gry planszowe karciane > Budowniczowie: Średniowiecze
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Budowniczowie: Średniowiecze

Budowniczowie: Średniowiecze

Zbieraj surowce i buduj.

cena:

49.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Rebel.pl (2014)
projektant: Frédéric Henry

wersja językowa: polska

Opis


Budowniczowie to prosta i bardzo przyjemna gra w zarzadzanie zasobami.Karty reprezentują budynki i pracowników. Gracze zdobywają punkty zwycięstwa (oraz pieniądze) wznosząc budowle. Jednakże skonstruowanie budynku wymaga robotnika, a ten z kolei wymaga pieniędzy.Do wzniesienia każdego budynku potrzebne są określone przy nim surowce (kamienie, drewno, kafelki) i poziom wymaganych umiejętności (wiedzy) pozwalających na ukończenie dzieła. Wszystkie te cztery cechy mają wartości od 0 do 5, a każdy z robotników oferuje te same cechy również w wartościach pomiędzy 0 a 5. Tak więc aby zbudować dowolny budynek, gracz musi dodać wystarczającą liczbę robotników tak, aby to, co oni oferują, w pełni pokryło zapotrzebowanie generowane przez budynek.Każdy z graczy zaczyna grę z 10 monetami i Uczniem. Na stół wyciąganych jest pierwszych pięciu robotników i pięć budynków. W swojej turze gracz może wykonać trzy akcje i później ewentualnie zakupić czwartą akcję za 5 monet. Dostępne akcje to:    Rozpoczęcie budowy - wzięcie jednego z 5 budynków i położenie go przed sobą na stole, po czym następuje dołożenie nowego budynku na puste miejsce.    Zatrudnienie robotnika - wybranie jednego z 5 robotnikow, zapłacenie za niego (nikt nie pracuje za darmo!) i położenie go na budynku, przy którym ma pracować. W momencie gdy wszystkie warunki ukończenia budynku zostaną spełnione, gracz zdobywa puntky zwycięstwa i monety za ów budynek.  Karta budynku zostaje obrócona na "wybudowany", a robotnicy trafiają do puli dostępnych robotników danego gracza.    Pozyskanie pieniędzy - zrezygnowanie z 1,2 lub 3 akcji w celu pozyskania odpowiednio 1,2 lub 3 monet.Niektóre ukończone budynki pomagają graczowi ukończyć inne budynki, dzięki czemu jego możliwości znacząco rosną.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-05-15 Szybka gra karciana dla początkujących autor: babelt

W pudełku dostajemy plastikowe monety w nominałach 1 i 5. Karty pomocników i karty budynków.
W swojej turze mamy 3 akcje. Możemy dobrać budynek, dobrać pomocnika, wstawić pomocnika do budynku płacąc jego koszt, lub pobrać z banku pieniądze (1 za jedną akcję, 3 za dwie akcje i 6 za 3 akcje). Można też dokupić dodatkowe akcje za 5 pieniążków od sztuki.
Każdy budynek wymaga do zbudowania odpowiedniej ilości każdego z 4 symboli np. 3 dachówek i 2 cegły. Musimy wstawiać do niego pomocników by suma odpowiednich symboli na pomocnikach wyrównała symbole na budynku. W takim przypadku budynek buduje się natychmiast i dostajemy nagrodę w postaci pieniędzy i punktów zwycięstwa. Pośród budynków znajdują się karty narzędzi które po zbudowaniu nie dają pieniędzy ale działają jak darmowy pomocnik (wstawienie ich do budowy nie kosztuje pieniędzy, ale nadal trzeba poświęcić akcję).
W turze w której ktoś zdobędzie 15 punktów gra się kończy.
Gra jest szybka, łatwa do wytłumaczenia i gra się dobrze i na dwie i na 4 osoby. Małe pudełko sprawia, że grę łatwo zabrać na wyjazdy. Komponenty ładne i dobrze wykonane.
Poleciłbym początkującym graczom, dla pozostałych sprawdza się jako przerywnik między większymi tytułami.
dodano: 2015-01-22 piękna autor: chaga1

Gra pozytywnie mnie zaskoczyła.
Zacznijmy od wyglądu. Pięknie wykonane, niewielkie, metalowe pudełeczko. Karty bardzo ładne, nawiązujące do tematu, kojarzące mi się z książką i filmem Filary Ziemi.
Instrukcja jest dobrze napisana. Zasady łatwe i to wielki jej plus, bo nie trzeba długo gry tłumaczyć.
Rozgrywka trochę przypomina mi Splendor, ale jest ciut trudniejsza. Wymaga więcej liczenia i kombinowania.
Generalnie polecam jako miły przerywnik po jakimś długim tytule lub na rozpoczęcie przygody z planszówkami.
dodano: 2015-01-09 autor: Krzysztof Kwolek

Jest to gra, w której zatrudniamy pracowników o określonych parametrach aby realizowali oni zdobywane zlecenia na budowę obiektów. Pracownicy różnią się czterema parametrami o różnej ich wielkości i co za tym idzie innym kosztem zatrudnienia. Budynki też wymagają spełnienia tych parametrów na określonym poziomie. Dlatego należy tak dopasować pracowników aby zsumowanymi umiejętnościami byli w stanie wspólnie wykonać prace.
Ciekawe jest to, że pracownicy po zbudowaniu budowli wracają do naszej własnej puli do wykorzystania przy następnych budowlach.
Dla niektórych może to być gra męcząca, gdyż należy ciągle analizować gdzie, czyli przy jakiej budowli brakuje ile punktów umiejętności w danym parametrze i który robotnik najlepiej to wypełni. Jednak ze względu na mały wymagany próg punktów zwycięstwa rozgrywki są szybkie i łatwe do rozpoczęcia ze względu na łatwe przygotowanie elementów do gry. Gra nie jest skomplikowana i przypomina inny produkt – Podaj cegłę.
dodano: 2014-10-31 gra familijna autor: michal007

Za namową kolegi nabyłem ową grę, zachwalał więc zaryzykowałem.Ryzyko się opłaciło za niewielką kwotę otrzymujemy bardzo dobrą grę.Świetne wykonanie ładne grafiki na kartach,niewielkie acz metalowe pudełko też pięknie wykonane.
Bardzo sympatyczna gra, trzeba trochę pomyśleć i pokombinować, ale jest ogólnie bardzo prosta.Dobry tytuł na leniwe sobotnie popołudnia, można przy nim pogadać, odpocząć. Lekki tytuł w przerwie między większymi pozycjami.
Moje podsumowanie:
-proste zasady (max 5 minut tłumaczenia nawet dla najmłodszych 12-latka)
-ładne wykonanie idealne na prezent
-gra dla całej rodzinny
-przyjemna mechanika gry
-szybka rozgrywka (przyjemny przerywnik przed trudniejszą grą)
-mała interakcja między graczami (jest to plus jaki i minus tej gry wszytko zależy od samych graczy)
-gra typowo familijna ucząca dzieci liczenia i planowania(nie jest to gra dla bardziej zawansowanych graczy będą się nudzić)
Na koniec dodam że koszulki tradycyjnie potrzebne na karty niestety, tradycyjnie trzeba nabyć żeby przedłużyć życie samej gry zwłaszcza jak się posiada dzieci w wieku szkolnym.
Mała rada do samej rozgrywki zwiększcie ilość punktów do zdobycia żeby wygrać 17 do 25 robi się ciekawsza rozgrywka każdy zaczyna dodatkowo planować ruchy zmusza do większego skupienia przy grze.