GRY KARCIANE
Fishing / Fishen (edycja międzynarodowa)
Karciana gra typu trick-taking w łowienie ryb!
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 3 do 5
wiek: od 8 lat
czas gry: od 40 do 60 min.
wydawca: 2F-Spiele (2024)
nr katalogowy: 98-1838
kod kreskowy: 4260300450769
projektant: Friedemann Friese
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
In Fishing, you try to catch as many tricks as possible over eight rounds, with each card you catch being worth 1 point. You then use your caught cards for the next round — and if you didn't catch enough tricks to fill your hand, you'll draw fresh cards from the ocean stack, which will introduce new cards for you fishers to fight over.
In more detail, at the start of each round, you have 8-13 cards in hand, depending on the player count and the round. In the first round, the cards go from 1-10 in four colors. Standard trick-taking rules apply, with players needing to follow the color led and the highest card of the led suit winning the trick.
New cards come into play from the ocean stack in waves, with higher-value cards in the four colors, a green trump suit from 1-16, 0 cards that let you snag a card from the trick, and special-powered buoy cards that can always be played into a trick regardless of what you have in hand. With buoys, you can steal the lead or determine which color must lead the next trick, force players to pass cards or lose points; you can even steal all other cards in a trick, ideally netting yourself huge fish for use next round.
At the end of each round, score 1 point for each card you caught. Whoever lands the most points after eight rounds wins.
Informacje dot. bezpieczeństwa
CE certified
Fischen, znane również jako Fishing, to intrygująca gra karciana autorstwa Friedemanna Friese, która zgrabnie łączy elementy trick-takingu z mechaniką budowania talii.
Co wyróżnia Fischen na tle innych gier karcianych? Przede wszystkim to, że karty zdobyte w poprzednich lewach stają się częścią Twojej talii w kolejnej rundzie. To zmusza do strategicznego myślenia o tym, które karty chcesz zebrać, a które lepiej odpuścić. Jeśli jednak nie uda Ci się zebrać wystarczającej liczby lew, aby uzupełnić swoją rękę, musisz "łowić" nowe karty ze stosu "oceanu". Ten element losowości dodaje grze dynamiki, a obecność specjalnych kart boi w "oceanie" wprowadza nieoczekiwane zwroty akcji, od zmiany koloru do utraty punktów.
W teorii Fischen to gra, która nagradza zarówno sprytne zagrania, jak i umiejętność dostosowania się do zmieniającej się sytuacji. Każda runda to nowa taktyczna zagadka, a napięcie rośnie z każdą kolejną kartą. W praktyce niestety wychodzi brak możliwości śledzenia jakie nowe karty pojawiają się w kolejnych rundach, oraz poczucie grania na przemian rund "tłustych" i "chudych".
Mimo tych wad to bardzo ciekawy pomysł, wart spróbowania, szczególnie dla osób lubiących trick-taking.