gry planszowe karciane > Vikings Gone Wild
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Vikings Gone Wild

Vikings Gone Wild

Gra karciana inspirowana internetowa gra czasu rzeczywistego. Buduj budynki, kupuj jednostki i atakuj!

cena:

149.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 45 do 90 min.

wydawca: Games Factory Publishing

wersja językowa: polska

Opis


W Vikings Gone Wild gracze wcielają się w role przywódców poróżnionych klanów. Klany te walczą ze sobą, by udowodnić bogom, który z nich jest napotężniejszy.

W każdej turze gracze zagrywają karty z ręki, aby kupować Jednoski i Umocninenia, konstruować Budowle i atakować przeciwników. Do zwycięstwa konieczne jest odnalezienie właściwej równowagi pomiędzy rozwojem ekonomicznym, a militarnym.


Zawartość pudełka:
1 plansza gry
4 arkusze graczy
1 znacznik pierwszego gracza
20 żetonów konstrukcji/uszkodzeń
220 kart
25 sztabek złota
25 beczek piwa
16 znaczników graczy

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-08-16 Dobra pozycja dla nowych graczy autor: Sebastian Adamiak

Jak to jest z tym Vikings Gone Wild? Jest to gra pełna sprzeczności. Zacznijmy od wykonania. Z jednej strony mamy fenomenalne grafiki – zarówno te na okładce jak i już samych kart. Łaski bogów są wręcz w moim mniemaniu przepiękne. Problem w tym, że karty są bardzo cienkie i wyglądają na takie, które bez koszulkowania po prostu się momentalnie porysują, podrą i w ogóle rozpadną.

Idąc dalej mamy dość szybki tytuł, który powinien się bardzo dobrze nadawać dla początkujących graczy, którzy szukają prostego tytułu, pozwalającego lepiej wgryźć się w nasze hobby. Tutaj problemem jest jednak ilość miejsca, które ta gra zajmuje i czas przygotowania. Naprawdę – takie proste karcianki nie powinny zajmować całego stołu! Zobaczcie na Star Realms, czy Najemników. Wyjmujesz na kanapie, tasujesz, rozkładasz karty i grasz. Tutaj musisz się wpierw namęczyć. Z zalet takiego rozwiązania – gra zmusza Cię do trzymania porządku na stole ;).


Wyróżnikiem są z pewnością misje i bonusy końcowe. Specjalne zadania, które musimy wykonać aby otrzymać konkretną liczbę punktów to coś co naprawdę lubię w grach. Niestety tutaj powoduje to niespodziewany problem. Otóż wykonanie misji polega najczęściej na konieczności zakupu określonych kart. Dodając do tego brak możliwości usuwania kart z talii, osoba która realizuje wytyczne misji, a która miała pecha w ich dociągu, skończy z przysłowiowym śmietnikiem na ręce i nic nie będzie mogła z tym zrobić. Ideą deck buildingu zawsze była budowa takiej talii, żeby była najbardziej optymalna. Tutaj często budujemy to co akurat kazała nam gra.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest zdobycie gry z edycji wspieram.to. Przykładowo karty Banshee pozwalają nam usuwać karty z talii, co daje nam wreszcie możliwość realnego zarządzania ręką. Szkoda, że w instrukcji jest tylko jedno sugerowane rozstawienie z kartami dodatkowymi, ale działa naprawdę dobrze i grało mi się w nie dużo lepiej niż w standardowy sposób.

Vikings Gone Wild do gra pełna sprzeczności. Patrząc na ten tytuł pozytywnie mamy do czynienia z szybką i prostą grą karcianą, która idealnie nadaje się dla nowych i mniej zaawansowanych graczy. Piękne grafiki, ciekawa mechanika misji i najazdów to coś co bez wątpienia wyróżnia Wikingów Którzy się Wściekli (tłumaczenie autorskie). Z drugiej strony zajmuje masę miejsca, długo się go rozkłada, karty są bardzo cienkie, a zastosowane mechaniki powodują brak kontroli nad budową naszej własnej talii. Mogę w to zagrać, na pewno polecam graczom, którzy dopiero wchodzą w tematykę deck buildingów i karcianek ogólnie, ale sam fanem tego tytułu nie zostanę.