GRY KARCIANE
Jambo (angielska)
Dobry interes dla dwójki sprytnych kupców
cena:
89.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 2
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.
wydawca: Rio Grande Games
projektant: Rüdiger Dorn
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Jambo w języku suahili oznacza Witaj. W ten sposób tamtejsi kupcy pozdrawiają swoich klientów. Właśnie w tym regionie, w samym centrum Afryki już od kilkuset lat istnieje dojrzała kultura handlowa. Towary sprowadzane są z całego świata i tutaj wymieniane na złoto.
Gracze wcielają się właśnie w role kupców i przez korzystne transakcje starają się zarobić jak najwięcej złota.
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2012-09-04
Na spokojną rywalizacje w sam raz
autor:
Zwieżak
Bardzo dobrze wydana i ciekawie pomyślana dwuosobowa gra karciana. Jak chyba każda "karcianka" jest losowa i niekiedy to boli, o ile oczywiście siadamy do gry naładowani chęcią zwycięstwa. Jesli traktujemy jednak gry planszowe jako świetną rozrywkę i okazję do spędzenia czasu z innymi osobami, zaś zwycięstwo tylko jako wisienkę na torcie, to ta gra nadaje się doskonale. Serdecznie polecam na spokojne popołudnie lub wieczór. Gra wymaga podejmowania decyzji, niekiedy też ryzyka, w pewnych sytuacjach zaś planowania, jednak nie są to raczej decyzje bardzo trudne i męczące. Nie jest to dalekosiężna strategia, bo zbyt wiele zależy od następnej dociaganej karty, nie mówiąc już o drobnych złośliwościach współgracza, który może wysyłać na nas zwierzęta. Gra familijna i w tej kategorii bardzo dobra. Jeśli kogoś odstrasza wydanie angielskie, to w sieci można znaleźć nie tylko tłumaczenie instrukcji ale i kart z podstawki.
Bardzo dobrze wydana i ciekawie pomyślana dwuosobowa gra karciana. Jak chyba każda "karcianka" jest losowa i niekiedy to boli, o ile oczywiście siadamy do gry naładowani chęcią zwycięstwa. Jesli traktujemy jednak gry planszowe jako świetną rozrywkę i okazję do spędzenia czasu z innymi osobami, zaś zwycięstwo tylko jako wisienkę na torcie, to ta gra nadaje się doskonale. Serdecznie polecam na spokojne popołudnie lub wieczór. Gra wymaga podejmowania decyzji, niekiedy też ryzyka, w pewnych sytuacjach zaś planowania, jednak nie są to raczej decyzje bardzo trudne i męczące. Nie jest to dalekosiężna strategia, bo zbyt wiele zależy od następnej dociaganej karty, nie mówiąc już o drobnych złośliwościach współgracza, który może wysyłać na nas zwierzęta. Gra familijna i w tej kategorii bardzo dobra. Jeśli kogoś odstrasza wydanie angielskie, to w sieci można znaleźć nie tylko tłumaczenie instrukcji ale i kart z podstawki.
dodano: 2011-11-05
Bez dodatków za losowa
autor:
iguana
Daruję sobie streszczanie instrukcji i podzielę się uwagami praktycznymi. Gra jest kapitalną dwuosobową handlówką, jest sama podstawk jest zbyt losowa. Oczywiście gracze niedzielni i tak będą zachwyceni (o ile przebrną przez angielskie napisy na kartach - pod tym kątem nie ma zmiłuj, to klasyczna karcianka) Jeżeli gra ma pokazać głębię, musimy zaopatrzyć się w oba dodatki. Podkreślam: nie jeden, tylko oba NA RAZ. inaczej zachwijemy proporcje pomiędzy kartami towarowymi i resztą i spadnie dynamika. Z drugiej strony z oboma dodatkami gra gubi losowość (chatki), wyklucza przestoje (dywany) i poszerza wachlarz zwycięskich strategii. Owszem, drugi dodatek trudno w Polsce dostać, jednak warto się wysilić i zaimportować. Gorąco polecam parom, które oczekują od gier czegoś więcej.
Daruję sobie streszczanie instrukcji i podzielę się uwagami praktycznymi. Gra jest kapitalną dwuosobową handlówką, jest sama podstawk jest zbyt losowa. Oczywiście gracze niedzielni i tak będą zachwyceni (o ile przebrną przez angielskie napisy na kartach - pod tym kątem nie ma zmiłuj, to klasyczna karcianka) Jeżeli gra ma pokazać głębię, musimy zaopatrzyć się w oba dodatki. Podkreślam: nie jeden, tylko oba NA RAZ. inaczej zachwijemy proporcje pomiędzy kartami towarowymi i resztą i spadnie dynamika. Z drugiej strony z oboma dodatkami gra gubi losowość (chatki), wyklucza przestoje (dywany) i poszerza wachlarz zwycięskich strategii. Owszem, drugi dodatek trudno w Polsce dostać, jednak warto się wysilić i zaimportować. Gorąco polecam parom, które oczekują od gier czegoś więcej.
dodano: 2009-06-28
Dwuosobowa gra handlowa
autor:
pogons
W zamierzchlych czasach, odleglej Afryce handel kwitnie i mimo iz nie jest on tak rozwiniety jak w cywilizowanej Europie to kupcy z calego swiata przybywaja tu by zarobic troche zlota. W koncu handlowac mozna skorami, przyprawami i innymi dobrami jakie wydaje ta ziemia.
