GRY KARCIANE
Sake & Samurai
cena:
99.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 3 do 8
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 30 min.
wydawca: Albe Pavo
projektant: Matteo Santus
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Co nieco o samej grze:
Imprezowa gra karciana w której wcielamy się w samurajów którzy walczą o sake. Każdy z graczy dostaje kartę tytułowego samuraja z jego specjalną cechą oraz karty do zagrywania i karty które symbolizują punkty życia. Każdą kartę możemy natomiast zagrać na 5 sposobów: do ataku, obrony, ruchu, wzięcia sake bądź akcji opisanej (symbolicznie) na danej karcie. Wśród kart mamy karty broni które pozwalają nam atakować z większą siłą, karty akcji które zagrywamy aby popsuć komuś szyki, karty pomocników którzy są gotowi oddać za naszego samuraja życie oraz karty natychmiastowego działania które możemy zagrać w dowolnym momencie aby uniemożliwić daną akcję. Dodatkowo jeżeli po kilku przegranych bitwach stracimy życie to nasza gra nie kończy się, w tym momencie wcielamy się w postać ducha który krąży nad pozostałymi samurajami i może dalej zagrywać karty (wprawdzie na trochę inny sposób) ale jednak. Ma on dalej szansę na wygraną, szczególnie jeśli duchów będzie kilku (działają jako drużyna).
Moje wrażenia:
Ogólnie fajny pomysł, wykonanie rewelacyjne. Bardzo klimatyczne karty oraz sprytna mechanika. Instrukcja (tylko angielska) napisana jest bardzo czytelnie, niestety nie opisuje wszystkich możliwości (bądź sytuacji), dlatego konieczne jest przeczytanie forum BGG dla tej gry.
Opis gry bardzo mi się spodobał i postanowiłem ją wypróbować. Szczególnie możliwości zagrywania kart na wiele sposobów, bardzo rozbudowane sposoby ataku i obrony, możliwości grania 'po śmierci' jako drużyna duchów. Czego chcieć więcej, zabawa zapowiadała się znakomicie. Po wytłumaczeniu zasad (jakieś 20 minut) zasiedliśmy do rozgrywki. Szybko pojawiło się pierwsze pytanie: co otrzymujemy jako bonus za wygraną w walce? Instrukcje znałem już od podszewki jak własną kieszeń i wiedziałem że NIC, gracz po wygranej walce nie dostaje żadnego bonusu! Wynikało z tego że najbardziej skomplikowany mechanizm w grze służy tylko po to aby lać prowadzącego, na sam koniec rozgrywki. Niestety jak na grę imprezową to ilość zasad przytłacza, dodatkowo mam wrażenie że rozgrywka kończy się za szybko - w pewnym momencie nie możemy już nic zrobić aby przeszkodzić w wygranej, pozostaje się wtedy przyłączyć do wyścigu o drugie miejsce (tylko teoretyczne bo zgodnie z zasadami wygrywa tylko jeden samuraj bądź drużyna duchów, reszta popełnia sepuku).