gry planszowe karciane > Marvel Legendary: Deck Building Game
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Marvel Legendary: Deck Building Game

Marvel Legendary: Deck Building Game

Gra karciana osadzona w uniwersum komiksów Marvela

cena:

239.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: od 30 do 60 min.

wydawca: Upper Deck (2013)
nr katalogowy: UDE80365
projektant: Devin Low

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Legendary: A Marvel Deck Building Game is set in the Marvel Comics universe. To set up the game, players choose a number of hero decks – Spider-Man, Hulk, Cyclops, Wolverine, etc. – and shuffle them together; since players use only a handful of hero decks out of the fifteen included, the hero deck can vary widely in terms of what's available. Players then choose a mastermind villain (Magneto, Loki, Dr. Doom, etc.), stack that particular villain's attack cards underneath it, then modify the villain deck as needed based on that villain's particular scheme. Over the course of the game, players will recruit powerful hero cards to add to their deck in order to build a stronger and more resourceful deck. Players need to build both their recruitment powers (to enlist more heroes) and their fighting ability (to combat the villains who keep popping up to cause trouble). Players recruit heroes from an array of six cards, with empty slots refilled as needed. At the start of a player's turn, he reveals a villain and adds it to the row of villains. This row has a limited number of spaces, and if it fills up, the earliest villain to arrive escapes, possibly punishing the heroes in some way. Some villains also take an action when showing up for the first time, such as kidnapping an innocent bystander. The villain deck also contains "master strike" cards, and whenever one of these shows up, the mastermind villain (controlled by the game) takes a bonus action. As players fight and defeat villains, they collect those cards, which will be worth points at game's end. Players can also fight the mastermind; if a player has enough fighting power, he claims one of the attack cards beneath the mastermind, which has a particular effect on the game. If all of these cards are claimed, the game ends and players tally their points to see who wins. If the mastermind completes his scheme, however – having a certain number of villains escape, for example, or imposing a certain number of wounds on the heroes – then the players all lose. Game Contents Rulebook, game board and 500 cards (plus 60 dividers): • 14 cards for each of 15 different Heroes (210 cards) (Each Hero has 1 rare, 3 uncommons, 5 of one common, and 5 of another common) • 8 cards for each of 7 different Villain Groups (56 cards) • 10 cards for each of 4 different Henchmen Villain Groups (40 cards) • 40 S.H.I.E.L.D. Agents • 20 S.H.I.E.L.D. Troopers • 30 S.H.I.E.L.D. Officers • 30 Bystanders • 30 Wounds • 4 Masterminds, each with 4 Mastermind Tactics (20 cards) • 8 different Schemes • 11 Scheme Twists • 5 Master Strikes • 60 Dividers

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-03-26 Świetny deckbuider z klimatem autor: DanielCzaja

Gorąco polecam zwłaszcza fanom komiksów Marvela. Pozycja obowiązkowa zwłaszcza że świetna zabawa zaczyna się już od jednego gracza :)
dodano: 2015-12-28 Marvel w najlepszej postaci autor: corqan

Marvel Legendary jest tak zwanym deck builderem. Oznacza to że podczas gry cały czas budujemy swoją talie kart, których urzywamy do kupowania nowych kart i do walki z złoczyńcami. W grze kupujemy bohaterów (gra dostarcza ich dużą liczbę, dzięki czemu można ich łączyć w bardzo ciekawe kombosy) i próbujemy pokonać głównego złoczyńce (mamy tu do wyboru 4: Lokie, Red Scull, Dr. Doom i Magneto; każdy z inną umiejętnością) oraz przeszkodzić w jego planie (w grze jest ich spora ilość sprawiająca że każda rozgrywka jest zupełnie inna).
Gra jest wykonana bardzo dobrze, grafiki są ładne ale niestety wszystkie karty danej postaci sią takie same... Jednak warto kupić koszulki do kart gdyż dużo razy trzeba je tasować i karty mogą się uszkodzić. Ilość kart pozwala na dużą różnorodność w kolejnych grach, a jak sądzisz że jest ich za mało istnieje duża liczba dodatków pozwalająca poszerzyć grę. W gre można grać do 5 osób, sprawdza się również do gry w pojedynkę.
Bardzo polecam ten tytuł jest to jedna z moich ulubionych gier, pomimo wysokiej ceny uważam że gra jest warta tych pieniędzy.
dodano: 2015-01-02 autor: kudlacz135

Prawdę powiedziawszy, to najlepszy deckbuilder w jakiego grałem. Wcześniej miałem przyjemność ograć 4 inne tytuły tego rodzaju, i wszędzie albo temat był jakby na doczepkę do bezbłędnej mechaniki, albo gra nie była zbyt spójna, albo zasady były dosyć bezsensowne. Tutaj ewidentnie czuć, że twórcy się postarali i udało im się zgrabnie połączyć temat z mechaniką w konkretną całość. Oczywiście, jeżeli jesteś fanem uniwersum Marvela, tym przyjemniej będzie Ci grać w Legendary. Mimo ceny warto przyjrzeć się tej pozycji, w środku dostajemy naprawdę sporo godzin dobrej zabawy.
dodano: 2014-01-13 Moja ulubiona gra autor: tvaruk

