gry planszowe karciane > Coup (Resistance)
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Coup (Resistance)

Coup (Resistance)

Pozostań w grze do końca... Gra Coup w świecie znanym z Resistance

cena:

84.00 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 15 min.

wydawca: Indie Boards and Cards (2013)
nr katalogowy: COU1IBC
projektant: Rikki Tahta

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-02-02 Niesamowity blef autor: elmotoja

Nie spodziewałem się, że taka mała gra może być tak świetna. Ta gra zmotywowała nas do grania partii za partią za partią za ... i tak przez kilka tygodni. Przy czym rozwijaliśmy się zarówno my jak i meta-gra - niby te same zasady, ale grało się stopniowo inaczej.

To ta gra jest winna także kolejnym zakupom: Bang! Dice game i Avalon - z których żadna nie okazała się aż tak dobra, a niektóre do mogą Coup co najwyżej podetrzeć ... (Bang - na ciebie patrzę).

A co takiego w niej jest, że ją polecam?
BLEF! Całe mnóstwo blefu.
W całej talii występuje kilka postaci w trzech kopiach. Liczba kart czyni z tej gry raczej mikro-grę, podobną do popularnego ostatnio Listu Miłosnego (Love Letter), jednak znacznie lepszą.
Każda postać posiada unikalną umiejętność - m.in. Diuk pozwala zarabiać pieniądze, Asasyn, zabić kartę innego gracza, Kapitan ukraść lub obronić się przed kradzieżą itp.

Każdy gracz dostaje po losowo dobrane dwie zakryte karty - tak, że nikt nie wie co dany gracz posiada. Karty równocześnie stanowią jego życie i jeśli kiedykolwiek straci obie, odpada z gry.
I teraz sendo tej gry: w swojej turze gracz ogłasza, że chce wykonać akcję pewnej postaci, sugerując oczywiście, że ją posiada.
Sęk w tym, że wcale nie musi jej mieć! Jeśli nikt nie zweryfikuje blefu, to co rundę może zdobywać pieniądze, czy niszczyć innych graczy.
Jaki jednak problem, wystarczy przecież zarzucić mu kłamstwo i zobaczyć jak gagatek traci swoje karty za karę. Kolejny jednak sęk w tym, że jeśli my się mylimy w swoim zarzucie, to my stracimy kartę.

Jest to jedna z tych gier, które wciągają bez reszty - bierzcie w ciemno :)