gry planszowe karciane > Hero Realms (polskie wydanie)
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Hero Realms (polskie wydanie)

Hero Realms (polskie wydanie)

Rekrutuj bohaterów, wyposażaj ich w ekwipunek i atakuj przeciwnika by wygrać!

cena:

65.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 30 do 30 min.

wydawca: Iuvi Games (2018)
nr katalogowy:

wersja językowa: polska

pasujące koszulki: standard ccg (144 szt.)

Opis


Hero Realms to gra karciana osadzona w bajecznym świecie fantasy. Jej mechanika jest oparta na wspaniałej grze Star Realms. Używając złota, będziemy kupowali karty Czempionów i Akcji. Połączenie tych kart będzie zwiększało nasz zasób złota oraz siłę militarną, która jest niezbędna do pokonania czempionów innych graczy.

Gra zawiera podstawową instrukcję gry dla dwóch graczy oraz zasady dla gry wieloosobowej takie jak: Wolna amerykanka, Łowca, Hydra czy Imperator.

Rozgrywka:

Grę zaczynamy z 10 podstawowymi kartami w skład których wchodzi złoto oraz atak. W trakcie gry za pomocą złota będziemy kupować nowe karty, które mogą być potężnymi herosami, powalającymi czarami lub wymyślnym ekwipunkiem, a wszystko po to by gromadzić jeszcze więcej złota i miażdżyć przeciwnika.

Usprawnienia:

Starając się by kolejne gry jeszcze lepiej odpowiadały potrzebom graczy w Hero Realms ulepszyliśmy:

- liczenie punktów życia - za pomocą dwóch kart - dużo bardziej intuicyjny system

- lepsze pudełko - większe i wykonane z twardego kartonu

Zasady ogólne

Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę posiadając własną talię kart, która przedstawia jego zasoby, ekwipunek, Akcje i Czempionów.
W trakcie swojej tury, gracze zagrywają wszystkie karty z ręki, by otrzymać punkty Złota, Walki i Życia oraz uruchamiać inne potężne efekty.
Złoto służy do zakupu kart z Rynku, które następnie dodaje się do puli kart gracza. Karty wprowadzają do gry określone Akcje, które można wykonać lub Czempionów, których można zrekrutować, by walczyli po stronie gracza.
Walka jest używana do atakowania innych graczy i ich Czempionów.
Życie to wynik punktowy gracza. Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z 50 punktami Życia. Pierwsza osoba, która utraci je wszystkie, odpada z dalszej gry, a jej przeciwnik wygrywa!

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-10-07 autor: Ryszard Gawron

Gra przenosi świetną mechanikę znaną z kosmicznej wersji Star Realms do nowego świata bohaterów fantazy, urozmaiconą o unikalne klasy, postacie Bossów i kampanię (w dodatkach). Rozgrywka jest prosta i przystępna, szybko się rozkręca, grafiki na kartach są baaardzo barwnie zilustrowane i cieszą oko (w odróżnieniu od swego poprzednika). Z minusów mogę wspomnieć jedynie o tym, że niektóre partie mogą się całkiem sporo przeciągnąć, jeśli ktoś obierze swoją taktykę na kartach z funkcją leczenia.
dodano: 2021-06-21 Gra potrafi być bardzo losowa autor: anitroche

Hero Realms to gra z prostymi zasadami, w której dokupujemy coraz silniejsze karty do naszej talii, aby w końcu pokonać przeciwnika. Gra jest bardzo ceniona w środowisku graczy, ale mi niestety nie przypadła do gustu. Niestety, ponieważ cała rozgrywka trwa najczęściej nie więcej niż 20 minut, nie mamy zbyt dużo czasu na rozbudowanie naszej talii kart. Co za tym idzie, jeśli akurat przez 2-3 rundy w naszym ruchu nie trafią nam się dobre karty do dokupienia, a przeciwnikowi wręcz przeciwnie, to mamy marne szanse na wygraną. Nawet jeśli w kolejnych rundach już mamy ciekawe karty do kupienia, to po kupnie trafiają one na nasz stos kart odrzuconych i dopiero, jak skończą nam się karty w stosie do dobierania, będą one mogły wejść do gry, a to już zwykle jest dużo za późno. Zwykle w takiej sytuacji bezsilnie patrzymy tylko, jak spadają cyferki na naszym liczniku życia i ostatecznie przegrywamy. Odpowiedzią na to ma być krótki czas gry, a co za tym idzie, po takiej niefortunnej partii możemy od razu postarać się o rewanż, jednak ja osobiście wolę dłuższą rozgrywkę, ale bardziej nastawioną na wygraną dzięki dobrze obranej strategii, a nie dzięki szczęściu w dociągu kart.

Jeśli chodzi o klimat, to też chyba autor gry nie trafił akurat w moje gusta. Budowanie talii polega na dokupywaniu kart sojuszników, którzy potem dla nas walczą lub zdobywają pieniądze. Oznacza to, że to nie my sami walczymy z przeciwnikiem, lecz wykupieni sojusznicy z kart. Osobiście wolę czuć, że to ja jestem bohaterem w grze i dokupuję np. karty przedmiotów, jak miecz, lepsze buty czy tarczę i potem nimi walczę. Ot po prostu taka moja fanaberia, która dołożyła dodatkową cegiełkę do tego, że akurat Hero Realms nie jest grą dla mnie.

