GRY KARCIANE
Summoner Wars Płaszcze Druga Talia Frakcji
Summoner Wars- Druga talia frakcji
cena:
36.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 2
wiek: od 9 lat
czas gry: od 30 do 60 min.
wydawca: Cube (2014)
kod kreskowy: 5902768838176
wersja językowa: polska
Opis
Genialny strateg wprowadza do gry Summoner Wars nową falę złodziei i łotrów.
Do gry wkracza Jexik - drugi Mistrz Przywołań ,,Płaszczy''.
Ta Druga Talia jest kompletnym dekiem kart do frakcji ,,Płaszczy'' - z
własnym Mistrzem Przywołań, czempionami, jednostkami podstawowymi, murami i
kartami wydarzeń. Przeznaczona do gry wraz z ,,Summoner Wars. Mistrzowie
Przywołań'' Zestawy Podstawowe. Talię tę można dodatkowo łączyć z podstawową
talią ,,Płaszczy'' oraz Zestawami Uzupełniającymi
Grałem Jexikiem podczas jednego z turniejów i spisał się całkiem nieźle.
Jego Zdolność – Wybitny strateg (pozwala przesuwać własne jednostki podstawowe), znacznie zwiększa mobilność prowadzonej armii, co stwarza dla przeciwnika ciągłe zagrożenie atakami z zaskoczenia. Masz przy tym jakby większe wrażenie autentycznego dowodzenia swoją armią. Przyznam, że bardzo mi to podpasowało.
Moim zdaniem Jexik posiada świetne jednostki podstawowe: Renegat rządzi – możesz nim zaatakować zamiast ruchu i na odwrót; genialna zdolność, która kto wie, czy nie jest jeszcze groźniejsza w talii Vloksa. Zabójca w połączeniu ze zdolnością swojego mistrza przywołań i takim np. Zuchwałym Planem (daje dodatkowe kości ataku) jest bardzo groźny dla czempionów i summonera przeciwnika. Mięśniak ma jeden problem – koszt przywołania, ale jego zdolność i spora żywotność czynią go całkiem przydatną jednostką.
Jeśli chodzi o czempionów, to z tej konkretnej talii zasadniczo używam jedynie Pająka. Choć nieco sytuacyjny, to stwarza możliwość automatycznego zadania rany summonerowi przeciwnika (jeśli dojdzie do przeciwległego krańca planszy), no i jest wg mnie bardzo klimatyczny. Doktorek każe wytracać atak, nie dając gwarancji uleczenia jednostki; nie mogę się też przekonać do Kairy, choć wydaje się być dobra na końcówki, kiedy przeciwnikowi brakuje punktów magii.
Wykorzystanie wydarzeń wydaje mi się dość istotne w optymalnej grze Jexikiem, dlatego obawiam się gier przeciw frakcjom, które potrafią tu namieszać (np. Władcy Umysłów). Wspomniany Zuchwały Plan potrafi przechylić szalę zwycięstwa na nasza stronę; Juma (jeżeli kończymy ruch na przeciwległym krańcu planszy, przeciwnik musi oddać kartę z ręki na nasza manę – jest to zdolność Złodzieja z talii Vloksa, tyle że tu umieszczone jako wydarzenie) znakomicie współgra ze zdolnością Jexika; Ukryta Broń (zadajemy automatyczne obrażenia za sąsiadujące z przeciwnikiem nasze jednostki Płaszczy) przydatna, choć faktyczna efektywność dość zależna od okoliczności; Podstępna Dywersja (przeniesienie jednostki na pole sąsiadujące z murem przeciwnika) potrafi rzeczywiście zrobić zamieszanie na tyłach przeciwnika ; prawdopodobnie nieco rzadziej uda się sensownie wykorzystać Wyparowanie (przeniesienie naszej jednostki na dowolne pole po naszej stronie bitwy).
Ogólnie rzecz biorąc. talia świetnie wpisuje się w charakterystyczną dla Płaszczy linię frakcji nie tyle bazującej na potędze własnych jednostek, co na umiejętnym dowodzeniu, wykorzystaniu nadarzających się okazji i ciągłym zaskakiwaniu przeciwnika.