GRY KARCIANE
9 Lives (edycja angielska)
Koci trick-taking!
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 3 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 20 do 30 min.
wydawca: Allplay (2015)
nr katalogowy: BGT-9L
kod kreskowy: 618149322916
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
9 Lives is a trick-taking game where players compete to earn the most points. The game uses 3-4 suits which show the color of the cards on the rear.
Players make bids of if they will win 1-6 tricks, and can bid exactly or a range. Each number may only be bid up to two times. Points are earned when a player hits their bid and lost if they miss it.
The game is "must follow" with a fixed trump suit. The winner of a trick also takes one of the cards played to the trick other than theirs to place in their hand.
The game ends after either 4 rounds or a player has earned 9 points, and the player with the most points wins.
Proste reguły i przepiękne geometryczne grafiki kocich ras na kartach. Gra jest niby prostym zbieraniem lew, ale połączonym z przewidywaniem, ile to lew weźmiemy w danej rundzie oraz z twistem, by jedna z kart zebranej lewy wracała na rękę gracza. To nie wszystko, bo rewersy kart są jawne! Znamy kolory kart rywali, ale nie znamy ich wartości. Obstawianie przed partią planowanej liczby zdobytych lew jest na tyle elastyczne, że w trakcie rozgrywki możemy starać się jeszcze zrealizować wydawałoby się nierealny już cel. Fakt, że jedna karta z każdej zebranej lewy wraca na rękę gracza powoduje niespotykaną w innych karciankach rotację kart. Tu trzeba myśleć bardziej pokrętnie niż w typowych grach polegających na prostym zbieraniu lew. Gra zdecydowanie dla wyjadaczy trick-takingu.
Często w trakcie partii musimy kombinować tak, by powstrzymać się od brania lew, a wmanewrować w to przeciwników, powodując, by znacznie przestrzelili w liczbie zdobytych tricków. Gracze, którzy przestrzelili z oczekiwaniami tracą punkty za niezgodność z początkowym obstawieniem. To też dodaje emocji grze. Gracze, którzy obstawiali dokładną liczbę zebranych lew i trafili w przewidywania zyskują więcej punktów niż ci, którzy obstawiali szerszy zakres. Rozgrywka trwa do momentu, w którym ktoś zdobędzie 9 punktów.
Na grę składa się w sumie zaledwie talia trzydziestu sześciu kart, dwie plansze i żetony kocurków, ale sama rozgrywka tak zakręca umysł, że ma się wrażenie grania w grę większą. Graficznie pierwsza klasa, bardzo ładne są te ilustracje kotów, bardzo żywe kolory. Dla mnie jedna z ciekawszych gier typu trick-taking