gry planszowe karciane > Race for the Galaxy: Narodziny Imperiów
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Race for the Galaxy: Narodziny Imperiów

Race for the Galaxy: Narodziny Imperiów

Zbuduj własne kosmiczne imperium

cena:

99.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 30 do 60 min.

wydawca: Rebel.pl (2012)
projektant: Thomas Lehmann

wersja językowa: polska

pasuj¹ce koszulki: standard ccg (150 szt.)

Opis


Stawiasz na siłę militarną i podbój innych planet czy może zdecydujesz się na rozwój produkcji i handlu? A może skupisz się na badaniach naukowych? Wydobywaniu surowców? Eksploracji kosmosu? Badaniu śladów zaginionej rasy Obcych, którzy w niewyjaśniony sposób zniknęli z galaktyki?


Wszystkie te drogi mogą poprowadzić Cię do zwycięstwa, jeśli tylko rozważnie wykorzystasz oferowane przez los szanse jak i kierunki rozwoju innych imperiów kosmicznych.

 

W Race for the Galaxy gracze budują kosmiczne cywilizacje za pomocą kart, które reprezentują światy oraz postęp technologiczny i społeczny.

 

Każda runda składa się z przynajmniej jednej fazy spośród pięciu dostępnych. W każdej rundzie gracze równocześnie i w tajemnicy przed pozostałymi wybierają po jednej z siedmiu różnych kart akcji, a następnie odsłaniają je. Podczas tych faz gracze rozgrywają związane z nimi akcje, a gracze, którzy wybrali tę fazę, dodatkowo otrzymują związaną z nią premię.

 

Zawartość pudełka:

  • 5 kart światów startowych
  • 109 kart gry
  • 4 zestawy po siedem kart akcji dla każdego gracza
  • 8 kart dla dwuosobowej gry dla doświadczonych graczy
  • 4 karty pomocy
  • 28 znaczników punktów zwycięstwa

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-09-09 petarda autor: trogacki

