gry planszowe karciane > Nowa Era
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Nowa Era

Nowa Era

Samodzielny dodatek do 51 stanu

cena:

78.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal

wersja językowa: polska

pasuj¹ce koszulki: standard ccg (110 szt.)

Opis


Frakcje urosły w siłę. Ich granice poszerzyły się. Napięcie rośnie z każdym tygodniem. W końcu rozpoczyna się lawina ataków i najazdów, Mutanci ruszają na Nowy Jork, wybucha piekło. Inne frakcje włączają się do walki. Rozpoczyna się Nowa Era. Era wojny…

 

Nowa Era to samodzielna gra, którą można łączyć z jej starszą siostrą - 51. Stanem. Zawiera ponad 80 nowych kart lokacji i kontaktu oraz nową, piątą frakcję – Hegemonię – agresywną, brutalną siłę, która włącza się do wyścigu o władzę w Zasranych Stanach. Dodatek zawiera nowe reguły pozwalające na bezpośrednią interakcję pomiędzy graczami, od tej pory możliwe jest palenie lokacji innych graczy oraz podpisywanie z nimi umów. Na stole pojawiają się nowe możliwości i opcje działania. Gra wciąga jeszcze bardziej i jest jeszcze bardziej wymagająca.

 

Nowa Era to nowy, jeszcze wyższy poziom wydania niż nasze dotychczasowe produkcje, drewniane komponenty, plansza do podliczania punktów zwycięstwa, poprawiona ikonografia to tylko niektóre z elementów, które wzbogacają Nową Erę w stosunku do 51. Stanu.

 

Nowa Era może być łączona z 51. Stanem lub grana niezależnie. Można dowolnie mieszać karty z obu produktów.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2012-06-04 Dla mnie prawie ideał! autor: Artur Szydłowski

Ciężko jest mi Nową Erę ocenić obiektywnie, bo z jednej strony stopień komplikacji zasad (które wbrew pierwszemu wrażeniu, po pewnym czasie stają się zupełnie intuicyjne), mnogość powstających powiązań w czasie partii, a dla niektórych osób również klimat były czymś, co odrzuciło kilka osób, z którymi grałem, już na wstępie. Z drugiej strony moje prywatne odczucia po początkowym paraliży decyzyjnym, a także wariant solo sprawiają, że jest to według mnie jedna z najlepszych gier w mojej kolekcji! I jak na ironię ilość partii (po pół roku posiadania gry) rozegranych z innymi graczami (tzn. nie solo, bo tych to było wiele) można by policzyć na palcach jednej ręki...

Polecam ją każdemu szukającemu gry z DZIAŁAJĄCYM wariantem solo, a także tym, dla których paraliż decyzyjny nie jest straszny i lubią gry optymalizacyjne.

+ grafika i wykonanie
+ bardzo dobra mechanika
+ wariant solo
- początkowy paraliż decyzyjny i trudne do przyswojenia zasady (ja postanowiłem zagrać solo, aby się ich nauczyć - dopiero w trzeciej partii zagrałem - chyba - w pełni zgodnie z zasadami)
dodano: 2012-04-13 Strategiczna karcianka autor: magole

Nową Erę poznałem niedawno. Dużo o niej czytałem pozytywnych opinii i po którymś z kolei MatHandlu gra trafiła w moje ręce.
Odnośnie wykonania to jest ono na najwyższym poziomie, bardzo klimatyczne karty i ładnie wydane żetony.
Pierwsze 2-3 rozgrywki trzeba poświęcić na poznanie wszystkich zasad i możliwości. Oznaczenia na kartach przy pierwszych rozgrywkach wymagają zerkania do instrukcji,
są jednak na tyle intuicyjne że łatwo je zapamiętać.

Mechanika zmusza do myślenia, w każdej rundzie mamy do zagrania po kilka kart(conajmniej 3), a każda z nich daje różne bonusy, często natychmiastowe.
Na początku każdej rundy trzeba więc zaplanować kolejne ruchy, a na uwadze mieć także innych graczy z którymi możemy nawiązywać współpracę bądź wykonać podbój.

Gra idealnie działa na 2-3 graczy, ewentualnie czterech jeżeli nikt specjalnie nie zamula. Odradzam jednak granie w 5 osobowym składzie, liczba żetonów punktacji
jest moim zdaniem za mała i przy takiej ilości graczy będzie ich prawdopodobnie niewystarczająca ilość.

Gra nie jest łatwa i nie polecam jej nowicjuszom.
Natomiast jeżeli lubicie pokombinować i nie są was straszne gry typu Agricola, Brass czy inne mózgożery to gorąco ją polecam.
dodano: 2012-02-23 bliska ideału autor: elunia

Nowa Era jest pozbawiona wszystkich wad 51. Stanu. Zasady są przystępne i łatwe do wytłumaczenia, ale różnorodność i zróżnicowanie kart pozwala na całe mnóstwo kombinacji. W grze mamy 5 frakcji, które nieznacznie różnią się między sobą, co dodatkowo uatrakcyjnia rozgrywkę. Dodatkowo, w grze nareszcie otrzymujemy możliwość interakcji z przeciwnikami: od zawierania umów handlowych, po napadanie na lokacje innych graczy.
Wykonanie gry jest wzorowe: piękne, klimatyczne ilustracje na kartach, wygodne żetony i drewniane znaczniki surowców powodują, że gra w Nową Erę to czysta przyjemność.
dodano: 2011-12-12 perełka autor: jarema

Gra jest boska! Grając w 51 stan człowiekowi brakuje interakcji i w sumie tylko interakcji bo sama mechanika rozbudowy i wyścigu była rewelacyjna. Nowa era jako samodzielny dodatek uzupełnia wady poprzedniczki. Daje możliwość interakcji i pozostawia to wszystko co można było pokochać w 51 stanie. Klimatyczne grafiki, drewniane elementy i możliwość gry do 5 osób. Czego chcieć więcej no a jeszcze dobrej ceny a za takie pieniądze to po prostu rzadkość na rynku gier planszowych. Nie każdemu gra podpasuje głównie dlatego że 51 stan miał nie chlubną sławę trudnych zasad i długich rozgrywek uczących. Nowa era jest pozbawiona tej wady z wielu powodów. Lepsza instrukcja jest w niej wszystko i jest dużo lepiej napisana. Karty które sprawiały problemy zostały wyrzucone a całość trochę bardziej znormalizowano by wszystko było bardziej intuicyjne. Co do zasad to nie trzeba tu opisywać bo i instrukcja do dodatku i 51 stanu są w necie to każdy może przeczytać powiem tylko jedno dla osób które nie mają 51 stanu a zastanawiają się nad kupne. Olać „podstawkę” lepiej od razu kupić Nową Erę. Drewniane elementy zamiast żetonów, o jedną frakcję więcej, cena i wiele innych plusów przemawia za tym by pominąć 51 stan i od razu zabrać się za grę na poziomie.