GRY KARCIANE LCG
Horror w Arkham LCG - Zestaw Podstawowy
Zestaw podstawowy do gry Horror w Arkham LCG.
cena:
161.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 2
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 60 min.
wydawca: Galakta (2016)
nr katalogowy: PL-AH001
wersja językowa: polska
Opis
Najstarszym i najsilniejszym uczuciem rodzaju ludzkiego jest strach, zaś najstarszym i najsilniejszym rodzajem strachu jest strach przed nieznanym.
– H. P. Lovecraft
W sennym miasteczku Arkham w stanie Massachusetts niewielka grupa nieustraszonych badaczy próbuje ustalić, jaka złowieszcza siła kryje się za spiskiem, który zagraża istnieniu ludzkości. Jednak zachowajcie czujność! Świat magii skrywa niezliczone koszmary i badacze muszą niezwykle uważać, aby zachować zdrowe zmysły i przetrwać. Horror w Arkham: Gra karciana to gra kooperacyjna, w której jeden lub dwoje graczy wciela się w rolę badaczy rozwiązujących przerażające tajemnice.
W przypadku posiadania dwóch zestawów podstawowych w grze może wziąć udział nawet czterech graczy. Każda rozgrywka to fragment większej kampanii, a podejmowane przez graczy decyzje wiążą się z zaskakującymi, długofalowymi konsekwencjami. Horror w Arkham: Gra karciana jest grą LCG®, do której regularnie wydawane są nowe karty, pozwalające graczom na modyfikowanie zawartości tego zestawu podstawowego, jak również na tworzenie zupełnie nowych, oryginalnych talii.
Często kupowane razem z Horror w Arkham LCG - Zestaw Podstawowy:
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2020-09-17
Fabularna bomba, która zaskoczy nowicjuszy i wyjadaczy
autor:
bartsad
Gra została mi polecona przez obsługę sklepu w odpowiedzi na pytanie czy mieliby coś przygodowego i nie żałuję decyzji. Horror w Arkham LCG - podstawka, pozwala zasmakować niepokojącego i wypełnionego stworami i mrocznymi siłami uniwersum stworzonym przez H.P. Lovecrafta. Słowo 'zasmakować' użyte jest nie bez powodu - gra zawiera jedną kampanię, na którą składają się trzy scenariusze : jeden klimatyczny samouczek (ok. 1h), który pozwoli krok po kroku nauczyć graczy zasad poprzez praktykę, oraz dwie przygody (każda po ok. 2h), które przetestują umiejętności graczy przemierzających Arkham i okolice w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: Co jest grane? 5 postaci o różnych klasach: strażnik, poszukiwacz, mistyk, łotr i ocaleniec, oraz nieliniowa fabuła zapewniają wysoką regrywalność. Aby odkryć wszystkie możliwości tej wersji musieliśmy z dziewczyną zagrać 4 razy, za każdym razem wybierając inne postaci i rozwiązania przedstawionych przez linie fabularne problemów. Co więcej, system zdobywania doświadczenia między scenariuszami pozwala ulepszać talię i daje poczucie postępu.
Jeżeli chodzi o mechanikę, to jest to karciana gra kooperacyjna gdzie gracze (lub jeden gracz) staje przeciwko grze aby osiągać cele opisane na kartach scenariusza. Sukces akcji badaczy determinowany jest tzw. żetonami chaosu, które modyfikują szanse gracza na powodzenie. I tutaj gra potrafi dać naprawdę nieźle w kość. Nawet na poziomie 'łatwym', najniższym poziomie trudności z czterech, gra bywa bezlitosna i potrafi zepsuć co bardziej zawiłe plany badaczy. Na tym opiera się również urok gry, bowiem nawet przegrane scenariusze w jakiś sposób przyczyniają się do postępu w grze. Po kilku rozgrywkach jednak łatwo zauważyć balans między strategią a losowością: to tak jak by połączyć strategię i kombosy z Magic: The Gathering i rzucanie kostką k20 w D&D.
Wadami gry jest to, że gra jest zaprojektowana dla 2 graczy i należy dokupić drugą podstawkę, aby móc cieszyć się nią w pełni w szerszym gronie, oraz to, że scenariusze są zaprojektowane pod to aby nauczyć graczy mechaniki i wkręcić ich w klimat, który zdecydowanie lepiej rozszerzony jest w nie najtańszych dodatkach. Ale jeżeli jest się gotowym na wydanie tych pieniędzy, to inwestuje się w kilkadziesiąt godzin gry, dyskusji, kombinowania, budowania talii i wsiąkania w mroczny mythos Starszych Bogów Lovecrafta.