Gra sama w sobie jest karcianka ze spora doza losowosci ale jak w wiekszosci grach bywa troche kombinowania i strategii (dobrej badz zlej) moze nas przyblizyc badz oddalic od zwyciestwa. Jako handlowcy staramy sie zakupic towory na stranga po czym odsprzedac z zyskiem. W grze wystepuje bardzo duza liczba kart akcji. Mamu tu przedmioty ktore pomagaja nam rozwijac swoja dzialalnosc, ludzi (kupcow z ktorymi handlujemy w drodze licytacji oraz lokalnych ktorzy moga pomagac w bardziej niekonwencjonalny sposob) oraz zwierzeta ktore mozemy nasylac na stragan przecwinika w celu pokrzyzowania mu planow (jako element interakcji). Oprawa graficzna jest bardzo ladna i wpasowuje sie w klimat tamtych stron. Sama rozgrywka trwa tak dlugo az ktos zdobedzie 60 zlota przy czym niekiedy moze sie dluzycm, innym razem pojsc szybciej (zalezy jak komu karty podejda). Jako ze losowosc odgrywa tu duza role czasem mozna sie zblokowac czekajac az podejdzie odpowiednia karta z towarami. Nie mniej jednak gra sie przyjemnie (no chyba ze rywal rozwali ci stragan i zabierze ciezko uciulane skladniki:P) i z czystym sumieniem moge ja polecic fanom gier handlowych.
W zamierzchlych czasach, odleglej Afryce handel kwitnie i mimo iz nie jest on tak rozwiniety jak w cywilizowanej Europie to kupcy z calego swiata przybywaja tu by zarobic troche zlota. W koncu handlowac mozna skorami, przyprawami i innymi dobrami jakie wydaje ta ziemia.
Gra sama w sobie jest karcianka ze spora doza losowosci ale jak w wiekszosci grach bywa troche kombinowania i strategii (dobrej badz zlej) moze nas przyblizyc badz oddalic od zwyciestwa. Jako handlowcy staramy sie zakupic towory na stranga po czym odsprzedac z zyskiem. W grze wystepuje bardzo duza liczba kart akcji. Mamu tu przedmioty ktore pomagaja nam rozwijac swoja dzialalnosc, ludzi (kupcow z ktorymi handlujemy w drodze licytacji oraz lokalnych ktorzy moga pomagac w bardziej niekonwencjonalny sposob) oraz zwierzeta ktore mozemy nasylac na stragan przecwinika w celu pokrzyzowania mu planow (jako element interakcji). Oprawa graficzna jest bardzo ladna i wpasowuje sie w klimat tamtych stron. Sama rozgrywka trwa tak dlugo az ktos zdobedzie 60 zlota przy czym niekiedy moze sie dluzycm, innym razem pojsc szybciej (zalezy jak komu karty podejda). Jako ze losowosc odgrywa tu duza role czasem mozna sie zblokowac czekajac az podejdzie odpowiednia karta z towarami. Nie mniej jednak gra sie przyjemnie (no chyba ze rywal rozwali ci stragan i zabierze ciezko uciulane skladniki:P) i z czystym sumieniem moge ja polecic fanom gier handlowych.
Jak przystało na gry karciane, losowość determinuje rozgrywkę, nie zabija gry, ale przy złym układzie kart nie pozwala na wygraną. Powtarzające się karty przedmiotów, postaci i zwierząt, a przede wszystkim mnogość kart kontraktów, pozwalają przy płynności decyzyjnej na ograniczanie wpływu ślepego losu.
Gra jako ekonomia dla dwóch graczy, jest godnym uwagi tytułem, dającym wiele satysfakcji z krótkiej rozgrywki. I właśnie krótki czas rozgrywki (faktycznie nie więcej niż ok. 1/2 godziny) powala na pełną akceptację losowości -> szybka możliwość rewanżu. Zasady gry są proste, ale potrafią wciągnąć.
Piękne, wyraziste ilustracje na kartach, doskonale oddają oraz wprowadzają w klimat i podnoszą radość z gry. Jakość wydania kart i żetonów jest bardzo dobra. Nie sposób jednak nie wspomnieć o dużej ilości napisów w języku angielskim na kartach. Ich właściwe zrozumienie jest niezbędne podczas gry. Warto więc, zwłaszcza gdy chcemy, aby swobodnie mogli grać młodsi gracze, pomyśleć o tłumaczeniu napisów, które po umieszczeniu wraz z kartami w koszulkach, doskonale zdają egzamin. W takim przypadku 9-10 latek może być Mistrzem Jambo...