gry planszowe karciane LCG > Legenda Pięciu Kręgów: Gra karciana
GRY KARCIANE LCG
logo przedmiotu Legenda Pięciu Kręgów: Gra karciana

Legenda Pięciu Kręgów: Gra karciana

Czy starczy ci odwagi i mądrości, by poprowadzić klan do chwalebnego zwycięstwa? Przeznaczenie czeka na ciebie!

cena:

138.00 69.90 PLN
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do
wiek: od 14 lat
czas gry: od 45 do 90 min.

wydawca: Galakta

wersja językowa: polska

Opis


Szmaragdowe Cesarstwo Rokuganu to kraina honoru, chwały i przeznaczenia. Obejmij władzę nad jednym z siedmiu Wielkich Klanów: Krabem, Żurawiem, Smokiem, Lwem, Feniksem, Skorpionem albo Jednorożcem, i zwyciężaj na polach bitew oraz w dworskich intrygach. Pamiętaj przy tym, że choć samuraj pragnie zwycięstwa, musi żyć zgodnie z nakazami bushidō, by nie okryć się hańbą w oczach Cesarza.

Legenda Pięciu Kręgów: Gra karciana to przeznaczona dla dwóch osób gra obowiązku, wojny, intrygi i magii. W każdej rundzie gracze wzniecają konflikty polityczne i militarne w prowincjach przeciwników, rzucając na szalę zwycięstwa honor własny i oponenta. Legenda Pięciu Kręgów: Gra karciana jest grą LCG®, do której regularnie wydawane są nowe karty, pozwalające graczom na modyfikowanie zawartości tego zestawu podstawowego, jak również na tworzenie zupełnie nowych, oryginalnych talii.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-07-03 autor: Ryszard Gawron

L5K to świetnie odświeżona gra CCG w nowej wersji LCG i przepięknej, artystycznej oprawie graficznej wprowadzającej w mistyczny klimat feudalnego świata Fantasy dalekiego wschodu. Estetyka oraz bardzo ciekawa i angażująca treść fabularna, szczególnie dla entuzjastów tematu, tym potrafi przyciągnąć ta pozycja. Przede wszystkim gra teraz wprowadza nowe zasady, lepiej balansujące całą rozgrywkę w stosunku do starej formy CCG. Minusem może być długość gry, jeśli rozgrywający partię dobrze nie ogarniają głównych zasad, to rozgrywka baaardzo może się dłużyć (polecam w takim przypadku robienie przerw z zapisem stanu gry w postaci np. zdjęcia rozkładu kart). Czasami także irytująca bywa okolicznościowa funkcjonalność kart. Bywa tak, że w przypadku posiadania nawet kilkunastu kart na ręce, żadnej nie jesteś w stanie użyć i spełnić wymaganych warunków do jej zagrania. Więc bez dobrze zbudowanych talii, pierwsze partie mogą nie być satysfakcjonujące. Brak także drugiej książeczki w pudełku z kompletnym opisem zasad. Ogólnie grę serdecznie polecam dla taktyków rzemiosła sztuki wojny i nie tylko, oraz przez wzgląd na sam kunszt oprawy wizualnej i treści narracyjnej.
dodano: 2018-02-10 Mój pretekst by wrócić do karcianek autor: Saadh

Nie grałem w starą edycję L5K, obawiałem się progu wejścia w grę, która posiadała tysiące kart i w losowym systemie zbierania kart pochłania straszne ilości pieniędzy by mieć SZANSĘ zbudować talię, którą się wymarzyło. Jest to oczywiście znany problem CCG, czego doświadczyłem w Magic-u, Władcy Pierścieni (tym starym na licencji filmowej) i... Pokemonach. Teraz jestem dorosłym i odpowiedzialnym człowiekiem, który rozumie ryzyko związane z hazardem (bo czym innym jest losowanie kart w boosterach). Dlatego LCG było dla mnie Świętym Gralem, Ziemią Obiecaną fana rozbudowanych karcianek z tworzeniem własnych talii. Jak szczerbaty na suchary rzuciłem się więc na Grę o Tron LCG. Gra mi się podobała, ale czegoś w niej zabrakło by wciągnąć się w nią totalnie (przynajmniej w pierwszą edycję). I tak znów zostałem bez "mojej" karcianki.
Legendę 5 Kręgów znam przede wszystkim z gry fabularnej, która na zawsze w moim sercu będzie na pierwszym miejscu w tej kategorii. Rozumiecie więc, że jak usłyszałem o restarcie karcianki L5K w wersji LCG od FFG to byłem równie zachwycony co zaniepokojony.
Z tych uczuć pozostało tylko to pierwsze. Widzę wykorzystanie mechanik Gry o Tron, ale w sposób bardziej sensowny. Zasady są bardzo złożone, ale zarazem dobrze się spinają. Mamy różne sposoby walki i wprowadzania zmian na polu bitwy lub w dworskich kuluarach, ale wszystko się przeplata. Niemal każda mechanika oddziałuje na wiele aspektów rozgrywki i to niesamowite jak dyplomatyczny Żuraw stawia czoła militarnej potędze Lwa.
To jest najwieksza zaleta gry z mojej perspektywy. Rozgrywka daje poczucie klimatu! Każda karta, każda zasada odwzorowuje realia świata Rokuganu, a to jest więcej niż śmiałem sobie wyobrazić.
Karty są pięknie wykonane i to przyjemność trzymać je na ręce bądź na stole. Wydaje mi się, że są bardziej spójne stylistycznie niż stara edycja gry.
Zestaw startowy dostarcza wszystkie 7 klanów, więc pozwalają przetestować wszystkie z nich i zdecydować o tym w jaki chcemy zainwestować na dłuższą metę. Do tego talie początkowe mają sens mechaniczny i dają poczuć jaka jest specyfika danego klanu.
Polecam z całego serca!
dodano: 2017-10-26 Uwaga, wciąga! autor: vertor

Living Card Game of FFG zastępujące kolekcjonerską Legendę Pięciu Kręgów.
Gra perfekcyjnie przeobraża koncepty fabularne w mechanikę, prosta do opanowania, już po pierwszej rundzie można swobodnie grać.
Zamiast twojej całej rundy, a potem rundy przeciwnika wykonujecie wszystko naprzemian.
Zapisywanie na kartce i śledzenie tapowanych kart zastąpiono tokenami. Każdy etap rozgrywki został zaprojektowany tak, żeby gracz miał do podjęcia decyzję.
Jednocześnie udało im się odchudzić grę o zbędne mechaniki zachowując jej ducha i głębie taktyczną.
Dla fanów L5R pozycja obowiązkowa,
Polecam również dla tym którzy lubią klimaty mistycznej japonii i samurajów, albo nie interesuje ich otoczka fabularna, ale cenią sobie kompetentną mechanikę.