Gra została mi polecona przez obsługę sklepu w odpowiedzi na pytanie czy mieliby coś przygodowego i nie żałuję decyzji. Horror w Arkham LCG - podstawka, pozwala zasmakować niepokojącego i wypełnionego stworami i mrocznymi siłami uniwersum stworzonym przez H.P. Lovecrafta. Słowo 'zasmakować' użyte jest nie bez powodu - gra zawiera jedną kampanię, na którą składają się trzy scenariusze : jeden klimatyczny samouczek (ok. 1h), który pozwoli krok po kroku nauczyć graczy zasad poprzez praktykę, oraz dwie przygody (każda po ok. 2h), które przetestują umiejętności graczy przemierzających Arkham i okolice w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: Co jest grane? 5 postaci o różnych klasach: strażnik, poszukiwacz, mistyk, łotr i ocaleniec, oraz nieliniowa fabuła zapewniają wysoką regrywalność. Aby odkryć wszystkie możliwości tej wersji musieliśmy z dziewczyną zagrać 4 razy, za każdym razem wybierając inne postaci i rozwiązania przedstawionych przez linie fabularne problemów. Co więcej, system zdobywania doświadczenia między scenariuszami pozwala ulepszać talię i daje poczucie postępu.
Jeżeli chodzi o mechanikę, to jest to karciana gra kooperacyjna gdzie gracze (lub jeden gracz) staje przeciwko grze aby osiągać cele opisane na kartach scenariusza. Sukces akcji badaczy determinowany jest tzw. żetonami chaosu, które modyfikują szanse gracza na powodzenie. I tutaj gra potrafi dać naprawdę nieźle w kość. Nawet na poziomie 'łatwym', najniższym poziomie trudności z czterech, gra bywa bezlitosna i potrafi zepsuć co bardziej zawiłe plany badaczy. Na tym opiera się również urok gry, bowiem nawet przegrane scenariusze w jakiś sposób przyczyniają się do postępu w grze. Po kilku rozgrywkach jednak łatwo zauważyć balans między strategią a losowością: to tak jak by połączyć strategię i kombosy z Magic: The Gathering i rzucanie kostką k20 w D&D.
Wadami gry jest to, że gra jest zaprojektowana dla 2 graczy i należy dokupić drugą podstawkę, aby móc cieszyć się nią w pełni w szerszym gronie, oraz to, że scenariusze są zaprojektowane pod to aby nauczyć graczy mechaniki i wkręcić ich w klimat, który zdecydowanie lepiej rozszerzony jest w nie najtańszych dodatkach. Ale jeżeli jest się gotowym na wydanie tych pieniędzy, to inwestuje się w kilkadziesiąt godzin gry, dyskusji, kombinowania, budowania talii i wsiąkania w mroczny mythos Starszych Bogów Lovecrafta.
dodano: 2019-03-30
Klimatyczna karcianka
autor:
Adam Krajnik
Grałem prawie we wszystko co wyszło na podstawie prozy Lovecrafta, oprócz Znaku Starszych Bogów. Arkham Horror jest wyjątkowy, może nie najlepszy bo jednak Mansion of Madness daje dużo większe możliwości dzięki aplikacji, ale jako czysto analogowa gra ciężko znaleźć coś lepszego. Proste zasady, nieco losowości ale bardziej rozumiana jako regrywalność. Fakt że jest to karcianka pozwala na niesamowicie elastyczny układ kart (scenariusz w pociągu bardzo dobrze to pokazuje). Gra posiada różne poziomy trudności, warto je stopniować. Gra nie pozwala zdominować rozgrywki jednej osobie i świetnie sprawdza się w 3-4 osoby. Chyba jedyny minus to fakt że oznaczenia zestawów, gdy już ma się dużo dodatków, potrafi być wyzwaniem i bez pudła się nie obejdzie. Ale dam setup jest prostu i szybki. W trybie kampanii bardzo fajnie sprawdza się przenoszenie obrażeń i można naprawdę związać się że swoją postacią, a jednocześnie rozwinąć ją choć w pewnych granicach, ale typ akurat nie jest złe.
