GRY KARCIANE
Coup (Resistance)
Pozostań w grze do końca... Gra Coup w świecie znanym z Resistance
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 15 min.
wydawca: Indie Boards and Cards (2013)
nr katalogowy: COU1IBC
projektant: Rikki Tahta
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Nie spodziewałem się, że taka mała gra może być tak świetna. Ta gra zmotywowała nas do grania partii za partią za partią za ... i tak przez kilka tygodni. Przy czym rozwijaliśmy się zarówno my jak i meta-gra - niby te same zasady, ale grało się stopniowo inaczej.
To ta gra jest winna także kolejnym zakupom: Bang! Dice game i Avalon - z których żadna nie okazała się aż tak dobra, a niektóre do mogą Coup co najwyżej podetrzeć ... (Bang - na ciebie patrzę).
A co takiego w niej jest, że ją polecam?
BLEF! Całe mnóstwo blefu.
W całej talii występuje kilka postaci w trzech kopiach. Liczba kart czyni z tej gry raczej mikro-grę, podobną do popularnego ostatnio Listu Miłosnego (Love Letter), jednak znacznie lepszą.
Każda postać posiada unikalną umiejętność - m.in. Diuk pozwala zarabiać pieniądze, Asasyn, zabić kartę innego gracza, Kapitan ukraść lub obronić się przed kradzieżą itp.
Każdy gracz dostaje po losowo dobrane dwie zakryte karty - tak, że nikt nie wie co dany gracz posiada. Karty równocześnie stanowią jego życie i jeśli kiedykolwiek straci obie, odpada z gry.
I teraz sendo tej gry: w swojej turze gracz ogłasza, że chce wykonać akcję pewnej postaci, sugerując oczywiście, że ją posiada.
Sęk w tym, że wcale nie musi jej mieć! Jeśli nikt nie zweryfikuje blefu, to co rundę może zdobywać pieniądze, czy niszczyć innych graczy.
Jaki jednak problem, wystarczy przecież zarzucić mu kłamstwo i zobaczyć jak gagatek traci swoje karty za karę. Kolejny jednak sęk w tym, że jeśli my się mylimy w swoim zarzucie, to my stracimy kartę.
Jest to jedna z tych gier, które wciągają bez reszty - bierzcie w ciemno :)