gry planszowe inne > Carcassonne - gra kościana w metalowej puszce (ed.skandynawska)
GRY INNE
logo przedmiotu Carcassonne - gra kościana w metalowej puszce (ed.skandynawska)

Carcassonne - gra kościana w metalowej puszce (ed.skandynawska)

Kościane wydanie znanego hitu

cena:

39.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 10 min.

wydawca: Enigma

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: polska

Opis


W Carcassonne – grze kościanej, gracze starają się – dzięki dobrym rzutom – budować z kości miasta, które przyniosą im jak najwięcej punktów. Gracze kolejno rzucają kośćmi. Najmłodszy gracz rozpoczyna i bierze wszystkie 9 kości. W swojej turze gracz rzuca kośćmi maksymalnie 3 razy, podlicza swoje punkty, po czym przekazuje kości graczowi siedzącemu po jego lewej stronie. Swój pierwszy rzut w turze gracz wykonuje wszystkimi kośćmi, które leżą przed nim. Kości z katapultą przekazuje natychmiast graczowi siedzącemu po lewej (nie może rzucać już tymi kośćmi i nie przynoszą mu one żadnych punktów). Rycerzy i części miast, gracz może pozostawić przed sobą lub wykonać nimi ponownie rzut. Części miast, które gracz postanowił sobie zachować, musi natychmiast użyć do budowy miasta. Wybudowanych części miasta gracz nie może już ponownie wykorzystać do rzutu. Rycerzy pozostawionych na stole, gracz układa razem. Także tymi kośćmi nie wolno już wykonywać dalszych rzutów. Jeśli gracz zebrał 3 lub więcej rycerzy, może zrezygnować z podliczenia punktów na koniec bieżącej tury, aby podwoić sobie za to liczbę punktów w następnej turze. Gracz pozostawia 1 rycerza przed sobą, a wszystkie inne kości przekazuje graczowi siedzącemu na lewo od niego. W swojej następnej turze rycerza leżącego przed nim gracz dołącza ponownie do pozostałych kości. Gracz może mieć na stole przed sobą zawsze tylko 1 rycerza. Gracz, który wykonał już 3 rzuty lub nie chce rzucać ponownie, podlicza punkty uzyskane przez siebie w tej turze. Zasady przyznawania punktów: - punkty przyznaje się tylko za największe, ukończone miasto gracza (jeśli gracz nie ukończył żadnego miasta, nie otrzymuje też żadnych punktów) - gracz, który na początku swojej tury miał przed sobą na stole rycerza, otrzymuje podwójną liczbę punktów - punkty uzyskane przez graczy zapisuje się w dołączonym do gry notesie Gra kończy się w momencie, gdy któryś z graczy zdobędzie 42 punkty. Ten gracz zostaje zwycięzcą. Szczególny przypadek: jeśli gracz wyrzuci w swojej turze 9 katapult, natychmiast wygrywa grę, niezależnie do liczby uzyskanych dotąd punktów.  PUDEŁKO ZAWIERA: 9 kostek 1 notes 1 ołówek instrukcja  

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


nie ma jeszcze żadnej recenzji

zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną