gry planszowe karciane LCG > A Game of Thrones LCG (2 ed) - Core Set
GRY KARCIANE LCG
logo przedmiotu A Game of Thrones LCG (2 ed) - Core Set

A Game of Thrones LCG (2 ed) - Core Set

Druga edycja A Game of Thrones LCG

cena:

159.90 139.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt dostępny na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:



wydawca: Fantasy Flight Games (2015)
nr katalogowy:GT01

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


The world of Westeros is wracked with war, intrigue, and strife. The Great Houses muster armies and meet in titanic battles, while their assassins and spies struggle in the shadows. Across the Narrow Sea, the first dragons in years have awoken, while in the barren lands beyond the Wall, a nameless threat is stirring, eager to crush the world with freezing cold and endless night. Westeros is unforgiving of mistakes, and in the end, only one game truly matters: the game of thrones!

A Game of Thrones: The Card Game Second Edition is the second edition of a beloved Living Card Game®, featuring cunning plots, iconic characters, and deadly encounters for two to six players. Set in the world of George R.R. Martin’s A Song of Ice and Fire, every game invites you to take command of iconic factions and battle for power. You must best your opponents to claim the Iron Throne, defeating them on the field of battle, outwitting them in the intrigues of court, or stealing their power in the political arena. Whether you play a two-player joust or a multiplayer melee, this LCG invites you to battle for control of Westeros.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-10-19 Gorąco polecam autor: Michał Przywarski