Grałem prawie we wszystko co wyszło na podstawie prozy Lovecrafta, oprócz Znaku Starszych Bogów. Arkham Horror jest wyjątkowy, może nie najlepszy bo jednak Mansion of Madness daje dużo większe możliwości dzięki aplikacji, ale jako czysto analogowa gra ciężko znaleźć coś lepszego. Proste zasady, nieco losowości ale bardziej rozumiana jako regrywalność. Fakt że jest to karcianka pozwala na niesamowicie elastyczny układ kart (scenariusz w pociągu bardzo dobrze to pokazuje). Gra posiada różne poziomy trudności, warto je stopniować. Gra nie pozwala zdominować rozgrywki jednej osobie i świetnie sprawdza się w 3-4 osoby. Chyba jedyny minus to fakt że oznaczenia zestawów, gdy już ma się dużo dodatków, potrafi być wyzwaniem i bez pudła się nie obejdzie. Ale dam setup jest prostu i szybki. W trybie kampanii bardzo fajnie sprawdza się przenoszenie obrażeń i można naprawdę związać się że swoją postacią, a jednocześnie rozwinąć ją choć w pewnych granicach, ale typ akurat nie jest złe.
dodano: 2019-03-01
karciane RPG!
autor:
Miszon
Gra godna polecenia. Twórcom udało się uczynić coś niesamowitego, mianowicie stworzyli grę karcianą, która "smakuje" nieco jak RPG. Z użyciem jedynie kart udało się stworzyć świetne historie, które co prawda najlepiej smakują za pierwszym razem, ale z racji na możliwość ich przechodzenia różnymi postaciami, a także różnych wyborów dokonywanych w grze, są całkiem regrywalne (fabuła przebiega inaczej jeśli gramy kampanię, bo poszczególne scenariusze wpływają na siebie, niektóre fabuły się też rozwidlają) i dają zabawę nawet przy kolejnych podejściach.
Oczywiście, gra "zmusza" do zakupu kolejnych dodatków, bo po pierwsze daje to większe możliwości kształtowania swojej talii, po drugie daje nam nowe fabuły do przeżycia. Dlatego tutaj uwaga: jeśli się wciągniemy w Arkham Horror LCG, to gra będzie wysysała systematycznie pieniądze z naszego portfela: to chyba największa jej wada, jeśli ktoś ma lekką rękę, to lepiej niech uważa ;-) .
Świetny klimat, niezależnie od tego, czy znamy książki albo świat Lovecrafta, ładne karty, wiele dodatków - to początek wspaniałej serii!
Gra godna polecenia. Twórcom udało się uczynić coś niesamowitego, mianowicie stworzyli grę karcianą, która "smakuje" nieco jak RPG. Z użyciem jedynie kart udało się stworzyć świetne historie, które co prawda najlepiej smakują za pierwszym razem, ale z racji na możliwość ich przechodzenia różnymi postaciami, a także różnych wyborów dokonywanych w grze, są całkiem regrywalne (fabuła przebiega inaczej jeśli gramy kampanię, bo poszczególne scenariusze wpływają na siebie, niektóre fabuły się też rozwidlają) i dają zabawę nawet przy kolejnych podejściach.
Oczywiście, gra "zmusza" do zakupu kolejnych dodatków, bo po pierwsze daje to większe możliwości kształtowania swojej talii, po drugie daje nam nowe fabuły do przeżycia. Dlatego tutaj uwaga: jeśli się wciągniemy w Arkham Horror LCG, to gra będzie wysysała systematycznie pieniądze z naszego portfela: to chyba największa jej wada, jeśli ktoś ma lekką rękę, to lepiej niech uważa ;-) .
Świetny klimat, niezależnie od tego, czy znamy książki albo świat Lovecrafta, ładne karty, wiele dodatków - to początek wspaniałej serii!
dodano: 2018-02-23
Horror na kilku kartach
autor:
Piotr Szczeponik
Ostatnimi czasy na rynek trafia coraz więcej LCG... co zatem czyni Horror w Arkham grą wartą uwagi? Trzy, dostępne w pudełku scenariusze oferują odpowiednią mieszankę wyzwań oraz klimatu, jak i szczyptę regrywalności. W sam raz na kilka wieczorów (lub jeden, zależnie od przyjętego tempa).
Jedynym minusem tego typu gier jest konieczność nabywania kolejnych dodatków celem zapewnienia stałego napływu nowych przygód. Jeśli jednak jesteście zainteresowani odrobiną horroru w stylu Lovecrafta, możecie spróbować "Horroru w Arkham" LCG.
