gry planszowe karciane > Rise of the Runelords: Base Set
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Rise of the Runelords: Base Set

Rise of the Runelords: Base Set

Przygoda jak żadna inna

cena:

229.90 199.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Paizo (2013)
nr katalogowy:PZO6000
projektant: Mike Selinker

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


A forgotten evil stirs in the ancient land of Varisia. Dark magic once more thrums amid crumbling ruins, giants gather in titanic armies, cultists murder in the name of foul deities, and maniacal goblins plot a fiery end for the peaceful town of Sandpoint.

Launch a campaign to strike back against the evils plaguing Varisia with the Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords Base Set. This complete cooperative strategy card game pits 1 to 4 heroes against the traps, monsters, deadly magic, and despicable foes of the Pathfinder Roleplaying Game’s award-winning Rise of the Runelords Adventure Path. Choose your character’s class; build a deck of allies, equipment, and magic; and explore lethal locations as you journey through multiple scenarios in an exciting fantasy adventure. Characters grow stronger after each game, adding unique gear and awesome magic to their decks, and gaining incredible powers, all of which they’ll need to challenge greater threats in a complete Pathfinder Adventure Card Game Adventure Path.

The Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords Base Set includes:

Nearly 500 cards, featuring 7 character classes, a richly customizable assortment of equipment and magic, and dozens of allies, monsters, and villains from the Rise of the Runelords Adventure Path.
The Burnt Offerings Adventure Deck, the beginning of the Rise of the Runelords Adventure Path.
A complete set of 5 polyhedral dice.
 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-01-17 Jedna z lepszych gier typu Dungeon Crawler! autor: Maciej Rząca

Do Pathfindera karcianego podchodziłem z dużą rezerwą - grałem nieco w przeszłości w Pathfinder RPG i nie byłem przekonany, czy aby na pewno można z powodzeniem przenieść ten system do gry karcianej. Jak się okazało - nie można, ale to nie było zamiarem twórców. Powstała gra lekka, szybka i sprawiająca dużo radochy - a to wszystko przy wysokiej grywalności i możliwości grania wiele razy bez uczucia nudy.

Jedynym negatywem jest połaszenie się Paizo na pieniądze graczy i wydawanie dodatków w tak potwornych cenach - biorąc pod uwagę, że dodatkowe przygody można skończyć w jeden wieczór, a przygód do kupienia parę jest - cena gry podbija znacznie w górę. Niemniej jednak na taką grę - warto te pieniądze wydać :>
dodano: 2016-06-07 Wielkie WOW! ! ! autor: zioombel

Przed kupnem gry obejrzałem w internecie parę filmików z rozgrywki. Wydawało się to bardzo ubogie. Jednak jak udało się kupić w dobrej cenie zestaw to przemogłem się i kupiłem Był to strzał w 10! Jest to gra idealna na wspólne męskie wieczorne przemierzanie podziemi i rozwalanie potworów.
Gra jest bardzo prosta mechanicznie. Przeszukujemy lokacje złożone z kart by znaleźć głównego złego i go pokonać. Przy okazji pokonujemy pomniejsze potwory, zdobywamy nowy ekwipunek i sprzymierzeńców.
Gra jest pełną kooperacją co jest miłą odmianą po kampanii w Descenta, gdzie zawsze ktoś musi być "tym złym". W Base set mamy 3 scenariusze wprowadzające i jedną dodatkową przygodę składającą się z 5 scenariuszy. Pozostałe 5 przygód (każde po 5 scenariuszy) trzeba dokupić oddzielnie. Każda przygoda to koszt około 70-80 zł. Także pełny zestaw wychodzi dość drogo. Jednak . . . Jedną przygodę (5 scenariuszy) graliśmy w moich gronie 6 godzin w 4 graczy. 80 zł za nową przygodę na 6 godzin zabawy dla 4 osób to moim zdaniem nic! Czyli pełny zestaw starczy na około 40 godzin zabawy przy jednym zestawie bohaterów. Później można wybrać nowy zestaw bohaterów i grać od nowa.
Reasumując: gra jest genialna i warta swojej ceny. Fun z gry i liczba godzin jaką jej poświęcisz zwróci się z nawiązką. Kupować nie zastanawiać się!
dodano: 2014-11-19 solo rewelacja autor: wilczur

Pathfinder to system wywodzący się z zasad D&D 3.5 tyle że rozwijany przez inną firmę. Wielu znawców twierdzi że te ulepszenia rzeczywiście sprawdzają się w rozgrywkach. Tyle że to dotyczy RPG. Tutaj mamy do czynienia z grą karcianą, która zapowiadana jest jako gra na wskroś fabularna. Czy tak jest rzeczywiście?.
Trafiłem na tę grę poszukując coś na zimowe wieczory żeby w samotności zmierzyć się z systemem i przeciwnikami. Muszę powiedzieć że gra spełniła moje oczekiwania. Gra jest nieco ograniczona fabularnie chociaż to nie ogranicza jej regrywalności. Cały pod tytuł Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords to tak naprawdę jedna ścieżka przygody.
Tytułowy Rise of the runelords dzieli się na epizody:
1. Burnt Offerings (Adv. Deck 1) (w Base Set)
2. The Skinsaw Murders (Adv. Deck 2)
3. Hook Mountain Massacre (Adv. Deck 3)
4. Fortress of the Stone Giants (Adv. Deck 4)
5. Sins of the Saviors (Adv. Deck 5)
6. Spires of Xin-Shalast (Adv. Deck 6)

W podstawce dostajemy scenariusz wprowadzający Perils of the Lost Coast składający się z 3 scenariuszy.

