GRY KARCIANE
Smash Up: Awesome Level 9000
Dodatek do Smah Up!
cena:
115.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 45 min.
wydawca: Alderac Entertainment (2013)
nr katalogowy: AEG5502
kod kreskowy: 729220055026
projektant: Paul Peterson
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Myślałeś, że jest już dość fajnie, gdy miałeś piratów, ninja i zombiaki?
No to rzuć okiem na to: Killer Plants, Steampunks, Ghosts i Bear Cavalry są tutaj, aby również wbić się do gry.
Rośliny rozwijają się w niekontrolowany sposób, steampunki budują się w bazach, duchy wyzierają z eteru, a niedźwiedzia kawaleria straszy przeciwników.
Dwóch graczy może zadowolić się tymi dwoma taliami lub zmieszać je z kartami z oryginalnego Smash Up – tak, by współczynnik fajności poszybował w górę.
Brzmi ciekawie, prawda?
Zawartość:
4 frakcje, po 20 kart w każdej;
8 kart podstawowych;
1 karta żetonów znaczników zwycięstwa;
1 przewodnik;
16 oryginalnych podstawek do Smash-Up z poprawioną grafiką.
KOREKTA DO OPISU PRODUKTU:
Słowo ‘podstawka’ w zdaniu: „16 oryginalnych podstawek do Smash-Up z poprawioną grafiką.” Może być myląca. Nie jest to bowiem żaden nowy element gry na którym można coś postawić, a jest to 16 kart lokalizacji które można znaleźć w zestawie podstawowym do „Smash Up”. Natomiast ,poprawiona grafika’ to – przede wszystkim – większa czcionka zastosowana do opisu specjalnej własności lokacji (poza tym widać delikatne zbalansowanie kolorów – ale może to być efekt wykorzystania innych maszyn drukujących, ogólnie wszystko na plus!).
Reasumując: w pudełku znajdziecie 24 karty lokalizacji (zwanych tu kartami podstawowymi) przy czym 8 będzie nowych a 16 odświeżonych kart z zestawu podstawowego.
Warto na wstępie zauważyć jedną ważną rzecz: pomimo iż jest to dodatek do gry „Smash Up” to może on sam w sobie stanowić świetną zabawę dla dwóch graczy pozwalając na złożenie do 8 różnych kombinacji talii. Pudełko zawiera ponadto pełną instrukcję gry (w mniejszym formacie niż ten z części podstawowej) w której wszystko zostało opisane przy użyciu kart tylko z tego dodatku.
Czas na opis wrażeń!
„wow!”, „ale czad!”, „Aaa!!” – choć to i tak nie oddaje tego co znalazłem w pudełku (opis samej rozgrywki i tego czego można się spodziewać po grze pominę – można ją znaleźć w recenzji samego „Smash Up” na tym portalu). Zacznę od tego, że producent dołączył do dodatku poprawione karty z gry głównej po to by nowe elementy jak i te wcześniejsze nie różniły się od siebie (dbanie o zadowolenie klienta na pierwszym miejscu!).
Wraz z czterema nowymi frakcjami (o tym za moment) oraz nowymi kartami lokacji otrzymujemy bardzo dobrej jakości tekturowe znaczniki z nadrukowanymi wartościami dzięki czemu o wiele łatwiej będzie można kontrolować ilość punktów zwycięstwa każdego z graczy. Przejdźmy jednak do tego co najważniejsze, czyli nowe frakcje:
Duchy – frakcja dla której atrybutem jest to co było zmorą graczy w grze podstawowej: odrzucanie kart z ręki grających. Otóż czym mniej kart na ręce ma grający duchami tym większe korzyści otrzymują jego jednostki.
Niedźwiedzia kawaleria – co może być gorszego od armii carskiego najeźdźcy? Armia carskiego najeźdźcy na niedźwiedziach! (witamy w piekle, ha ha ha!). Nikt zapewne nie chciałby spotkać tych kawalerzystów na swej drodze, dlatego też frakcja ta daje „drugą szansę” tym których ścieżki zaprowadziły na lokację gdzie stacjonuje niedźwiedzia kawaleria i odeśle je w inne miejsca na stole. Tych jednak, co mimo wszystko będą chcieli dołączyć do tej samej lokalizacji co nasza kawaleria, cóż…zje ich żywcem…
Steampunk – technologia pary rządzi! Dlaczego? Ponieważ ‘władcy pary’ czerpią podwójne korzyści z kart akcji: po pierwsze jest to profit wynikający z ich opisu „per se”, po drugie natomiast, ich jednostki mogą wykonywać swoje akcje albo mieć jakiś profit z lokalizacji gdzie akcje gracza z tą frakcją zostały zagrane.
Zabójcze rośliny – koszmar z kina grozy klasy B to frakcja bazująca na dwóch - równo zbalansowanych – cechach: możliwość przeglądania własnej talii i wyciąganiu potrzebnych kart oraz manipulacji typem jednostek znajdujących się w danej lokalizacji (wprowadzanie ich większej ilości czy też podmiana jednej na drugą).
Podsumowując:
- dodatek który może stanowić grę sam w sobie
- cztery całkowicie nowe frakcje
- znaczniki które ułatwią grę
- odświeżone elementy z gry podstawowej tak aby całość była idealnie spójna
Czego chcieć więcej? („Więcej dodatków!!!” – przyp. głos wewnętrzny)