Ostatnimi czasy na rynek trafia coraz więcej LCG... co zatem czyni Horror w Arkham grą wartą uwagi? Trzy, dostępne w pudełku scenariusze oferują odpowiednią mieszankę wyzwań oraz klimatu, jak i szczyptę regrywalności. W sam raz na kilka wieczorów (lub jeden, zależnie od przyjętego tempa).
Jedynym minusem tego typu gier jest konieczność nabywania kolejnych dodatków celem zapewnienia stałego napływu nowych przygód. Jeśli jednak jesteście zainteresowani odrobiną horroru w stylu Lovecrafta, możecie spróbować "Horroru w Arkham" LCG.
dodano: 2018-01-17
Dla lubiących emocje i rozbudowane karcianki
autor:
flowermaiden
Horror w Arkham LCG to kooperacyjna gra karciana dla 1 lub 2 graczy (3 lub 4 jeśli kupicie drugi egzemplarz gry). Seria gier w uniwersum opartym na prozie H.P. Lovecrafta wydawana przez FFG (w Polsce przez Galaktę) wypracowała świetne ujęcie klimatu grozy, tajemnic i przerażających monstrów. Ta gra karciana jest przykładnym przedstawicielem tej linii. Śliczne (paskudne) grafiki, dobra jakość kart i żetonów, mechaniki, które oddają desperacką walkę bez szansy na wygraną, budowanie napięcia - to wszystko cechuje tę grę.
Gramy postacią, która ma swój charakter (miks 2 z 5 profesji -strażnika, ocalałego, łotra, mistyka, poszukiwacza), co daje nam dostęp do specyficznego wachlarza zagrywanych kart. Ta gra to deckbuilder, co oznacza, że oprócz podstawowych kart neutralnych i klasowych, możemy rozbudować z czasem naszą talię i możliwości wykonywania akcji. Zabawa w poznawanie umiejętności różnego typu postaci jest wciągająca. Projektanci odwalili kawał dobrej roboty. To co możemy robić w tej grze jest nie tylko klimatyczne, ale i ciekawe.
Podstawka daje możliwość zapoznania się z mini kampanią wstępną złożoną z 3 scenariuszy. Fabuła lekko różni się w zależności od tego jak nam poszło i jakie wybory podjęliśmy. Dodaje to smaczku do kolejnych partii - aż chce się poznać wszystkie zakończenia.
Horror w Arkham LCG to dopiero początek całej serii przygód. Trzeba mieć na uwadze, że ten format gier opiera się na stopniowym dokupywaniu dodatków i rozbudowywaniu możliwości talii. Skomplikowanie rozgrywki jest również duże, opanowanie niuansów wymaga czasu i cierpliwości. Rozegranie pierwszej partii bez błędów i niedomówień raczej się nie uda. Nie jest to zabawa dla początkujących graczy.
Polecam wszystkim fanom Lovecrafta i wymagających kooperacyjnych gier oraz tym, którzy nie boją się dopisku "LCG" w tytule.
Horror w Arkham LCG to kooperacyjna gra karciana dla 1 lub 2 graczy (3 lub 4 jeśli kupicie drugi egzemplarz gry). Seria gier w uniwersum opartym na prozie H.P. Lovecrafta wydawana przez FFG (w Polsce przez Galaktę) wypracowała świetne ujęcie klimatu grozy, tajemnic i przerażających monstrów. Ta gra karciana jest przykładnym przedstawicielem tej linii. Śliczne (paskudne) grafiki, dobra jakość kart i żetonów, mechaniki, które oddają desperacką walkę bez szansy na wygraną, budowanie napięcia - to wszystko cechuje tę grę.
Gramy postacią, która ma swój charakter (miks 2 z 5 profesji -strażnika, ocalałego, łotra, mistyka, poszukiwacza), co daje nam dostęp do specyficznego wachlarza zagrywanych kart. Ta gra to deckbuilder, co oznacza, że oprócz podstawowych kart neutralnych i klasowych, możemy rozbudować z czasem naszą talię i możliwości wykonywania akcji. Zabawa w poznawanie umiejętności różnego typu postaci jest wciągająca. Projektanci odwalili kawał dobrej roboty. To co możemy robić w tej grze jest nie tylko klimatyczne, ale i ciekawe.
