gry planszowe karciane > Dominion Prosperity
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Dominion Prosperity

Dominion Prosperity

Czwarty dodatek do Dominiona. Wszystko tu kręci się wokół pieniędzy.

cena:

214.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Rio Grande Games
nr katalogowy: RIO422
projektant: Donald X. Vaccarino

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Ah, money. There's nothing like the sound of coins clinking in your hands. You vastly prefer it to the sound of coins clinking in someone else's hands, or the sound of coins just sitting there in a pile that no-one can quite reach without getting up. Getting up, that's all behind you now. Life has been good to you. Just ten years ago, you were tilling your own fields in a simple straw hat. Today, your kingdom stretches from sea to sea, and your straw hat is the largest the world has ever known. You also have the world's smallest dog, and a life-size statue of yourself made out of baklava. Sure, money can't buy happiness, but it can buy envy, anger, and also this kind of blank feeling. You still have problems - troublesome neighbors that must be conquered. But this time, you'll conquer them in style.


This is the 4th addition to the game of Dominion. It adds 25 new Kingdom cards to Dominion, plus 2 new Basic cards that let players keep building up past Gold and Province. The central theme is wealth; there are treasures with abilities, cards that interact with treasures, and powerful expensive cards.

Często kupowane razem z Dominion Prosperity:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-06-24 Doskonałe oblicze Dominiona autor: leser

Prosperity to dodatek, który prawdopodobnie wnosi do Dominiona najwięcej z całej dotychczas wydanej serii. Wprowadzenie platyny (kasa) oraz kolonii (punkty zwycięstwa) radykalnie zwiększa paletę możliwych strategii, taktyk itp, itd.

Spośród nowy kart królestwa (aż 25 zestawów), ciężko wskazać mi kartę, dla której nie widziałbym zastosowania. Przeciwnie, mnóstwo z nich wręcz idealnie kombuje się z kartami pochodzącymi z tego oraz innych zestawów.

Wykonanie stoi na tradycyjnie wysokim poziomie, tym lepszym, że ilustracje utrzymane są wreszcie w dość konsekwentnej stylistyce, bez graficznych potworków, które można było znaleźć w podstawce i niektórych dodatkach.

Szkoda tylko, że Bard nie zdecydował się wydać tego po polsku... ich strata.
dodano: 2012-03-02 Znakomity 'duży' dodatek - świetny na początek autor: slimebot

Wielu graczy spiera się, który z ‘dużych’ dodatków do znakomitej gry Dominion jest najlepszy: Seaside, Hinterlands, czy Prosperity? Spory te wcale nie pomagają początkującym graczom w wyborze ich pierwszego rozszerzenia. Nie mam zamiaru w tym miejscu zachwalać Prosperity jako najlepszego dodatku do rzeczonej gry. W gruncie rzeczy wszystkie trzy są znakomite (bezdyskusyjne 5/5) – zawierają wiele świetnych Kart Akcji, jak również kilka niepozornych Kart Królestwa, które zaczyna doceniać się z czasem, takie jak Mint (z kartami można zapoznać się na stronach Dominion Visual Spoilers). Postaram się jedynie pokazać, dlaczego Prosperity warto kupić jako pierwszy z trzech dodatków. Najpier jednak kilka obserwacji.
Niemal połowa Kart Królestwa, jakie otrzymujemy w Prosperity to karty skarbu. Co ciekawe, pojawiają się tu karty skarbu, które wykonują akcje już w fazie zakupu, co może być interesujące dla graczy, którzy preferują strategię Wielkiej Kasy. Mowa o kartach Loan – pozwala na bieżąco czyścić deck ze słabych kart skarbu; Venture, która działa podobnie jak Adventurer z podstawki oraz Contraband, która daje +1 zakup.
Otrzymujemy tu również kilka interesujących kart Akcji, takich jak City, Expand, czy Counting House. Jeżeli jednak preferujesz większą interakcję w trakcie gry, to niestety Prosperity nie może zaoferować Ci tak niszczycielskich kart Ataku, jak chociażby Intryga – tutaj wszystkie karty ataku są jakby złagodzone.
Na szczególną uwagę zasługuje wprowadzenie alternatywnego sposobu zdobywania punktów zwycięstwa. Trzy karty (Goons, Bishop i Monument) pozwalają zdobywać metalowe znaczniki punktów zwycięstwa, które nie zapychają talii i są doliczane na sam koniec gry. Jest to rozwiązanie kontrowersyjne z racji tego, że stanowi poniekąd odejście od pierwotnej idei gry, nakazującej zachować równowagę między różnymi rodzajami kart. Większość graczy początkowo fascynuje się metalowymi znacznikami, bo przy jednym wyłożeniu można ich zdobyć znaczna ilość, na przykład 27 (wystarczy zagrać 3 x Goons i dokonać 7 zakupów – mogą to być nawet miedziaki, które od razu można zrzucić na śmietnisko używając Watch Tower). Z czasem okazuje się jednak, że można wygrać bez choćby jednego metalowego znacznika. Jest to zasługą nowej karty zwycięstwa – Kolonii, której koszt wynosi 11, a wartość na koniec to 10 punktów. Jak zatem widać, Prosperity oferuje alternatywne drogi do zwycięstwa. Czyni to z niej wyjątkowe rozszerzenie, albowiem pozostałe duże dodatki oferują niemal wyłącznie nowe karty.
Podkreślić, należy, że wprowadzenie kart Kolonii niekoniecznie wydłuża rozgrywkę. Prosperity zawiera bowiem kilka kart, które przyśpieszają rozgrywkę. Przede wszystkim mamy do dyspozycji nową kartę skarbu (Platyna), która daje podczas zakupu +5 i kosztuje zaledwie 9. Mamy tu również King’s Court (każe zagrać trzykrotnie wybraną kartę akcji). Wszystko to sprawia, że podczas gry w Prosperity karty Kolonii mogą skończyć się zaledwie w przeciągu 20 ruchów. T
Biorąc pod uwagę powyższe można sformułować następującą radę. Jeżeli poszukujesz swojego pierwszego dodatku do Dominiona, to warto rozważyć zakup Prosperity. Karty z Seaside (głównie karty Duration) niezwykle komplikują wyłożenia, co może zniechęcać wielu gracz. Chodzi w szczególności o osoby, które grają małą liczbą kart akcji i najzwyczajniej nudzą się, gdy inna osoba wykłada całą swoja talię tylko po to, by kupić dokładnie to samo, co oni są w stanie nabyć płacąc kartami z ręki. Do tego dochodzi konieczność zapamiętania efektów, jakie przenoszą się na następne rundy. IMHO Hinterlands wprowadza najciekawsze karty. Niemniej jednak Hinterlands nie oferuje nic ponadto. Identycznie jest w przypadku Intrygi (trudno bowiem brać na poważnie jako zaletę możliwość gry w do 6 osób, jaką stwarza równoczesne posiadanie Rozdartego Królestwa i Intrygi –górna granica to 4 osoby; najwyraźniej sami twórcy gry nie brali takiej możliwości na poważnie, inaczej w Prosperity znalazłyby się 24 karty Kolonii, nie zaś 12). Podsumowując, w porównaniu z dwoma pozostałymi dodatkami Prosperity oferuje największy wachlarz nowych opcji.