Famiglia (edycja niemiecka)
cena:
29.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 2
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.
wydawca: 2F-Spiele
nr katalogowy: 2F8151
kod kreskowy: 4015566008151
projektant: Friedemann Friese
wersja językowa: niemiecka
instrukcja: niemiecka
Opis
Two Mafia-bosses try to recruit the most and also best members for their gangs.
Prepare yourself for a fierce duel. Cleverly use the features of the four different families, snatch the most valuable gangsters away from your opponent. Your goal: have the best gang at the end of the game.
Idea of the game:
The players collect gangsters, with the goal of collecting the higher-valued gangsters. With the exception of the smallest gangsters (the “0” cards), a player normally needs two identical gangsters (same family, same value), to be able to take a gangster with the next higher value of the same family into his hand. When he does this, he places one of the smaller gangsters from his hand into his play area (the area near him on the table). To get the higher gangsters in a faster way, the player may use the special abilities of the different families, but at the cost of placing more gangsters in his play area. By doing so, however, a player may reduce his options and so must carefully plan these actions so that he can end the game with the most influential gang.
Components:
60 game cards, game rules
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną





Dość nieśmiało podchodziłem do gry. Niesłusznie. Grafiki na kartach są przednie - może trochę za mało szemrane, ale wkomponowują się w w hollywódzką wrażliwość - co zapewne działa dobrze na ,,międzynarodowego" klienta.
Mechanika - banalna. Dwie strony zasad. Gdyby nie ,,zaprogramowany" początek każdej partii - gry każdy zbiera same zera (rym niezaplanowany), byłoby świetnie. Ja jednak traktuję początek jako przedłużenie ,,rozstawiania" gry.
Potwierdzam wiele opinii pojawiających się w internecie - gra na początku prawie bez decyzji. Zbieramy 0 i to co nam do ręki wpadnie. Nagle - gry 0 się skończą, lub gdy któryś zdecydujemy się wreszcie grać (dziwnie to brzmi) - liczba opcji eksploduje. Na początki nie myślimy w ogóle. Pod koniec rozstrzygamy po kilka kilkugałęziowych drzewek decyzyjnych.
Interakcja jest skromna - można przesunąć na później kartę która przyda się przeciwnikowi bardziej niż nam, można ją samemu zgarnąć... i tyle. Nie znaczy to jednak, że nie należy tego robić! Trzeba stale pilnować jakie karty zbiera oponent i stale reagować.
Jeśli nie straszne Wam liczenie do 4, zdecydowanie polecam. Zwłaszcza w tej cenie.





Famiglia to ciekawa karcianka dla dwoch graczy, ktora polega na budowaniu wlasnej struktury mafijnej i werbowaniu nowych, bardziej wplywowych czlonkow by zyskiwac wplywy w miescie (punkty). W rzeczywistosci polega ona na zagrywaniu kart by brac kolejne karty. W grze wystepuja 4 kolory-rodziny, kazda ze swoja zdolnoscia. Jedni pozwalaja zamieniac karty na rece z tymi juz zuzytimi, inni daja wiecej punktow a jeszcze inni obnizaja wartosci kart. Mecheniczne sprowadza sie to do tego ze zeby wziac karte o jakiejs wartosci (od 0 do 4) trzeba zagrac pare o wartosci jeden nizej, czyli zeby wziac 2 trzeba zagrac dwie 1 itd. Oczywiscie zdolnosci specjalnie umozliwiaja rozne kombinajce. Najwazniejsze jest jednak to by dobrze zorganizowac swoje karty na rece, by nie okazalo sie pod koniec ze nie mozemy nic zrobic a przeciwnik gra sobie sam. To jest w zasadzie jedyny zarzut do gry - niedoswiadczony gracz moze sie zablokowac. Rozgrywka jest krotka (ok 20min) i nie ma w zbytnio interakcji (poza podbieraniem sobie dobrych kart). Grafiki zdecydowanie naleza do pozytywnych jej aspektow ale klimatycznie Famiglia nie ma nic wspolnego z mafia (gra moglaby byc rownie dobrze o zbieraniu bawelny na polu). Tak czy inaczej, polecam wszystkim fanom 2-osobowek. Z pewnoscia pod wzgledem mechaniki gra jest inna niz wszystkie, w dodatku za przystepna cene.
Oceniając w relacji cena/jakość wykonania/satysfakcja płynąca z gry nie mogę wystawić oceny niższej niż 5. Gra ma cechę którą uwielbiam w grach - proste do nauczenia zasady dają bardzo duże możliwości kombinowania; może poza początkiem, gdzie, jak napisał ktoś pod spodem - jesteśmy zmuszeni dobierać zera, po kilku partiach okazuje się jednak, że wybory jakie dokonamy na początku determinują całkowicie nasz późniejszy rozwój. O dziwo, w grze naprawdę czuć klimat rozbudowy mafijnej rodziny, po kilku partiach można się przywiązać do kilku bandziorów, zdecydowany plus za to, że ilustracje różnią się od siebie nawet w obrębie tego samego koloru i cyfry.
Gra naprawdę warta zakupu, daje gwarancję kilkunastu a nawet kilkudziesięciu gier bez znudzenia. Jedynym mankamentem może być, że gra pokazuje pełny potencjał przy dwóch doświadczonych graczach.
Ostatni plus o jakim chciałem napisać - wielkość pudełka! Płaskie i niewielkie gabarytowo - doskonale mieści się w małej przegródce plecaka, a nawet w większej kieszeni spodni, można więc zabrać ją ze sobą praktycznie wszędzie.