gry planszowe karciane > Dominion: Nocturne
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Dominion: Nocturne

Dominion: Nocturne

Jedenasty dodatek do Dominion

cena:

169.90 PLN
wysyłamy w: 7 - 30 dni
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 14 lat
czas gry: od 30 do 30 min.

wydawca: Rio Grande Games (2017)
projektant: Donald X. Vaccarino

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


You've always been a night person; lately you've even considered becoming a vampire. There are a lot of advantages: you don't age; you don't have to see yourself in mirrors anymore; if someone asks you to do something, you can just turn into a bat, and then say, sorry, I'm a bat. There are probably some downsides though. You always think of the statue in the town square that came to life and now works as the tavern barmaid. The pedestal came to life too, so she has to hop around. The village blacksmith turns into a wolf whenever there's a full moon; when there's a crescent moon, he turns into a chihuahua. That's how this stuff goes sometimes. Still, when you breathe in the night air, you feel ready for anything.

Dominion: Nocturne, the 11th expansion to Dominion, has 500 cards, with 33 new Kingdom cards. There are Night cards, which are played after the Buy phase; Heirlooms that replace starting Coppers; Fate and Doom cards that give out Boons and Hexes; and a variety of extra cards that other cards can provide.

Dominion: Nocturne is a part of the Dominion series.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-03-12 Donald w słabej formie autor: leser

Jako zdeklarowany fan Dominiona zakupiłem dodatek, tak szybko, jak to było możliwe. I niestety pierwszy raz rozczarowałem się na całej linii. Donald z ekipą testerów, chyba się trochę znudzili pracą nad tym tytułem. Mamy wprowadzonych mnóstwo nowych mechanik, masę komplikacji i zaskakująco mało gry, jeszcze mniej satysfakcji z rozgrywki. Niestety nowe elementy wydłużają turę, wymagają znacznie większej uwagi i mnóstwo obsługi gry. I oczywiście to wszystko byłoby do przeżycia, gdyby w zamian dawały radość z gry. Tak się niestety nie dzieje.

Karty z mechaniką Night, czyli zagrywane na podobnej zasadzie jak akcje, ale po fazie zakupów, zupełnie nie wykorzystują swojego potencjału, nie tworzą ciekawych kombinacji, są powolne. Nie twierdzę, że nie da się z nich zrobić sensownego użytku, ale to nie jest dynamiczny styl, który osobiście bardzo w Dominionie cenię.

Kompletną porażką jest mechanika kart Boon oraz Hex, czyli zapewnianych przez niektóre karty losowych bonusów lub utrudnień. Ponieważ poznajemy je w własnym ruchu, tura ulega znaczącemu przedłużeniu i burzy rytm działań, które zazwyczaj możemy sobie z góry zaplanować podczas tur innych graczy. Efekt natomiast jest bardzo losowy i częstokroć frustrujący.

Podsumowując: jeżeli ktoś nie potrzebuje koniecznie mieć wszystkiego z linii Dominiona, to zdecydowanie nie polecam.