GRY KARCIANE
Figaro
Karciana gra autorstwa Reinera Knizi z serii "Na wesoło", pełna humoru i groteski.
cena:
38.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 3 do 6
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.
wydawca: Abaccus
projektant: Reiner Knizia
wersja językowa: niemiecka
instrukcja: polska
Opis w serwisie BGG
Opis
Tym razem Figaro przeszedł samego siebie. Stawił się na królewskim zamku w charakterze: nadwornego kucharza, malarza, strażnika oraz królewskiego czarnoksiężnika. Lecz kto chce zbyt wiele, ten nie ma nic i biedny Figaro ku rozpaczy króla i całego dworu, wpada w coraz to nowe tarapaty.
- 60 kart
- 15 odcinków drogi
- zamkowe mury
- postac króla
- woreczek z płótna
- zasady
Figaro to kolejna karcianka doktora Knizi w ktorej mechanika dziala bez zarzutu a negatywna interakcja oraz proste zasady i krotki czas gry czynia ja doskonalym filerem dla graczy. Kazdy dostaje na reke okreslona liczbe kart po czym kombinuje jakby tu utrudnic zycie rywalowi:D O dziwo mechanika idealnie wspolgra z tematyka. Ot jestesmy fajtlapa o imieniu Figaro ktory stara sie pomoc krolowi opuszczonemu przez swoich poddanych. Podejmuje sie przy tym roznych czynnosci: gotowanie, rozsmieszanie, ochrona zamku czy tez muzykowanie (normalka w sredniowieczu). Wszystkie te czynnosci widnieja na kartach i nie maja wiekszego znaczenia poza tym ze przypisane sa im rozne kolory i liczby.
W grze chodzi o to by nie zbierac kart (im wiecej, tym gorzej) gdyz osoba z najwieksza jej iloscia na koncu rundy otrzyma najdluzszy fragment drogi (reprezentuje ona jak bardzo wkurzylismy swoim nieudacznictwem krola, im bardziej tym nas dalej od zamku chce wywalic - stad dluzsza droga powrotna) kolejne osoby otrzymuja krotsze fragmenty drogi. Na koncu osoba ktora po polaczeniu wszystki fragmentow drogi i przylozeniu jej do murow zamkowych bedzie miala do niego najblizej (najmniej wkurzyla krola) dostaje posade - wygrywa.
W grze wystepuja rozne kolory kart. Gdy zagramy na kogos karte np zolta oznacza to ze na tego gracza mozna grac juz tylko zolte i na nikogo innego nie mozna grac juz tego koloru. Wartosci kart sa od 1 do 3. W momencie w ktorym stos kart ktoregos gracza osiagnie badz przekroczy 6 zbiera on wszystkie karty ze stolu (rowniez przeciwnikow). Na koncu liczy sie ilosc (nie wartosc) zebranych kart. Poza zwyklymi kartami mamy jokery (dowolny kolor) oraz fajna karte "tanczymy w kolo" ktora przesowa stosy zebranych kart o jeden w lewo.
Gra przysparza emocji i o dziwo ma w sobie troche strategii. Czasem warto zagrac na siebie (gdy sie jest pewnym ze nie ma juz tego koloru w grze, przez co zablokujemy mozliwosc gnebienia nas innym kolorem) albo zagrac nizsza wartosc na kogos (w koncu lepiej by rywal wzial 6 kart z 1 niz, 2 karty z 3). Samo wykonanie jest bardzo dobre a grafiki przezabawne. Ogolnie goraco polecam gre.