Jeśli ktoś by chciał spróbować mechaniki deck building (czyli budowania talii), która jest właśnie w Hero Realms, to ja bym raczej polecała Dominiona lub Brzdęka (tu poza budowaniem talii mamy jeszcze chodzenie po planszy naszym pionkiem).

Jednak sama gra bardzo zła nie jest, myślę że po prostu nie wpisuje się w mój gust. Dobrze więc, że mamy dużo innych gier do wyboru i każdy znajdzie coś dla siebie
dodano: 2018-10-04 Bardzo dobra autor: Grzegorz Kozłowski

Jestem fanem karcianek z mechaniką budowania talii (Dominion). Grę poznałem w pubie do którego przyniósł ją znajomy i dokładnie tak ją dzisiaj traktuję - towarzyska, prosta gra do piwka i precli. Noszę ją często z sobą jeśli towarzystwo jest grające. Zasady tłumaczy się 5 minut, gra się minut 15 więc dobrze uzupełnia rozrywkę w trakcie pubowo-kawiarnianych spotkań. Nad Star Realms tego samego producenta ma moim zdaniem przewagę w postaci lepszych grafik. Star realms topornością grafik i ikon mnie trochę odrzuciło, tu jest co najmniej solidnie.

Polecam fanom karcianek, polecam fanom prostych towarzystkich gier. Fani zaawansowanej mechaniki i głębokiej taktycznej rozgrywki będą trochę rozczarowani, ale da się w niej trochę poknuć.
dodano: 2018-08-07 Naprawdę warto !! autor: Michał Przywarski

Niesamowicie prosta gra w budowanie deku. Każdy zaczyna z taką samą talią i do dyspozycji mamy wspólny dek kart z którego będziemy dobierali kary do zakupu. Każdy z graczy posiada pewną pulę punktów życia, kiedy je straci odpada z gry. Zwycięzcą zostaje gracz który jako jedyny przeżyje.
Karty które możemy kupić dzielą się na akcje i championów. Karty akcji wykładamy i od razu wprowadzamy ich efekt w życie. Karty championów natomiast zagrywam i pozostają one w grze. Od tej pory, dopóki nie zostaną pokonani, Ci championi zapewniają nam pewne umiejętności a niekiedy i chronią nas przed atakami innych graczy. Dodatkowo karty dzielą się na frakcje. Każda frakcja to inny kolor. Im więcej będziemy mieli kart danego koloru w naszym deku tym potężniejsze combosy będziemy tworzyli.
Sama rozgrywka jest prosta i szybka. Każdej partii towarzyszy dużo emocji. I na pewno gra jest warta każdej złotówki na nią wydanej.
Prawdziwe emocje zaczynają się jednak dopiero wtedy kiedy zdecydujemy się na zakup dodatków. Hero Packs powodują, że przestajemy być nijakim awanturnikiem tylko jesteśmy już wojownikiem, magiem, kapłanem, złodziejem, rangerem. Każdy z graczy po za indywidualnym dekiem z kartami przypisanymi ściśle do klasy swojej postaci zyskuje jeszcze specjalne zdolności, każda klasa inne. Od tej pory, każda partia w Hero Realms staje się niepowtarzalna.
Na koniec chciałbym zwrócić uwagę na grafiki kart, które są naprawdę przepiękne.
Podsumowując, polecam. Gra sprawdza się jako przerywnik w cięższych tytułach ale i jako gra na wyjazd. Proste zasady oraz niewiele miejsca do rozgrywki to następne atuty tego tytułu.
dodano: 2018-01-25 Świetny tytuł! Warto ! autor: rafal75

Od dawna jestem fanem gier planszowych, gdzie główną rolę odgrywają karty. Czym większe pudło, czym więcej kart to tym bardziej iskrzyły oczy, tym bardzie gra zwracała moja uwagę. Drugą rzeczą na którą zwracam uwagę i chyba najważniejszą to grafika gry. Gdy więc zobaczyłem Hero Realms od razu co przykuło moją uwagę to bardzo fajna grafika.
Co prawda kart w pudełeczku jest stosunkowo mało, bo tylko 144, ale za to grafiki na kartach wynagradzają wszystko. Powiem więcej, gdyby ta gra nie była grywalna, była słaba, także byłbym po zakupie zadowolony, mógłbym sycić oczy tylko kartami. Granie takimi kartami, z takimi grafikami, to czysta przyjemność. Całe szczęście, gra jest świetna z jeszcze lepszymi grafikami od których nie sposób oderwać wzroku.
Co dostajemy po zakupie gry? Małe pudełko pełne kart. Pudełko jest bardzo wytrzymałe, grube, lecz niestety, jeśli chcemy zakoszulkowac karty, to wtedy nie zmieścimy ich z powrotem do opakowania... Taki mały minus.