Zalety:

+ Klimat gier Marvela - bardzo dobrze oddany
+ Świetna mechanika oparta na deckbuildingu,z magic'owymi wpływami typu combosy, interakcje między kolorami etc. (autor byl odpowiedzialny za development linii Magica przez kilka ładnych lat)
+ Duuuża różnorodność i mnogość wariantów + dodatkowa rozszerzalność regularnie ukazującymi się dodatkami
+ Piękne grafiki na kartach i 10% wykonania
+ Wciągająca, również planszówkowych nuworyszy, po pierwszej partii zawsze słyszę "gramy raz jeszcze?"

Wady:

- Długi czas rozkładania oraz dzielenia w przypadku, gdy chcemy zagrać kolejną partię w innym układzie - wszystkie karty danego typu miesza się razem, więc selekcja, wrzucenie do pudełka, wybór kolejnych kilku bohaterów, masterminda, paru grup przeciwników i innych dodatków trwa ładne kilkanaście minut
- Cena - to nie wina planszomanii, gra ma wysoką sugerowaną cenę detaliczną
- 10% wykonania:
a) jak na tak drogą grę, fakt, że nie ma porządnych, dedykowanych poszczególnym kartom przekładek jest naprawde słaby - co więcej, po dorzuceniu dodatków okazuje się, że jest ich również za mało (nie dorzucają ich w dodatkach)
b) wykonanie wypraski w pudełku też mogłoby być lepsze - jest parę większych kieszeni na karty w większych paczkach, ale jest ich za mało, z kolei zbiorczych kieszeni na zwykłe karty jest za mało
- Niektóre aspekty gry są odrobinę niezbilansowane - niektórzy bohaterowie (vide Spider Man) są słabi bez dodatku, który jeszcze się nie ukazał, dodatkowo niektóre zestawy bohaterowie - mastermind - scheme mogą być absolutnie zbyt proste/trudne, ale to chyba nie do obejścia przy tak wielkiej różnorodności połączonej z losowością
- dla zaprawionych w bojach graczy, zwłaszcza przy mniejszych liczbach grających gra w podstawce jest dość prosta, przegrywa się rzadko, co nieco kłóci się z duchem gier kooperacyjnych, którą ta - mimo walki o punkty - tak naprawdę jest...tym niemniej dodatki są w stanie łatwo i szybko zniwelować tę wadę:)

Podsumowanie:

Gra jest niesamowicie wciągająca i, jak napisałem powyżej, naprawdę trudno jest skończyć po jednym razie. Nie jest to bardzo mózgożerna gra, ale pokombinować nieco zdecydowanie się da, zwłaszcza łączenie zestawów kart i próby walki ze zmieniającą się na stole sytuacją potrafią być zdecydowanie emocjonujące i angażujące grających. Legendary jest zdecydowanie warta swojej wysokiej ceny, gdyż bardzo szybko się "amortyzuje" - posiadam ją od mniej więcej roku i grałem w nią co najmniej 40 razy, co daje ok. 6 zł za grę, dzieloną na kilka osób. Co więcej, nie odczuwam absolutnie syndromu "wymydlenia" - zawsze sięgam po nią z chęcią. Dodatkowo, deweloper planuje wypuszczać 3 dodatki w roku, więc jeśli wybór postaci Cię nie satysfakcjonuje albo gra zaczęła Cię nużyć, to za kilkadziesiąt złotych jesteś w stanie łatwo ją odświeżyć. Tym niemniej uważam, że sama podstawka bardzo dobrze się trzyma na własnych nogach.

Jednym słowem - polecam
dodano: 2013-07-11 legen...darna autor: elmotoja

Legendary to gra opierająca się na popularnej od czasu Dominiona mechanice budowania talii (deck building). Dominion robi to świetnie, ale brakuje mu klimatu. Nie jest to dla mnie jakaś wielka wada Dominiona, ale zdecydowanie jest to zaleta Legendary.

Zacznijmy od tego, że to gra o bohaterach Marvela i to widać. Razem z żoną świetnie bawimy się sprawdzając jak różni bohaterowie współpracują ze sobą i czy są tacy jak ich pamiętamy z kart komiksów. Dla jednych to, że naraz zarządzasz kilkoma bohaterami, a nie jednym może być wadą, ale mi to nie przeszkadza - wręcz przeciwnie, bardziej interpretuję to jako walkę drużyny bohaterów w stylu X-Men (których tu sporo) czy Avengers.