Podstawka daje możliwość zapoznania się z mini kampanią wstępną złożoną z 3 scenariuszy. Fabuła lekko różni się w zależności od tego jak nam poszło i jakie wybory podjęliśmy. Dodaje to smaczku do kolejnych partii - aż chce się poznać wszystkie zakończenia.
Horror w Arkham LCG to dopiero początek całej serii przygód. Trzeba mieć na uwadze, że ten format gier opiera się na stopniowym dokupywaniu dodatków i rozbudowywaniu możliwości talii. Skomplikowanie rozgrywki jest również duże, opanowanie niuansów wymaga czasu i cierpliwości. Rozegranie pierwszej partii bez błędów i niedomówień raczej się nie uda. Nie jest to zabawa dla początkujących graczy.
Polecam wszystkim fanom Lovecrafta i wymagających kooperacyjnych gier oraz tym, którzy nie boją się dopisku "LCG" w tytule.
dodano: 2017-11-22
H. P. Lovecraft w najlepszej postaci.
autor:
corqan
Horror w Arkham jest grą typu LCG (Living card game) to znaczy, że są do niej wypuszczany dodatki w regularnych odstępach czasu (około 1 dodatek na miesiąc). W grze wcielamy się w detektywów próbujących rozwiązać mroczną tajemnicę. Gra jest podzielona na 3 częściową kampanię. Historia jest ciekawa i ma wiele różnych ścieżek przejścia.
Podczas gry odkrywamy wskazówki, zwiedzamy nowe lokacje, walczymy z/ uciekamy przed potworami,. Rozgrywka jest bardzo urozmaicona, zamiast rzucania kośćmi ciągniemy żetony z worka. Jest to ciekawy sposób na zastąpienie kości. Kolejnym ciekawym mechanizmem jest używanie kart podczas tury partnera. A jeśli mowa już o kartach to każdą kartę można zagrać minimum na 2 sposoby co daje bardzo dużo możliwości.
Gra jest wydana dobrze, grafiki są bardzo klimatyczne. Postacie są bardzo zróżnicowane i gra pozwala na budowę tali, więc nawet grając ta sama postać może różnić się między grami. Niestety polskie tłumaczenie ma błędy i trzeba zaglądać na stronę galakty po korektę.
Gra jednak wymaga dodatków by za szybko się nie znudziła. Na szczęście jest ich już dość dużo ;) Jeżeli lubisz klima Lovecrafta to Horror Arkham jest dla Ciebie.
Horror w Arkham jest grą typu LCG (Living card game) to znaczy, że są do niej wypuszczany dodatki w regularnych odstępach czasu (około 1 dodatek na miesiąc). W grze wcielamy się w detektywów próbujących rozwiązać mroczną tajemnicę. Gra jest podzielona na 3 częściową kampanię. Historia jest ciekawa i ma wiele różnych ścieżek przejścia.
Podczas gry odkrywamy wskazówki, zwiedzamy nowe lokacje, walczymy z/ uciekamy przed potworami,. Rozgrywka jest bardzo urozmaicona, zamiast rzucania kośćmi ciągniemy żetony z worka. Jest to ciekawy sposób na zastąpienie kości. Kolejnym ciekawym mechanizmem jest używanie kart podczas tury partnera. A jeśli mowa już o kartach to każdą kartę można zagrać minimum na 2 sposoby co daje bardzo dużo możliwości.
Gra jest wydana dobrze, grafiki są bardzo klimatyczne. Postacie są bardzo zróżnicowane i gra pozwala na budowę tali, więc nawet grając ta sama postać może różnić się między grami. Niestety polskie tłumaczenie ma błędy i trzeba zaglądać na stronę galakty po korektę.
Gra jednak wymaga dodatków by za szybko się nie znudziła. Na szczęście jest ich już dość dużo ;) Jeżeli lubisz klima Lovecrafta to Horror Arkham jest dla Ciebie.
dodano: 2017-09-29
Fenomen
autor:
arius
Gra dla wszystkich miłośników Cthulu, ale i nie tylko. Jeśli szukasz gry nastawionej na fabułę, ale również regrywalnej to jest to trafiony wybór.
Z każdą kampanią coraz więcej bohaterów do wyboru, rozwoju postaci, deck building na wyważonym poziomie (kooperacja więc nie traci się pół dnia na przygotowanie jednej talii). Świetny klimat. Polecam.