Przenieśmy sie w świat Hero Realms a właściwie do miasta Thandar.
Znużony wojną trwającą tysiąclecia i rozmiarem swojego Imperium, Cesarz powołał do życia miasto Thandar – niezależnej przygranicznej placówki handlowej, dla której najlepszą lokalizacją okazały się tereny u zbiegu czterech wielkich rzek.I chociaż wielu twierdziło, że pokój z dzikimi plemionami nie jest możliwy, handel rozkwitał, a wraz z nim rosło znaczenie i rozmiar Thandaru, który w krótkim czasie przekształcił się w osadę, potem w małe miasto, by ostatecznie stać się okazałym ośrodkiem handlu.
I w samym środku tej metropolii jesteśmy my, wśród ludów wszystkich narodów i gatunków znanego świata, wśród bogactwa, które dało początek niekończącemu się, politycznemu i bezpośredniemu konfliktowi między jego mieszkańcami...
Brzmi zachęcająco?
Stoimy pośrodku miasta, w kieszeni mamy kilka złotych monet i ostry miecz do ochrony. Jesteśmy zdezorientowani, oczami pochłaniamy bogactwo miasta a jednocześnie czujemy w powietrzu zapach wyczekiwania i strachu. Dookoła nas pełno straganów, cechów, kapliczek i pięknych kamieniczek. Wiemy że sami nie przetrwamy, właśnie tutaj musimy zwerbować najemników, zaopatrzyć się w zaklęcia i uzbroić w potrzebny sprzęt. Wiemy, że w ślad za nami do Thandar dotarli nasi wrogowie, z którymi nasi przodkowie od wieków toczyli boje.
Hero Realms to typowy deck builder. Naszym zadaniem jest pozbawienia naszego przeciwnika wszystkich punktów życia za pomocą zakupionych kart. Gdzieś już to słyszeliście? Banał? Pewnie tak, ale grywalność po prostu powala!
Sam setup gry jest bardzo szybki. Na początku, w podstawowej wersji gry, dostajemy po 10 identycznych kart ( 7 kart złota, jeden sztylet, krótki miecz i kartę rubinu ). Zmienia się to po zakupie charakter packów, wtedy będziemy mieli do wybory postać i jego specjalne unikatowe karty. Urozmaicają one grę jeszcze bardziej i dodają dodatkowego klimatu.

Jak w każdej tego typu grze, tak i tutaj znajdziemy kilka podstawowych symboli, pojawiających się na kartach:

-Symbol Złota dzięki któremu zaopatrujemy się w nowe karty na Targu
-Symbol Walki którego będziemy używać do pozbawiania punktów życia naszego przeciwnika i jego Czempionów
-Symbol Zdrowia który określa nasze punkty życia (początkowo w wersji podstawowej, każdy ma go po 50 pkt.)

I tutaj mam jedno małe zastrzeżenie. Drugi mały minus. Punkty życia zaznaczamy na specjalnych kartach dołączonych do zestawu. Jest to najmniej atrakcyjny element gry. Zamiast tych zwykłych kart, bez żadnej grafiki, można było dać jakieś klimatyczne kości... W charakter packach dostajemy podobne karty życia ale chociaż już ze świetną grafiką.

Aby kogoś wynająć, kupić jakieś zaklęcia lub trochę się podleczyć musimy się udać na Targ. Tworzymy go dobierając 5 kart ze stosu wymieszanych frakcji (Gildia, Nekromanci, Imperium, Dzicy) i umieszczamy w centralnym miejscu na stole. Mamy także możliwość zakupu Płonących Kryształów, bo bardzo atrakcyjnej cenie które generują nam dodatkowe złota ale także zadawać obrażenia.

Startujemy z 5-cioma kartami na ręku, za które możemy kupić zaklęcie, zwerbować najemnika lub wymienić na punkty zdrowia, lub też zadać obrażenia przeciwnikowi. Nie wykorzystane karty na ręce odkładamy na nasz stos kart wykorzystanych i dobieramy następne 5 kart. Warto tutaj podkreślić istnienie bardzo dobrze ze sobą współgrających kombinacji kart z tej samej frakcji. I tutaj widać magię tej gry. czasami nie warto kupować drogich kart innych frakcji a poczekać na kartę teoretycznie słabszą ale która przy innej karcie tej samej frakcji daje mega bonus.

Budowa i składanie swojego decku sprawia niebywałą przyjemność! Jak dodamy do tego możliwość planowania i łączenie kart w komba, obcowanie ze wspaniałymi grafikami to mamy grę idealną. Do tego tutaj wszystko odbywa się bardzo szybko, nie ma dłużyzn. Ja grałem w dwie osoby i jedna partia to jakieś 30 minut świetnej rozrywki.

Czy czuć klimat w grze? Czytałem wiele opini, jedni mówili że nic nie wyczuwają, że fabuła jest wymyślona na doczepkę itp. Dla mnie klimat jest bardzo wyczuwalny, można się wczuć/wciągnąć w klimat grając. Jest to pewnie zasługa wspaniałych grafik na kartach, a gdyby do gry została dołączona mata z grafiką przedstawiającą np. miasto po zmroku gwarantuję jeszcze lepsze wrażenia...