Cała gra polega na stworzeniu ścieżki przygody określonej na karcie przygody i doboru odpowiednich kart lokacji w zależności od ilości graczy. Do każdej karty lokacji tworzymy deck w którym umieszczamy odpowiednią ilość kart, która jest wypisana na karci lokacji. Do tak przygotowanej ścieżki przygody gracz przygotowuje bohaterów a w szczególności ich decki które są jednocześnie punktami życia bohatera. Bohater ginie w momencie w którym musi odrzucić z ręki karty i nie może tego zrobić. Dlatego trzeba odpowiednio zarządzać ręką gracza. W momencie eksploracji danej lokacji, gracz dociąga pierwszą kartę z góry danej lokalizacji i rozgrywa ją. Jest kilka kart które umożliwiają zamknięcie danej lokacji (co wiąże się z wypełnieniem dodatkowych wymagań) i wtedy lokacja ta nie posiada już decku i jest uważana za zamkniętą. Gra pozytywnie dla gracza kończy się gdy odkryjemy w lokacji głównego Wroga określonego w scenariusza (przy dodatkowym warunku że pozostałe lokacje są zamknięte lub zabezpieczone).
dodano: 2014-08-05 rewelacja autor: linkap98

Krótko mówiąc... uwielbiam. Jest to naprawdę świetna gra, wciągająca, uzależniająca. Jest idealnym zastępstwem dla tradycyjnych RPGów, dla tych którzy z różnych powodów w RPGa zgrać nie mogą. Wykonanie jest bardzo dobre, grafiki są specyficzne dla Pathfindera, ale bardzo oryginalne. Ja je osobiście uwielbiam i podziwiam wyobraźnię twórców. Sama rozgrywka jest bardzo fajna, ale też prosta, nie powala toną zasad, których ni w ząb nie można zrozumieć. Wybierasz lokalizację, wchodzisz, zdobywasz artefakty lub walczysz z potworami czy barierami. Jednak nie zawsze zwycięstwo jest gwarantowane. Gra jest świetna zarówno dla jednej osoby jak i całej drużyny. Grałam we dwójkę, ale też w czwórkę i bawiłam się równie dobrze za każdym razem. PACG daje nam możliwość zagrania różnymi postaciami od wojownika aż po barda, a w raz z dodatkiem "add-on" mamy jeszcze większy wybór. Z każdym scenariuszem mamy większą możliwość rozwoju, a w pewnym momencie mamy wybór pomiędzy dwiema unikalnymi ścieżkami kariery. Każdy scenariusz umożliwia nam super rozgrywkę.

Zalety:
- świetna grafika
- interakcja z innymi graczami
- różnorodność bohaterów i ich możliwości
- możliwość rozwoju postaci
- różnorodność scenariuszy, duża rozgrywalność
- stale wzrastający poziom trudności
- świetna rozgrywka dla 1,2,3,4 graczy (i więcej z dodatkiem)
- różnorodność broni, zbroi, przedmiotów, zaklęć, potworów
- duże pudełko umożliwiające przechowywanie i segregację wszystkich kart wraz z dodatkami

Wady:
- jakość kart mogłaby być lepsza, nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. Całą swoją grę zakoszulkowałam, ale to bardziej z mojej miłości do gry :P
- mała ilość kości, z grą dostajemy jeden komplet, a powinny być przynajmniej dwa, ostatni scenariusz kończyłam używając trzech kompletów.

W skrócie: NAPRAWDĘ WARTO!
dodano: 2014-03-16 Tym fajniejsza im mniej osób gra autor: tvaruk

ZALETY:

+ fantastyczna do gry solo, świetna w dwie osoby
+ RPG w pudełku (jeśli chce Ci się czytać opisy na kartach i spróbować trochę wczuć)
+ duża różnorodność w pudełku, jeszcze większa wraz z nieustająco zwiększającą się liczbą dodatków zamkniętych w ciekawej (również fabularnie) kampanii
+ bardzo regrywalna, bo w podstawce jest 7 bohaterów, każdy ma 2 ścieżki rozwoju, w zależności od przebiegu kampanii i potrzebnych nam umiejętności będą rozwijać się inaczej - do tego dodatek dokłada kolejnych czterych.

WADY:

- jakość wykonania jest tylko średnia, zwłaszcza w kontekście niemałej ceny, kostki są bardzo "meh", karty niezbyt grube (ja swoje na pewno zakoszulkuje)
- im więcej graczy tym wolniej i, moim zdaniem nudniej, przez oczekiwanie na swoją kolej, dodatkowo formuła gry nie zachęca do obserwowania co robią kompani - odkryj kartę z talii lokacji, zagraj swoją z ręki, rzuć kością...
- brzydkie grafiki na kartach i specyficzny, charakterystyczny dla Pathfindera styl rysowania postaci, który mi niezbyt odpowiada

Pathfinder to dość nieskomplikowana (jeśli chodzi o zasady) gra karciana z cyklu "my kontra talia", która bardzo dobrze radzi sobie jako gra dla 1-2 osób. Klimat jest nieźle wyczuwalny, zwłaszcza dla obeznanych w Pathfinderze, ale i inni powinni się dobrze bawić. W pudle dostajemy sporo kart i całkiem sprytny sposób organizacji wszystkiego, włącznie z pudełeczkami dodatków, gdybyśmy chcieli je zatrzymać, niestety jakość kości i kart nie zachwyca - nie jest jednak źle. Proponuje zastanowić się przed zakupem, ale jeśli sporo gracie samemu albo jeśli klimat przygody i rozwoju własnej, unikalnej postaci Wam odpowiada, możecie spokojnie dodać jedną gwiazdkę do mojej oceny i brać w ciemno.