Gra dla wszystkich miłośników Cthulu, ale i nie tylko. Jeśli szukasz gry nastawionej na fabułę, ale również regrywalnej to jest to trafiony wybór.
Z każdą kampanią coraz więcej bohaterów do wyboru, rozwoju postaci, deck building na wyważonym poziomie (kooperacja więc nie traci się pół dnia na przygotowanie jednej talii). Świetny klimat. Polecam.
dodano: 2017-01-20
Żywa gra karciana w świecie pradawnych Mitów!
autor:
sdeka
Horror w Arkham LCG: Gra karciana - nazwa mówi sama za siebie. W pudełku, stosunkowo niewielkich rozmiarów, otrzymujemy klimat grozy (Horror), w świece znanym z prozy H.P. Lovecrafta (Arkham), który rozwijać się będzie wraz z upływem czasu (LCG), w którym będziemy wystawieni na wiele prób (Gra), walcząc z przeciwnościami losu za pomocą kart (Karciana). Powyższe zdanie to najkrótszy opis tego tytułu, i w sumie można by na tym poprzestać, jednak... nie można pozostawić tylko takiego opisu tej rewelacyjnej gry. Schemat rozgrywki bardzo zbliżony jest do tego, który znamy z Władca Pierścieni LCG. Parę elementów zmieniono. Do dyspozycji mamy tylko jednego bohatera, którego deck umiejętności składa się z mixu dwóch z 5 dostępnych klas. Każdy bohater ma jednak 3 akcje, podczas których może wykonywać masę rzeczy - począwszy od badania lokacji na walce z potworami kończąc. Nie będę za dużo pisał o przygodach dostępnych w pudelku - zachęcam do poznania ich samemu. Niestety gra - jak to przystało na LCG i produkt Fantasy Flight Games - jest bardzo skromna i starczy wyłącznie na rozgrywkę w dwie osoby, w 3 dostępne scenariusze, z bardzo, ale to bardzo ograniczonym deck-buildingiem. Trochę szkoda, ale cóż... przecież to LCG. Po niewątpliwym sukcesie WP LCG polski wydawca na pewno będzie mocno wspierał ten tytuł, a co za tym idzie dodatki w wersji PL nie powinny być wydawane znacznie później niż anglojęzyczne oryginały. Gorąco polecam spróbować. Kooperacja najwyższych lotów, cena przystępna, tylko jeden minus - zawartość pudełka starczy zaledwie na jeden wieczór.
Horror w Arkham LCG: Gra karciana - nazwa mówi sama za siebie. W pudełku, stosunkowo niewielkich rozmiarów, otrzymujemy klimat grozy (Horror), w świece znanym z prozy H.P. Lovecrafta (Arkham), który rozwijać się będzie wraz z upływem czasu (LCG), w którym będziemy wystawieni na wiele prób (Gra), walcząc z przeciwnościami losu za pomocą kart (Karciana). Powyższe zdanie to najkrótszy opis tego tytułu, i w sumie można by na tym poprzestać, jednak... nie można pozostawić tylko takiego opisu tej rewelacyjnej gry. Schemat rozgrywki bardzo zbliżony jest do tego, który znamy z Władca Pierścieni LCG. Parę elementów zmieniono. Do dyspozycji mamy tylko jednego bohatera, którego deck umiejętności składa się z mixu dwóch z 5 dostępnych klas. Każdy bohater ma jednak 3 akcje, podczas których może wykonywać masę rzeczy - począwszy od badania lokacji na walce z potworami kończąc. Nie będę za dużo pisał o przygodach dostępnych w pudelku - zachęcam do poznania ich samemu. Niestety gra - jak to przystało na LCG i produkt Fantasy Flight Games - jest bardzo skromna i starczy wyłącznie na rozgrywkę w dwie osoby, w 3 dostępne scenariusze, z bardzo, ale to bardzo ograniczonym deck-buildingiem. Trochę szkoda, ale cóż... przecież to LCG. Po niewątpliwym sukcesie WP LCG polski wydawca na pewno będzie mocno wspierał ten tytuł, a co za tym idzie dodatki w wersji PL nie powinny być wydawane znacznie później niż anglojęzyczne oryginały. Gorąco polecam spróbować. Kooperacja najwyższych lotów, cena przystępna, tylko jeden minus - zawartość pudełka starczy zaledwie na jeden wieczór.
dodano: 2017-01-10
Horror w Arkham LCG/RPG
autor:
Daniel13
Horror w Arkham LCG to moje pierwsze zetknięcie z karcianymi grami kooperacyjnymi. Wcześniej miałem okazję grać trochę w Magic oraz Call of Cthulhu LCG. Do zakupu zachęciła mnie możliwość rozgrywania scenariuszy w trybie jednoosobowym, a dodatkowo jestem wielkim fanem twórczości Lovecrafta więc postanowiłem zaryzykować zakup zestawu podstawowego.
