GRY KARCIANE LCG
Ashes: Odrodzenie z popiołów
Poprowadź swojego Odrodzonego zwycięsko przez kolejne pojedynki,używając potężnych zaklęć, wzywając lojalnych sprzymierzeńców i przyzywając stworzenia by walczyły u twego boku.
cena:
189.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 15 do 120 min.
wydawca: Cube (2016)
kod kreskowy: 5902768838404
projektant: Isaac Vega
wersja językowa: polska
Opis
Argaia, przez lata pustoszona przez okrutne Chimery, w końcu podnosi się z upadku. Potężni Odrodzeni władający niesłychaną dotąd magią przywrócili spokój i dostatek. Niestety tajemnicza moc, którą zostali obdarzeni domaga się od nich zapłaty. W ten sposób Odrodzeni zostają zmuszeni do toczenia pojedynków tak długo, aż z ich popiołów pozostanie tylko jeden!
Ashes: Odrodzenie z popiołów to dynamiczna gra karciano-kościana o unikalnej mechanice. Poprowadź swojego Odrodzonego zwycięsko przez kolejne pojedynki,używając potężnych zaklęć, wzywając lojalnych sprzymierzeńców i przyzywając kreatury by walczyły u twego boku. Wszystko to zadziała, jeśli dobrze wykorzystasz swój spryt i wszystkie możliwości zarządzania swoimi zasobami kart i kości. Jest to też jedna z niewielu pozycji gdzie wybierasz z czym zaczniesz rozgrywkę.
Ashes to świetny tytuł turniejowy, dzięki któremu polska scena wzbogaci się o kolejną pozycję. Jest to gra rozszerzalna, kolejne dodatki wprowadzają nowe frakcje, karty i kości, które pozwolą jeszcze bardziej rozbudować wachlarz i tak już ogromnych możliwości.
Ashes to wiele godzin rozgrywki, w pudełku znajduje się 6 gotowych talii a gra pozwala toczyć pojedynki od dwóch do czterech osób oraz spróbować sił w 3 wariantach rozgrywki.
Zawartość:
6 gotowych do gry frakcji - 247 kart
4 karty pomocy
16 kart pomocy kości magii
1 znacznik pierwszego gracza
40 specjalnych kości magii (w 4 rodzajach magii)
instrukcja
znaczniki
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2019-05-18
Bardzo dobra karcianka
autor:
Rafał Wrzosek
Gra jest bardzo dobrze zaprojektowana i zbalansowana. Pomimo dużego podobieństwa do innych gier karcianych ma kilka bardzo wyróżniających ją mechanik np. wybór swojej ręki startowej (dowolne różne 5 kart z naszej talii). Bardzo ciekawe jest też że pula many w tej grze to kostki, każdy gracz ma ich tyle samo ale rzuca nimi i może wylosować lepsze lub gorsze symbole które można wydawać na aktywację efektów i zgrywanie kart. Istnieje oczywiście możliwość ograniczenia tej losowości jednak wymaga od nas odrzucenia kart z talii co często stanowi bolesną stratę w kolejnych rundach gry.





Gra jest bardzo dobrze zaprojektowana i zbalansowana. Pomimo dużego podobieństwa do innych gier karcianych ma kilka bardzo wyróżniających ją mechanik np. wybór swojej ręki startowej (dowolne różne 5 kart z naszej talii). Bardzo ciekawe jest też że pula many w tej grze to kostki, każdy gracz ma ich tyle samo ale rzuca nimi i może wylosować lepsze lub gorsze symbole które można wydawać na aktywację efektów i zgrywanie kart. Istnieje oczywiście możliwość ograniczenia tej losowości jednak wymaga od nas odrzucenia kart z talii co często stanowi bolesną stratę w kolejnych rundach gry.
Mam bardzo mieszane uczucia co do Ashes. Z jednej strony to jest bardzo dobra gra. Żadna z frakcji, którą dostajemy w podstawowej wersji gry (a także polskich dodatkach, o angielskich się nie wypowiem, nie mam) nie jest za mocna, albo za słaba. Balans wyszedł im naprawdę dobrze i gra się fajnie.
Problem w tym, że ta gra nie ma miejsca na polu gier karcianych. Jak dla mnie jej mechaniki są niewystarczające, by odpowiednio się wyróżnić na tle konkurencji. W porównaniu do takiego Twisted Fables, które łączy grę karcianą z bijatyką, Ashes wydaje się nijakie.
Może to z powodu dużej ilości gier karcianych, w jakie grałem, bo w sumie to na start przygody z tego typu grami ten tytuł będzie jak najbardziej ok. Mamy złożone startowe decki, plus dla początkujących. Można te talie rozebrać i stworzyć własne prawie bez ograniczeń, plus dla zaawansowanych. Szkoda tylko, że to wszystko już było. Nie ma tu odkrywania Ameryki i jeśli ktoś już ma karciankę opartą na budowaniu talii w domu, to jest spora szansa, że nic nowego w tej grze nie znajdzie.
Na start chciałem dać 3, ale w sumie ta gra zasługuje bardziej na 3,5, a nawet na 4 (jeśli jest to pierwszy tytuł tego typu), stąd finalnie dałem 4. Szkoda tylko, że tak mało dodatków zostało przetłumaczonych na język polski.