GRY KARCIANE
7 Cudów Świata: Miasta
Drugi dodatek do 7 cudów świata
cena:
59.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 8
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 40 min.
wydawca: Rebel.pl (2012)
kod kreskowy: 5425016924761
projektant: Antoine Bauza
wersja językowa: polska
pasujące koszulki: magnum copper
Opis
7 Cudów Świata: Miasta, drugi dodatek do 7 Cudów Świata, zawiera opcjonalne zasady gry zespołowej. Oferuje także nowy typ kart (czarne, reprezentujące pozostałości miast), nowe karty starych typów (dwa nowe cuda: Petra i Bizancjum, nową gildię i lidera powiązanego z czarnymi kartami). Dodatek ten jest dużo bardziej agresywny i wprowadza silną interakcję między graczami, którzy ciągle starają się zebrać więcej punktów niż przeciwnicy. Dzięki zasadom gry drużynowej do jednej partii może zasiąść aż osiem osób. Członkowie jednej drużyny siedzą obok siebie i wybierają karty, które przyniosą korzyść im obojgu. Nowe, czarne karty oddziaływują w różnoraki sposób, z czego dziewięć z nich dostępnych jest w każdej erze. Przykładowe efekty: Ambasady, które wykluczają cię z wyścigu zbrojeń w tej epoce.Cmentarze, za które dostajesz punkty na koniec gry, a pozostali gracze muszą za nie płacić.Szpiedzy, którzy kopiują symbole z kart nauki (zielonych).Czarny rynek, który podwaja surowiec.Zdolność budowania kart za darmo dzięki skopiowanu zależności budynków od innych graczy.
Często kupowane razem z 7 Cudów Świata: Miasta:
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2015-01-30
kolejny świetny dodatek
autor:
pawelacb
Podstawka jest świetna, liderzy dodają dodatkowy fan i możliwości taktyczne, urozmaicają i wzbogacają podstawową grę. Miasta to dodatek który powoduje że gra jest jeszcze bardziej nieprzewidywalna, mamy jeszcze więcej możliwości taktycznych, dróg do zwycięstwa. Teraz dodatkowo gra się trochę dłużej i buduje większą talię. Jest wreszcie negatywna interakcja, nie jest jej dużo ale tak w sam raz. Jeżeli nie chcemy grać militarnie to mamy możliwości wycofania się z wyścigu zbrojeń w konkretnych erach a to może popsuć szyki przeciwnikom. Nowe cuda, nowe gildie, nowi liderzy i nowe możliwości taktyczne. Fajne jest to że teraz każda partia jest inna, już nie tylko gildie i liderów dobieramy losowo ale i czarne karty miast których jest 9 dla każdej Ery a wykorzystujemy w grze tylko 3. Fantastyczne wydanie, wspaniały dodatek.
Podstawka jest świetna, liderzy dodają dodatkowy fan i możliwości taktyczne, urozmaicają i wzbogacają podstawową grę. Miasta to dodatek który powoduje że gra jest jeszcze bardziej nieprzewidywalna, mamy jeszcze więcej możliwości taktycznych, dróg do zwycięstwa. Teraz dodatkowo gra się trochę dłużej i buduje większą talię. Jest wreszcie negatywna interakcja, nie jest jej dużo ale tak w sam raz. Jeżeli nie chcemy grać militarnie to mamy możliwości wycofania się z wyścigu zbrojeń w konkretnych erach a to może popsuć szyki przeciwnikom. Nowe cuda, nowe gildie, nowi liderzy i nowe możliwości taktyczne. Fajne jest to że teraz każda partia jest inna, już nie tylko gildie i liderów dobieramy losowo ale i czarne karty miast których jest 9 dla każdej Ery a wykorzystujemy w grze tylko 3. Fantastyczne wydanie, wspaniały dodatek.
dodano: 2013-04-17
Trzeba mieć
autor:
Mateusz Gorski
Trochę to drogie, ale co począć, zaciskamy zęby i kupujemy. Poźniej już tylko możemy sie cieszyć. Bardzo ciekawe urozmaicenie rozgrywki, która i tak jest fantastyczna, ale po 30 partiach w podstawkę i 20 z liderami dostajemy kolejny dodatkowy smaczek. 7 cudów to jedna z niewielu gier, która jakoś nie portafi mi się znudzić. Nie uważam jej za coś niesamowitego, ale frajda jakiej dostarcza jest nieporównywalna z innymi może i lepszymi mechanicznie grami. Tu jest klimat :]
Trochę to drogie, ale co począć, zaciskamy zęby i kupujemy. Poźniej już tylko możemy sie cieszyć. Bardzo ciekawe urozmaicenie rozgrywki, która i tak jest fantastyczna, ale po 30 partiach w podstawkę i 20 z liderami dostajemy kolejny dodatkowy smaczek. 7 cudów to jedna z niewielu gier, która jakoś nie portafi mi się znudzić. Nie uważam jej za coś niesamowitego, ale frajda jakiej dostarcza jest nieporównywalna z innymi może i lepszymi mechanicznie grami. Tu jest klimat :]
dodano: 2013-02-12
Ideał!
autor:
Krzysztof Synowiec
Dodatek obowiązkowy dla wszystkich fanów serii. Wprowadza system interakcji łączą wszystkich graczy. Gra nie wprowadza wyraźnych zmian w długości rozgrywki, ale wprowadza wiele nowych możliwości taktycznych. Z niecierpliwością czekam na kolejne dodatki!
Dodatek obowiązkowy dla wszystkich fanów serii. Wprowadza system interakcji łączą wszystkich graczy. Gra nie wprowadza wyraźnych zmian w długości rozgrywki, ale wprowadza wiele nowych możliwości taktycznych. Z niecierpliwością czekam na kolejne dodatki!
7 Cudów Świata: Miasta to dodatek do doskonałej gry, który ma 2 plusy:
- jest łatwy do wprowadzenia do rozgrywki
- nie zmienia jej zasad za bardzo
- ale jednak jest ciekawym urozmaiceniem dla graczy, którzy mają za sobą ponad 20 czy 30 partii w grę podstawową
Dlaczego jest łatwa do wprowadzenia do gry podstawowej? Bo to talii startowej wtasowujemy tylko tyle czarnych kart w każdej erze, w ilu graczy jest rozgrywka. To oznacza po prostu, że każdy będzie miał 1 ruch w erze więcej, bo zaczyna z 8 kartami na ręce. Karty te są przede wszystkim skierowane na element walki w grze - daje dodatkowe bonusy za walkę i karty czerwone, są też karty umożliwiające uniknięcie start na koniec ery.
Myślę, że to pozycja dla obowiązkowa dla każdego, który już trochę ograł grę podstawową.