gry planszowe karciane > Dominion - Intryga (edycja polska)
GRY KARCIANE
logo przedmiotu Dominion - Intryga (edycja polska)

Dominion - Intryga (edycja polska)

Samodzielne rozszerzenie do polskiej edycji gry Dominion.

cena:

144.90 129.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 20 do 50 min.

wydawca: Games Factory Publishing (2016)
projektant: Donald X. Vaccarino

wersja językowa: polska

Opis


Jesteś księciem czystej krwi i władasz niewielką, lecz uroczą krainą pełną błękitnych rzek i urodzajnych pól. Różnisz się jednak od własnych, miłujących spokój rodziców i posiadasz wielkie marzenia: pragniesz panować nad potężniejszym królestwem – nad wieloma rzekami i wielką ilością urodzajnych pól! Pożądasz prawdziwego dominium…

…coś tu jednak nie gra. Lokaj uśmiecha się do ciebie, trzeba przyznać – dosyć złowieszczo. Coś ukrywa, albo wie, że to ty coś ukrywasz. Ktoś tu coś knuje, tego jesteś pewien. W końcu tym kimś jesteś ty sam. „Paniczu, podano jajeczniczkę.” Wyciągasz swoją księgę szpiega i szukasz, co też mogą znaczyć te zakodowane słowa.

W końcu znajdujesz. Nic wielkiego, śniadanie gotowe. Uśmiechasz się skrycie i myślisz: „Doskonale. Wszystko idzie zgodnie z planem.”

Nigdy nie miałeś styczności z Dominionem? To dobry moment, by zacząć. Dominion: Intryga to nie tylko dodatek, to także gra, od której możesz zacząć swoją przygodę z Dominionem – pierwszą i nadal najpopularniejszą grą karcianą o budowaniu talii! W zestawie znajdziesz pełną talię kart potrzebnych do rozgrywki, a także nową polską instrukcję.

Domion: Intryga to pierwszy z dodatków do podstawowej wersji gry Dominion. Rozszerzenie przynosi 25 nowych kart Królestwa oraz dodatkowe zestawy kart Skarbu i kart Zwycięstwa. Jeżeli gracze połączą talię podstawową z talią Intrygi będą mogli rozegrać gry nawet w 6 lub 8 graczy. Karty z dodatku Dominion: Intryga wprowadzają do rozgrywki zupełnie nowe rozwiązania – mocniej skupiają się na interakcji między graczami, pozwalając m.in. na decydowanie o losie przeciwników oraz podmienianie lub zabieranie kart z talii.

Często kupowane razem z Dominion - Intryga (edycja polska):



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-11-04 druga podstawka do Dominiona autor: Miszon

Dodatek do Dominiona, który pozwala grać także samodzielnie, bez posiadania podstawowego pudełka (niestety, 2 edycja "ulepszyła" grę w ten sposób, że nie jest to już możliwe :-( . Na szczęście to jest pierwsza edycja).
Jeśli komuś brakowało interakcji w podstawowym pudełku gry, to ten dodatek daje mu właśnie to. Czasem tej interakcji jest nawet za dużo i tutaj uwaga: w przypadku niektórych kombinacji, jeśli losowo wybierzemy zestaw kart, to bywają takie, że są ledwo grywalne, w tym sensie że gracze przez całą rozgrywkę tylko "piorą się po gębach" i mają trudności ze zbieraniem punktów zwycięstwa, gdyż nonstop sobie "niszczą" karty zwycięstwa.
Uwaga także na kilka mocno losowych kart (np. Sabotażysta), większość graczy woli ich nie używać w rozgrywce. Jednak zasadniczo to świetny dodatek, wg większości graczy lepszy niż wersja podstawowa gry.
Poza interakcją, główną cechą kart w dodatku jest dawanie graczom możliwości wyboru, które działanie karty zastosują. Przykładowo "odrzuć 3 karty z ręki albo dobierz Klątwę", "dobierz kartę albo +1 zakup albo +1 akcja", co wpływa na większą zmienność rozgrywki, czyniąc ją po prostu mniej statyczną i ciekawszą.
Gorąco polecam!
dodano: 2017-10-17 autor: Piotr Góra

Samodzielny (póki co, podobno kolejna edycja już nie będzie samodzielna) dodatek do Dominiona - nie wymaga podstawy i jest w byciu podstawą lepszy niż Dominion.

Połączenie z innymi dodatkami idealne, karty ciekawe i różnorodne.
Rozgrywka faktycznie na poziomie okolic 30 minut z jednym ale - po pierwszej partii chce się zagrać jeszcze raz z innymi kartami!

Dodane karty są świetną podstawą do tworzenia potężnych kombosów w sposób lepszy niż w Dominion.
Widać, że dobór kart nie jest przypadkowy i stanowią one idealny mix w temacie jakim jest podtytuł gry/dodatku. Dodatkowo nie udało mi się trafić na kombinację która kompletnie uniemożliwia grę - widać że Twórca (tak przez duże "T") sprawdził praktycznie każde połączenie kart. Fakt są połączenia mniej emocjonujące, a inne wymagają obeznania z kartami, ale przyjemność z gry pozostaje ta sama.