gry planszowe karciane > Mai-Star
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Mai-Star

Mai-Star

Gra karciana o pięknie i podstępie.

cena:

59.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 6
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Alderac Entertainment
nr katalogowy: AEG5804
projektant: Seiji Kanai

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


W Szmaragdowym Cesarstwie, z dala od często trudnych realiów feudalnego życia, znajduje się szczególne miejsce – dom gejsz. W tym azylu w centrum uwagi znajdują się wielcy artyści – piękne kobiety, mistrzynie sztuki, muzyki i konwersacji. Te ładniejsze i zdolniejsze są bardziej popularne i mają większe szanse na sukces. Jednak wygrać nie jest łatwo, skuteczna gejsza musi znaleźć sposób na popularyzację swojego imienia i odróżnienie się od innych a nawet sabotaż. W spokojnym domu gejsz, wrogość między kobietami może być tak groźna jak pojedynki samurajów.

W Mai-Star 3-6 graczy wciela się w role różnych gejsz i konkuruje w zdobyciu najbardziej prestiżowego tytułu. Gracze starają się podnieść renomę swojej gejszy i skłonić gości do zostawiania pieniędzy, które są miarą zwycięstwa. Nie wygra gejsza o wysokiej reputacji a nie zarabiająca pieniędzy ale bez prestiżu nie będzie w stanie służyć najlepszym gościom, mogących najlepiej wynagrodzić lub pełnić rolę potężnych sojuszników. Gracze musza zdecydować, których kart Klientów użyć jako reklamodawców a których jako gości.

Runda kończy się kiedy jednemu z graczy zabraknie kart. Wszelkie pozostałe na ręku karty liczone są jako punkty ujemne, więc jest bardzo istotne aby pozbyć się kart jak najszybciej.

Gracz, który zdobędzie najwięcej pieniędzy w trzech rundach, uznawany jest za najzdolniejszą gejszę i zdobywa tytuł Mai-Star. 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-09-08 świetna autor: shimrod

Prosta, ale nie prostacka gra ze stajni AEG. Zaprojektowana przez Japończyka a osadzona w Szmaragdowym Imperium znanym z Legendy 5 Kręgów (również wydawanej przez AEG). Wersja międzynarodowa jest trochę ułagodzona (np. prostytutki zastąpiły mamuśki - okaasan), ale za to ilustracje dużo bardziej mi się podobają.

Malutkie pudełeczko zawiera karty, instrukcję i notesik z obustronnymi tabelkami do liczenia punktów. Pudełko jest na tyle kompaktowe, że bez problemu zmieści się nawet do większej kieszeni (jest mniejsze od polskiego wydania Cytadeli).

Karty dzielimy na:
6 gejsz (wszystkie pokazano na powyższych obrazkach) i ich potencjalnych klientów. Każda gejsza ma 3 reputacje, oznaczane maską (performance), butelką sake (service) i książką (inteligence) oraz niepowtarzalną zdolność.
75 kart klientów w 4 kolorach

Każdy klient wymaga odpowiedniej reputacji, aby go zagrać i daje wtedy pewną liczbę monet (punktów zwycięstwa), działa też wtedy jednorazowo jego zdolność zwykle pozwalająca trochę namieszać w grze. Jeśli nie spełniamy jego wymagań, można go zagrać jako reklamodawcę, wtedy podnosi nam jedną lub więcej reputacji, ale nie daje punktów zwycięstwa, nie działa jego zdolność a dodatkowo musimy dociągnąć jedną kartę.

Każdy gracz w swojej rundzie może zrobić jedną z 5 akcji:
- zagranie klienta jako gościa
- zagranie klienta jako reklamodawcy, z dociągnięciem dodatkowej karty
- wymiana do 2 kart z ręki
- podmiana reklamodawcy na innego
- dociągnięcie karty (akcja nigdy przez nas nie wykorzystana)

Gra kończy się albo, kiedy skończą się karty któremuś z graczy, albo skończy się wspólny stos kart do dociągania. Po zakonczeniu sumujemy punkty (przy czym karty pozostałe na ręce liczą się na -2) i gramy kolejną turę. Po 3 turach gra się kończy, a zdobywca największej liczby punktów wygrywa.

Gra stała się u nas hitem, dość powiedzieć, że na wyjazdowym weekendie z planszówkami, graliśmy praktycznie tylko w Mai Star. Postacie są dość dobrze zbalansowane (chociaż zdecydowanie najczęściej wygrywa Oboro - jej zdolność, a właściwie wada, nie jest aż tak wielka biorąc pod uwagę wielkość jej reputacji), czas rozgrywki szybki a ładne ilustarcje podnoszą komfort grania. Gra ma klimat a jest do tego całkiem przemyślana (np klienci wymagający niskiej reputacji to ci z nizin społecznych - roninowie czy uliczni filozofowie, podczas gdy daimyo, szogun, czy urzędnik wymagają reputacji kilkukrotnie większej).

Zdecydowanie polecam.