Na ten moment czekam już na dodatek .
Gra ma świetny klimat. Wykonanie poszczególnych kart i innych elementów (żetonów, instrukcji) stoi na nieprzyzwoicie wysokim poziome (i nie zmieniam tu zdania pomimo kilku błędów w instrukcji i na kartach – nie wpływają one poz zapoznaniu z erratą na przyjemność płynącą z rozgrywki).
Przygotowane w podstawce trzy scenariusze składające się na kampanie są zrealizowane z rozmachem i układają się w ciekawa historię (możliwe są trzy zakończenia!), która mam nadzieję jest tylko rozgrzewką przed kampanią z pierwszych dodatków.
Gra cechuje się dużą powtarzlanoscią. Mamy do wyboru 5 bohaterów dla których składamy indywidualne talie zawierające umiejętności, atuty oraz słabości.
Warte podkreślenia są fajne elementy rodem z gier RPG – zdobywanie punktów doświadczenia, podejmowanie decyzji fabularnych (mających w dalszej rozgrywce konsekwencje), różne „klasy” bohaterów.
Grę polecam. Realizacja zamówienia w Planszomania.pl – rewelacja.
Horror w Arkham LCG to moje pierwsze zetknięcie z karcianymi grami kooperacyjnymi. Wcześniej miałem okazję grać trochę w Magic oraz Call of Cthulhu LCG. Do zakupu zachęciła mnie możliwość rozgrywania scenariuszy w trybie jednoosobowym, a dodatkowo jestem wielkim fanem twórczości Lovecrafta więc postanowiłem zaryzykować zakup zestawu podstawowego.
Na ten moment czekam już na dodatek .
Gra ma świetny klimat. Wykonanie poszczególnych kart i innych elementów (żetonów, instrukcji) stoi na nieprzyzwoicie wysokim poziome (i nie zmieniam tu zdania pomimo kilku błędów w instrukcji i na kartach – nie wpływają one poz zapoznaniu z erratą na przyjemność płynącą z rozgrywki).
Przygotowane w podstawce trzy scenariusze składające się na kampanie są zrealizowane z rozmachem i układają się w ciekawa historię (możliwe są trzy zakończenia!), która mam nadzieję jest tylko rozgrzewką przed kampanią z pierwszych dodatków.
Gra cechuje się dużą powtarzlanoscią. Mamy do wyboru 5 bohaterów dla których składamy indywidualne talie zawierające umiejętności, atuty oraz słabości.
Warte podkreślenia są fajne elementy rodem z gier RPG – zdobywanie punktów doświadczenia, podejmowanie decyzji fabularnych (mających w dalszej rozgrywce konsekwencje), różne „klasy” bohaterów.
Grę polecam. Realizacja zamówienia w Planszomania.pl – rewelacja.
Jedna z najbardziej klimatycznych gier karcianych, która pokazuje na jak różne sposoby karty mogą być wykorzystywane w grze przygodowej: budując klimat, prowadząc narracje, łączyć w sobie i przedstawiać eksploracje. Ciekawa mechanika w postaci woreczka chaosu z pewnym elementem "push your luck", który zawsze pozostawia gracza w niepewności jak potoczy się przygoda. Podstawowy zestaw pozwala w pełni posmakować mrocznej historii wcielając się w badaczy podążających tropem upiornych stworów, opętanych kultystów i mitycznych bogów w trzyscenariuszowej kampanii. Wadą tego zestawu podstawowego może być to, że jest w nim niby do dyspozycji 5 bohaterów, jednak gracze nie mogą wybrać dowolnego z nich, ponieważ każdy z nich wykorzystuje 2 zestawy kart przypisanych do swojej klasy. Jeżeli jeden z bohaterów wykorzystuje ten sam zestaw co inny, to nie mogą oni brać udziału we wspólnej rozgrywce z uwagi na brak dodatkowych kopii kart każdego z zestawów.