Kombinacje kart nie są jakieś karkołomne i nie do odkrycia, ale zawsze są jakieś decyzje do podjęcia - za każdym razem trochę inne. Styl gry zmienia się trochę wraz ze zmianą tzw Scheme'ów czyli pewnego rodzaju scenariuszy, które rozgrywamy. Wówczas różne kombinacje bohaterów stają się lepsze lub gorsze, co zmusza do zmiany strategii dobierania ich kart.

Co do Scheme'ów to zdziwiłem się jak są różnorodne i jak zmieniają rozgrywkę. Pewne elementy mechaniki gry (np. ucieczka złych) stają się nagle istotne, kiedy w innych sytuacjach właściwie nie mają znaczenia. To też dla niektórych jest wada, którą często zgłaszają. Bardzo często nic wielkiego się nie stanie gdy jakiś złoczyńca ucieknie zamiast zostać pokonanym czy nawet porwie jakiegoś przechodnia. Zdaje się to sprzeczne z intuicją, ale mechanicznie przy niektórych Scheme'ach nawet warto pozwolić im uciec, żeby pozwolili zniszczyć słabszych bohaterów dostępnych do rekrutacji. Siłą rzeczy Legendary to deckbuilding z mechaniką wzbogacania i czyszczenia swojej talii - i gdy gra się na wyższym poziomie, to pewne zagrania - choć skuteczne, np. pozbycie się słabego agenta z talii - mogą być dla niektórych sprzeczne z klimatem gry.

Gra jest dosyć zróżnicowana, gdyż oprócz Scheme'ów w potyczkach biorą udział różni bohaterowie, a ich losowe dobieranie na pole rekrutacji sprawia, że inne będą też talie, które będziemy budować. Inni będą też arcywrogowie i ich poplecznicy (czy kolejność, w której będą się pojawiać), zatem sporo partii będzie się od siebie różnić i odkrywanie gry sprawi sporo przyjemności fanowi Marvela. Ja pomimo, że mam grę od niecałego miesiąca, to już jest jedną z najczęściej granych gier all-time.

Muszę powiedzieć tylko słowo o samych wrogach. Dla mnie wydają się trochę za słabi i wiem, że trochę osób narzekało na ten fakt. Myślę, że poziom dostosowany jest raczej do młodszych graczy, którzy nie zauważają pewnych kombinacji i nie czują kupowania tylko kart, które wzmacniają styl budowanej akurat talii, skupiając się na kupowaniu samych najmocniejszych. Tak czy inaczej gra mi się bardzo przyjemnie, tym bardziej, że gra jest kooperacyjna i możemy razem z żoną w końcu być po tej samej stronie barykady. Ja oceniam tę grę trochę w kategoriach gier komputerowych, w których nie chodzi o to, żeby przegrać grę, ale aby przeżyć pewną przygodę i bawić się w jej trakcie.

Ostatecznie, grę oceniam na 4/5 - nie na maksimum, gdyż ma kilka wad. Co prawda te wady każdy musi spróbować dopasować do swoich oczekiwań. Szczerze powiedziawszy, to żadna z wad akurat dla mnie nie jest znacząca i nie psuje mi zabawy. Zwykle oceniłbym taką grę mimo wszystko na 5, ale w przypadku tej gry wiem, że mogłaby być jeszcze trochę lepsza i stanowić większe wyzwanie. Coś mi się zdaje, że ocenę 5 powinienem zostawić dla dodatku (który już mam nadzieję do mnie jedzie :P).

Zalety:
- klimat Marvela
- przyjemna kooperacja w rodzinie
- ważniejsze jest granie niż wygranie (choć wygrać jest dość łatwo ... w 2 osoby)
- wielu bohaterów, którzy dobrze ze sobą współpracują
- różnorodność, regrywalność - wielu bohaterów, scenariuszy (Scheme'ów) i wrogów

Wady (nie dla mnie, ale chciałem je wymienić - może to akurat nie Twój klimat)
- nie kierujesz jednym bohaterem, a drużyną
- trochę za łatwa (na 2 osoby, w więcej nie grałem - poza tym dodatek ma to "poprawić")
- każda karta bohatera ma 1 unikalny rysunek (dla mnie jest to czytelne i ok, ale w dodatku rysunków ma być więcej, żeby zadowolić marudzących)
- pewne mechaniki nie wspierają klimatu: w wielu sytuacjach nic strasznego nie dzieje się, jeśli nie pokonasz złoczyńcy (mniejszego - nie arcyłotra) i ucieknie z miasta - czasem może Ci to nawet pomóc - oraz możesz pozbywać się bohaterów ze swojej talii (na wiele mówiącą kupkę K.O.) - co innego, kiedy jest to działanie wroga, ale trochę to już dziwne, jeśli sam do tego dążysz (jak ja :))