gry planszowe karciane > Sail (edycja angielska)
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Sail (edycja angielska)

Sail (edycja angielska)

Popłyńcie razem swoim pirackim statkiem przez trudne wody i unikajcie Krakena!

cena:

74.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 11 lat
czas gry: od 20 do 20 min.

wydawca: Allplay (2023)
nr katalogowy: ALLGMESL
kod kreskowy: 618149323340

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Strap up your piratical boots, and navigate your ship through turbulent waters in Sail, a co-operative trick-taking game for two players. Reach the end of this dangerous deep end, and avoid taking damage from the Kraken to win the game together...or your crew will be sleeping with the fish!

Before each round begins, players exchange cards, then play a series of tricks. Different game actions will be triggered depending on who wins each trick in combination with the unique character skills. However, the crashing sea water and the roaring Kraken make for a deafening situation, and players are unable to communicate about tactics and card information from the moment cards are dealt to the end of the action phase.

Players win the game as a team if they sail their ship into the final token before the Kraken reaches the Death tile or the Kraken deck is exhausted.



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2025-05-29 Głuchy i ślepy pirat płyną przez 7 mórz autor: grzesiek baran

Głuchy i ślepy pirat płyną przez 7 mórz. Tak można by w skrócie opisać Sail. Gra bowiem opiera się na zbieraniu lew (eng. trick tacking) dzięki czemu będziemy mogli poruszać statkiem i walczyć z krakenem. Jednak aby robić to skutecznie musimy zagrywać karty które mają odpowiednie kombinacje symboli, kolorów i wartości, i w tym cały szkopuł. Gracze muszą starać się przewidzieć co druga osoba może mieć na ręce bo komunikacja w czasie gry jest zabroniona. Kombinowania jest sporo, jest też trochę farta (lub jego brak). W jakimś stopniu da się opanować losowość czy to kontrolując jakie karty są w grze czy też korzystając ze zdolności kapitanów. Całość wydaje się bardzo ładnie spasowana mechanicznie a rozgrywka jest bardziej wymagająca niż sugeruje to wielkość pudełka. Wydanie gry stoi na wysokim poziomie. Wszystkie elementy są bardzo dobrej jakości i przyjemnie się ich używa. To do czego można się przyczepić to tematyka i odzwierciedlenie jej w rozgrywce. O ile elementy są bardzo klimatyczne tak idea statku na którym jest dwóch kapitanów, którzy nie mogą się dogada co mają robić jest trochę naciągana. Dobrze że nie przeszkadza.
Gra przypomina trochę Jekyll and Hyde vs Scotlandyard ale jest zdecydowanie trudniejsza. Więcej kart można znajdować się poza rękami graczy, więc zaplanowanie rozgrywki jest dużo trudniejsze. Jekyll i Hyde wygrywają jeśli chodzi o tematykę i klimat.
Przy zakupie rozważyłbym od razu złapanie dodatku bo dodaje nowe kafle na plansze i kilka nowych scenariuszy wydłużając sporo rozgrywkę.