A Game of Thron 2 ed to gra na pewno warta polecenia. Dla tych, którzy nie czytali książki i nie oglądali serialu gra opowiada o zmaganiach 7 wielkich rodów + jednej organizację o tzw. Żelazny Tron i dominację nad Westeros, czyli ogromnym krajem, w którym dzieje się książka, serial i gra. Gracze na początku gry wybierają ród, którym chcieliby stanąć do tytułowej gry o tron. Następnym krokiem jest budowa naszej talii, w której znajdować będą się postaci (Twarze i imiona znane z kart książki i kadrów serialu) miejsca, przedmioty, wydarzenia . Po za powyższa talią każdy gracz będzie również potrzebował talii spisków. Talia spisków (plots) zawsze musi mieć 7 kart i są to karty wprowadzające pewne wydarzenia wpływające na mechanikę całej gry które będą strategią naszego rodu na daną rundę ale również będą określały ile złota będziemy mieli w danej rundzie, jaką inicjatywę i jak bolesne dla naszego przeciwnika będą nasze roszczenia (claim).
Kiedy mamy już dwie gotowe talie możemy zacząć grę. Wpierw wybieramy plot card, która określi nam naszą strategie na najbliższą rundę. To samo uczyni przeciwnik, więc często będzie dochodziło do interesujących sytuacji i gambitów. Dzięki kartom spisków określimy kto jest pierwszym graczem i przejdziemy do fazy marshalingu czyli wystawiania. W tej fazie będziemy mogli wystawiać z naszej ręki karty na stół płacąc za nie złotem, którego ilość określimy dzięki karcie spisku. Kiedy skończymy wystawianie przyjdzie kolej na naszego przeciwnika. Kiedy i on skończy przejdziemy do najważniejszej fazy gry, czyli fazy wyzwań (challange). W grze mamy 3 rodzaje wyzwań militarny, intryga i władza. Możemy rzucić wyzwanie danego rodzaju tylko raz w naszej rundzie. By nasza postać mogła brać udział w danym wyzwaniu musi posiadać specjalną ikonę wyzwania (miecz - militarne, oko - intryga, korona - władza) Zwycięstwo w danym wyzwaniu daje nam różne profity i tak jeśli wygramy militarnie przeciwnik musi zabić jedną ze swych postaci, jeśli wygramy intrygę wyrzucamy przeciwnikowi kartę z ręki, jeśli wygramy wyzwanie władzę zabieramy przeciwnikowi żeton władzy. Po naszych wyzwaniach przychodzi kolej na naszego przeciwnika. I tak z rundy na rundę odkrywamy nasze spiski i wprowadzamy je w życie, toczymy boje na polach bitew, turniejach rycerskich opłacamy szpiegów knujemy intrygi ot po prostu kolejny dzień w Westeros. Kolejny dzień gry o tron. Gra kończy się momencie, w którym jeden z graczy zbierze 15 punktów władzy.
Oczywiście wszystko, co tu napisałem to tylko wierzchołek góry lodowej. Karty z naszego deku modyfikują grę a cała sztuka grania i wygrywania to dobre złożenie deku, dobry dobór spisków a potem dobre granie jednym i drugim. Kiedy gramy naprawdę czujemy się jakbyśmy grali w wielopoziomową grę poltyczno-militarną której celem jest przejęcie władzy w królestwie. Wrażenia są niezapomniane.
Dodatkowym ogromnym plusem gry jest tzw melee czyli gra wieloosobowa. Dzięki tej opcji możemy w cztery osoby siąść do naprawdę emocjonującej rozgrywki. Gra od zwykłej dwu osobowej rozgrywki różni się tym, że każdy z graczy, co rundę będzie losował kartę tytułu dworskiego. Karty tytułów to role takie jak Królewski regent, królewski namiestnik, mistrz szeptów, mistrz praw itp. Każda z tych kart daje nam pewien bonus np królewski regent może raz na rundę przekierować jedno wyzwanie na kogoś innego. Karty ról/pozycji na dworze posiadają również dwa zapisy, kogo nasza rola wspiera i z kim rywalizuje, tu dla przykładu królewski namiestnik wspiera mistrza praw a rywalizuje z mistrzem monety i mistrzem statków. Co to oznacza? Ano to, że nie możemy atakować (rzucać wyzwań tym, kogo wspieramy a za rzucenie wyzwań naszym rywalom zyskujemy dodatkowe bonusy. Tworzy to całkowicie nowy poziom gry. Nagle przy stole zaczynają się spiski, przekonywanie się nawzajem, co się, komu bardziej opłaca, zawiązujemy sojusze w stylu nie zaatakuje Cię, jeśli Ty zaatakujesz kogoś innego, zrywamy sojusze a wszystko to w jednym celu by wygrać grę o tron.
Teraz fizycznie o samej grze. Wydanie jest jak zwykle w przypadku FFG rewelacyjne w stosunku do 1ed zamiast figurek tytułów i planszy do gry wieloosobowej mamy po prostu karty. W niczym to jednak grze nie ujmuje. Grafiki są przepiękne i stoją na naprawdę wysokim poziomie. Tak samo zresztą jak żetony. Gotowe deki, które możemy znaleźć w pudełku pozwalają na długie godziny zabawy.
Gdzie w tym wszystkim przysłowiowa łyżka dziegciu? Jeśli kupujemy grę tylko po to by ją od czasu do czasu ściągnąć z półki i zagrać ze znajomymi gotowymi taliami i od czasu do czasu kupić jakiś dodatek. Gra nie ma minusów i gwarantuje, że będziecie się świetnie bawić.
Jednak, jeśli graliście już w gry karciane wiece, co w trawie piszczy lub gracie turniejowo to jedna podstawka nie wystarczy powód jest bardzo prosty. W grze jest 95% kart w jednej kopii. Co powoduje, że nasz dociąg jest kompletnie losowy i nie jesteśmy w stanie złożyć deku tematycznego lub opartego tylko na jednym rodzie. Tworzymy deki losowe i jak w grze ze znajomymi przy piwku od czasu do czasu to żaden problem to przy częstszej grze lub graniu turniejowym to nie przejdzie. Na pewno trzeba dokupić drugą podstawkę lub nawet trzecią. Czy to źle? Nie, naprawdę (FFG mi nie płaci za te słowa :P )Kupując jedną podstawkę kupujemy gotowy grywalny produkt. Z bardzo dużą pulą kart. Tylko, że nadający się do takiego lajtowego grania. Jeśli naprawdę chcemy pograć a przede wszystkim pobawić się w budowanie deków a nie tylko wrzucaniu wszystkiego, co się da byle tylko zapełnić miejsce i mieć legalny dek będziemy potrzebować drugiej podstawki. Jeśli ktoś nastawia się na granie turniejowe to będzie musiał przemyśleć również zakup trzeciej podstawki. Tyle, że nawet kupując trzy podstawki nie mamy sytuacji, w której nagle mam masę nie potrzebnych kart. O nie 95% kart jest w jednej kopii po zakupie 3 podstawek mamy wszystkie karty x3 plus tylko nieliczne x więcej. Jak dla mnie? Bardzo dobry pomysł, kupuję to. Nawet już kupiłem dwie podstawki i przykładam się do trzeciej. I nie żałuje ani jednej złotówki.
Ze swojej strony grę naprawdę polecam szczególnie fanom książki i serialu. Ci, którzy grali w pierwszą edycję (tak jak ja) również bardzo szybko się odnajdą i szybko polubią zmiany 2ed. Jeszcze raz gorąco polecam.