Z przyjemnością piszę recenzję gry, która jest absolutnie w moim TOP5 i znajduje się w gronie tych, które zabrałbym ze sobą na przysłowiową "bezludną wyspę". Dość powiedzieć, że jest to gra, w którą (oprócz szachów) rozegrałem największą ilość partii w życiu- wliczając pojedynki online- około kilkaset. Jest to typowa karcianka osadzona w futurystycznych, kosmicznych klimatach (coś a la Gwiezdne Wojny), w której staramy się rozbudować swoje kosmiczne imperium przez podbój planet oraz rozwój technologii i w efekcie zdobyć więcej punktów zwycięstwa od przeciwnika. Głównymi zaletami tej gry są szybka, dynamiczna rozgrywka oraz ogromna regrywalność. Oczywiście nie każdemu przypadnie do gustu tematyka (choć ma ona w grze znaczenie drugorzędne, nie wpływa w żaden sposób na rozgrywkę i jest tylko luźno powiązana z mechaniką), co spowodować może, że np. nie zagramy zbyt często z żoną, siostrą czy dziewczyną. Losowość, jak to w karciankach, ma znaczenie, ale o wiele bardziej liczy się tu umiejętność zarządzania "ręką" oraz doświadczenie w kwestii działania i możliwych kombosów kart. Często zarzuca się tej grze, że brak w niej interakcji (co zmieniają nieco wydawane początkowo dodatki). Faktycznie odnieść można wrażenie, że układa się 2-osobowego pasjansa, ale dla graczy doświadczonych istotne jest obserwowanie poczynań przeciwnika, bowiem mechanizm wyboru w ukryciu faz gry w każdej kolejnej rundzie wplata element ryzyka/blefu/dedukcji, a co za tym idzie korzyści z "wyczucia" zamiarów konkurenta. Zresztą w kwestii dodatków polecałbym i tak "Alien Artifacts" z tzw. drugiej fali dodatków, który dodaje mnóstwo ciekawych kart i świetnie balansuje rozgrywkę. Niemniej i bez niego sama gra podstawowa dostarcza wiele godzin wspaniałej zabawy. Pojedyncza partia 2-osobowa trwa przy obeznanych z regułami graczach około 15-20 minut (tego czasu całe szczęście nie da się zasadniczo rozwlec z uwagi na reguły dotyczące warunków zakończenia rozgrywki) i od razu ma się ochotę na następną. I raczej w takiej formule, tzn. 2-osobowej i to w dodatku w tzw. wariancie zaawansowanym (z wyborem 2 faz na rundę jednocześnie przez każdego gracza), bym grę zdecydowanie polecał. Wariant podstawowy 2-osobowy jest dobry dla celów zapoznania się z regułami i mechanizmami gry, a wariant wieloosobowy, choć w pełni grywalny, jakoś nie daje już w moim odczuciu wrażenia tej dynamiki, rywalizacji 1vs1 oraz czyni rozgrywkę trochę trudniejszą do zaplanowania dla poszczególnych graczy. Moim zdaniem niesłusznie panuje opinia o wyjątkowo trudnych regułach tej gry. Owszem, początkowe zetknięcie z abstrakcyjną terminologią faz oraz ikonologią poszczególnych działań zawartych na kartach może wymagać nieco przyzwyczajenia, ale zwykle już po 1-2 partiach wszystko jest jasne i przejrzyste. Za dowód niech służy fakt, że obecnie np. grywam z 5-cio i 7-mio latkiem, którzy może robią błędy strategiczne i taktyczne, ale całkiem sprawnie przyswoili przekazane ustnie reguły (po dostosowaniu nomenklatury do języka dziecięcego) i toczą z powodzeniem zażarte pojedynki przy asyście osoby dorosłej.
Podsumowując:
PLUSY:
- bardzo dobre, ładne graficznie, solidne wykonane, wytrzymałe ale i świetnie tasujące się karty (choć koszulki nie zaszkodzą)
- niewygórowana cena jak na tak świetną grę
- ogromna regrywalność
- krótka, dynamiczna rozgrywka
- reguły do wytłumaczenia w 15 minut
- wciąga (to może być też minus :)
- popularna, można pograć online
- zajmuje mało miejsca (talia kart i trochę żetonów)
- szybki set-up
- nie ma potrzeby ciągłego tasowania (jak w niektórych karciankach)
MINUSY:
- specyficzna tematyka
- trudna przy pierwszym zetknięciu nomenklatura i ikonologia
- stosunkowo niska interakcja (zależy co kto lubi)
- losowość charakterystyczna dla karcianek (czasami, rzadko, potrafi "ustawić" grę)
- pełny balans, większą interakcję, dobry tryb 1-osobowy i karty dla 5-ego, 6-ego gracza osiąga się dopiero z (relatywnie drogimi) dodatkami, choć wersja podstawowa jest w pełni pełnowartościowym produktem

Moja ocena końcowa: 9/10
dodano: 2015-02-25 śwetna gra! autor: marcingab

Bardzo fajna gra, proste zasady, chociaż początkowo mogą wydawać się skomplikowane. Moja czternastoletnia córka załapała wszystko w połowie pierwszej partii, chociaż jak sama powiedziała nie chciałaby komuś tłumaczyć reguł. W grze zbieramy karty i decydujemy które wyłożyć. Robimy to podczas 5 głównych akcji wybieranch po jednej na turę. Akcje pozwalają nam dobrać nowe karty na rękę, wynaleźć nową technologię, zdobyć nową planetę, przeprowadzić handel oraz skonsumować produkty zamieniając je na punkty zwycięstwa oraz rozpocząć produkcję na planetach generując towary. Zwycięstwo można osiągnąć na wiele sposobów, jednak największe profity daje posiadanie planet z możliwością produkcji i konsumpcji.

Do dyspozycji mamy bardzo ładne karty, można wczuć się w klimat podboju kosmosu, zwłaszcza, jeżeli spojrzymy na surowce nie jako kolory, a nadamy im nazwy. Chyba skuszę się na zakup dodatków (oczywiście na planszomanii :).
Dużym plusem jest też dosyć krótka rozgrywka. Dla niewtajemniczonych polecam wersję komputerową (do znalezienia na sieci).
dodano: 2013-04-17 Polska wersja super karcianki autor: Mateusz Górski

Genialna gra z jedną wielką wadą. Gracze początkujący z doświadczonymi nie mają szans (tu bardziej polecam SanJuan). Jeśli jednak mamy stałego partnera do gry to z czystym sumieniem mówię brać w ciemno. No innym mankamentem jest kosmiczna tematyka, która nie do końca może podpasować piękniejszej części społeczeństwa. Ja osobiście czekam na polskie dodatki :]