GRY KARCIANE
logo przedmiotu Scout

Scout

Poszukuj i podkradaj cyrkowe talenty do swoich pokazów

cena:

79.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 9 lat
czas gry: od 15 do 15 min.

wydawca: Oink Games (2019)
projektant: Kei Kajino

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


SCOUT is a ladder-climbing game in which cards have two potential values, players may not rearrange their hand of cards, and players may pass their turn to take a card from the current high set of cards into their hand.

More specifically, cards are dual-indexed, with different values on each half of the card, with the 45 cards having all possible combinations of the numbers 1-10. During set-up, whoever is shuffling the cards should randomize both the order of the cards in the deck and their orientation. Once each player has been dealt their entire hand of cards, they pick up that hand without rearranging any of the cards; if they wish, they can rotate their entire hand of cards in order to use the values on the other end of each card, but again they cannot rearrange the order of cards in their hand.

On a turn, a player takes one of two actions:

• Play: A player chooses one or more adjacent cards in their hand that have all the same value or that have values in consecutive order (whether ascending or descending), then they play this set of cards to the table. They can do this only if the table is empty (as on the first turn) or the set they're playing is ranked higher than the set currently on the table; a set is higher if it has more cards or has cards of the same value instead of consecutive cards or has a set of the same quantity and type but with higher values. In this latter case when a player overplays another set, the player captures the cards in this previous set and places them face down in front of themselves.

• Scout: A player takes a card from either end of the set currently on the table and places it anywhere they wish in their hand in either orientation. Whoever played this previous set receives a 1 VP token as a reward for playing a set that wasn't beaten.

Once per round, a player can scout, then immediately play.

When a player has emptied their hand of cards or all but one player have scouted instead of playing, the round ends. Players receive 1 VP for each face-down card, then subtract one point for each card in their hand (except if they were the player scouted repeatedly to end the game). Play as many rounds as the number of players, then whoever has the most points wins.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-03-12 Proste i wciągające autor: rafik

Weekend spędziłem pod znakiem tej gry i... nie żałuję

Zasady, gdy są bardzo proste i przystępne dla każdego. Sama gra ze względu na czas trwania - około 5-10 na rozdanie - nie jest męcząca dla nikogo. Ze względu na świeżość zasad gra wciągająca i zmuszająca do myślenia.

Co do jakości samego wydania: cyfry na kartach są bardzo dobrze widoczne. Z samej kolorystyki oraz dodatkowych symboli na kartach bym zrezygnował. Nie są do samej podstawowej wersji rozgrywki potrzebne.

Ogólnie - bardzo polecam. Pudełeczko poręczne - do wzięcia np. w podróż lub na imprezę.
dodano: 2022-12-21 Małe cudo autor: framz

Gra na pierwszy rzut oka nie urzeka. Owszem: ładne kolory, dobre wykonanie, wszystko spakowane w małym, poręcznym pudełeczku - natomiast same karty to cyfry z pokracznymi ikonami i imionami. Co zwraca uwagę na początku, to że karty można obracać i zależnie od orientacji mają różną wartość. Ikony i imiona odnoszą się jakoś do tematyki gry - zatrudniamy cyrkowców... ale nie zwrócicie na to uwagi.
Po rozdaniu kart (odpowiedniej dla liczby graczy), bierzemy je, nie zmieniając kolejności i decydujemy jak mają być zorientowane, co daje jeden z dwóch możliwych układów. W swojej turze labo będziemy karty wykładać, zabierając karty przeciwników jako punkty, albo dobierać jedną z kart przeciwnika do swojej ręki. Raz na rundę (a jest ich tyle ilu jest graczy) możemy też wykonać obie akcje w jednej turze.
Wykładając kartę lub karty musimy wyłożyć wyższy układ niż karty przeciwnika leżące obecnie na stole. Układy to albo sekwensy albo karty o tej samej wartości. Układ z większą liczbą kart zawsze przebija ten z mniejszą, karty tej samej wartości przebijają sekwensy a sekwensy itp. Runda kończy się gdy ktoś zgra wszystkie karty z ręki, albo gdy po czyimś ruchu wszyscy pozostali gracze tylko dobiorą karty, nic nie wyłożą. Wtedy podliczamy punkty (karty które pozostały na ręce liczą się ujemnie) i gramy kolejną rundę.
Taki mniej więcej opis gry czytałem i nie czułem się w najmniejszym stopniu porwany, ale coraz więcej znajomych się zachwycało, więc postanowiłem spróbować.
Ależ to jest wspaniałe! Gra w bardzo przyjemny sposób wykręca szare komórki, kiedy wyszukujemy możliwych do zagrania układów, wymyślamy czy lepiej cokolwiek wyłożyć, czy dobrać coś na przyszłość (dobraną kartę można umieścić w dowolnym miejscu ręki i w dowolnej orientacji), kiedy użyć jednorazowej akcji podwójnej (zły timing może nas później zablokować). Prosta w tłumaczeniu, szybka i dynamiczna rozgrywka, która przynosi niesamowite emocje.
Grałem w składach 3, 4 i 5-osobowych, w każdym było dobrze, choć 4 osoby wydają się optimum. Instrukcja mówi coś o wariancie dwuosobowym, nie miałem okazji go przetestować, a opinie czytałem nienajlepsze.
Wszystkim miłośnikom sprytnych karcianek polecam z czystym sumieniem.