into the city, goods that are secretly stored in their burlap sack. The Sheriff must then determine who gets into the city with their goods, who gets inspected, and who may have their goods confiscated!

Do you have what it takes to be seen as an honest merchant? Will you make a deal with the Sheriff to let you in? Or will you persuade the Sheriff to target another player while you quietly slip by the gate? Declare your goods, negotiate deals, and be on the lookout for the Sheriff of Nottingham!
 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-07-25 Panie szeryfie proszę mnie puścić :) autor: Adamoo

Doskonała gra z blefem w tle. Tyle czasu ile spędziłem na śmianiu się przy niej moge liczyć w godzinach. Zasad jest mało i są na tyle jasne, że łapie je każdy w mig. Reszta zostaje po stronie graczy. Przekupstwo, zastraszanie, błaganie i inne metody wpływania na szeryfa dozwolone :) Gra idealnie sprawdza sie w gronie rodzinym jak i w pubie.

Jakość kart nie jest doskonała i po jakiś 20 partiach widać, że są sfatygowane. Woreczki też są jako takie i trzeba się liczyć z reperowaniem ich lub wymiana na coś innego.

Rozgrywka nie jest zbyt długa więc jest dobrym przerywnikiem do czegoś większego lub po prostu do spędzenia miło czasu.

Łyżką dziekciu jest fakt, że optymalną droga do zwycięstwa nie jest nadmierne ryzyko a raczej mówienie prawdy i przemycanie legalnych produktów. Ale ten problem podobno rozwiązuje dodatek (nie grałem, więc nie wiem).

dodano: 2015-07-24 A bo ja, Panie Kochany, chlebek tylko wiozę...:) autor: pyza

Sheriff of Nottingam to zabawna gra blefu, w której - zależnie od aktualnej tury - wcielamy się w PRAWIE uczciwych kupców lub złego (ale na szczęście przekupnego) szeryfa.
Będąc kupcem staramy się dowieźć na bazar nasze towary i uniknąć inspekcji szeryfa (no cóż, czasem na naszym wózku się zapodzieje jakiś...nielegalny miodek...).
Szeryf natomiast stara się odkryć wszelakie przejawy obrotu nielegalnym towarem (no, chyba że dostanie grosik bądź dwa za przymknięcie oka...)
Nazwa gry - jak widać - jest nieco myląca, ponieważ nie ma nic wspólnego z legendarnym Robin Hoodem.

Wrażenia z rozgrywki:
Przede wszystkim ważne jest, aby do gry podejść na luzie. Ta pozycja jest dobra dla odstresowania, pośmiania się, poblefowania i czerpania radości z faktu, że oponenta udało się wyprowadzić w pole. To jest jednocześnie ogromna zaleta gry, ale i jej wada. Wada – ponieważ jeżeli do gry zasiądzie osoba nie lubiąca ściemniać – to cała rozgrywka będzie męcząca i dla tej osoby, i dla reszty.
Ciężko będzie także osobom bardzo skoncentrowanym na taktyce i poważnie podchodzącym do tematu. Sheriff bardzo wyraźnie stawia na zasadę „raz na wozie, raz pod wozem”, szaleństwo, zabawę i ryzyko.
A WIĘC PODSUMOWANIE:
Plusy:
+ śliczne grafiki i super wykonane monety
+ dużo śmiechu
+ dużo interakcji między graczami
+ zamiana ról podczas gry (dwa bądź trzy razy podczas gry przejmujesz rolę szeryfa)
+ po prostu... dobra zabawa!
Minusy:
- do gry musi zasiąść towarzystwo umiejące/dobrze się czujące w klimatach blefu
- wykonanie woreczków. Sorry – przy drugiej rozgrywce zaczęły nam się drzeć przy zapięciach, chcemy uszyć własne.
- brak monet o wartości 10 – niby drobnostka, a jednak dość mocno upierdliwe.
dodano: 2014-12-05 Dobra zabawa autor: grzegorzu

Kupiłem "Szeryfa" ponieważ zachęciły mnie recenzje na Dice Tower. Muszę powiedzieć, że jest to świetna gra, z prostą mechaniką i łatwymi zasadami. Pierwsze skojarzenie, jakie miałem z tą grą był karciany oszust. Przemycamy dobra przed nosem Szeryfa z Nottingham, jeśli nas złapie na kłamstwie- płacimy, jeśli się pomyli to my dostajemy pieniądze. Dużo blefowania, negocjacji, w sam raz pod alkohol. Gra jest oparta w 100% na interakcji między graczami, także satysfakcja będzie zależała od osób z którymi zasiądziemy do stołu.
Wad prawie nie ma. Dla części osób będzie problemem instrukcja w języku angielskim. Jeśli chodzi o komponenty to są ładne, ale karty są bardzo cienkie, także wiem, że będą się gięły. Będzie też problem z woreczkami. Już widzę, że przy złym złapaniu i mocniejszym szarpnięciu można je porwać, także polecam nie zamykanie ich.
Biorąc pod uwagę stosunek ceny do zabawy, to jestem usatysfakcjonowany z zakupu i polecam