gry planszowe imprezowe > Czarne historie 2
GRY IMPREZOWE
logo przedmiotu Czarne historie 2

Czarne historie 2

Druga część popularnej gry towarzyskiej.

cena:

39.90 35.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 14 lat

wydawca: G3

wersja językowa: polska

Opis


Czarne historie 2 to zestaw 50 zupełnie nowych elektryzujących, a czasami makabrycznych opowieści, które faktycznie się wydarzyły albo… mogły się wydarzyć. W tej grze gracze starają się rozwikłać zagadki, które zostają im przedstawione. Czarne historie 2 to kontynuacja bestsellerowego zestawu Czarne historie, który podbił serca miłośników zagadek kryminalnych nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.
Zestaw tworzący Czarne historie 2 został zebrany i przygotowany przez Holgera Böscha, autora zestawu Czarne historie, który także tym razem dopilnował, aby w pudełku z grą znalazły się same najlepsze historie, a wszystkie z nich dało się rozwiązać. Za tworzącą doskonały klimat oprawę graficzną i tym razem odpowiedzialny był Bernard Skopnik. 
Cała zabawa polega na tym, że na głos odczytuje się treść przedniej strony karty tak, aby poznali ją wszyscy uczestnicy. Następnie jeden gracz zostaje Mistrzem tajemnic – w związku z tym po cichu musi przeczytać treść znajdującą się na odwrocie karty, dowiadując się, jak doszło do zdarzenia, które znają wszyscy. W tym momencie rozpoczyna się najlepsza część – śledztwo! Pozostali gracze wcielają się w role poszukiwaczy i muszą zadawać mistrzowi tajemnic pytania, które pozwolą im wydedukować, jak doszło do opisanej sytuacji. Jednak muszą zadawać pytania w taki sposób, aby Mistrz tajemnic mógł na nie odpowiedzieć tylko „Tak” lub „Nie”! 
W tej grze nie ma przegranych ani wygranych. Wszyscy bawią się wspólnie rozwiązując zagadki, które stawiają przed nimi karty wchodzące w skład zestawu.  W pudełku z grą znajduje się 50 kart, a na każdej z nich przedstawiona jest jedna zagadka. Tak, więc gracze mają 50 tajemnic do rozwiązania, co gwarantuje im długie godziny zabawy. 


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-04-11 Kolejne Historie autor: Corqan

Czarne historie 2 jest to gra, w której próbujemy zgadnąć opowieści, zawarte na kartach. Jedna osoba zna historie i pomaga reszczcie ją odgadnąć. Opowieści są bardzo zróżnicowane, niektóre proste inne bardzo trudne. Najważniejsze, że każda historia jest logiczna (może mało prawdopodobna, ale...). Zgadywanie ich sprawia dużo radości. Większość histori ma mroczne zabarwienie to znaczy, że zreguły w nich ktoś ginie, albo dostaje uszczerbku na zdrowiu. Wykonanie kart tak jak w poprzedniej części jest bardzo dobre. Grafiki są wporządku, a jakość kart jest świetna. W grę można grać od 2 osób, ale według mnie im więcej osób tym lepiej. Jedyny problem to fakt, że w pewnym momęcie będziesz już znał wszystkie historie. Ale i tak gra jest warta swojej ceny.
Jest to świetna gra na imprezy, ale również fajna dla 2 osób. Gra pomimo mrocznego klimatu dostarcza dużo radości i zabawy. Bardzo polecam.
dodano: 2012-09-28 Idealne w podróży autor: monga

Największą zaletą Czarnych historii w moim mniemaniu jest fakt, że można je wziąć ze sobą wszędzie i wszędzie się bawić (bo trudno tu mówić o grze). Można jadąc samochodem, idąc na wycieczkę czy leżąc na plaży- generalnie sprawdzą się wszędzie tam, gdzie nie da rady żadna nawet najmniejsza planszówka. Wystarczy, że jedna osoba przeczyta historię z karty - wszystkim i sobie - rozwiązanie i od tej pory niczego więcej nie potrzeba poza "graczami" :)
Dodatkowo w wydaniu obcojęzycznym świetnie sprawdzą się jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu języków obcych !
Co do samych historii - jak ktoś wcześniej zauważył - są różne. Ja jako umysł ścisły bardzo lubię te logiczne, z sensowym wyjaśnieniem. Akceptuję te trochę zakręcone, natomiast te zupełnie odjechane czasami uważam za przesadzone i przekombinowane. Pomimo to polecam - wszędzie tam, gdzie planszówki zabrać nie można, tam gdzie można - ja jednak wybiorę planszówkę czy standardową karciankę.
dodano: 2011-12-08 fenomen do każdej sposobności autor: Bartosz Żołnierkiewicz

Pierwszą cechą gry, jaka rzuca się w oczy - i jest jej olbrzymim atutem - jest możliwość grania w nią w każdym miejscu i czasie. Nie tylko więc wieczorem, czy na imprezie (choć gra sprawdza się w tym znakomicie), ale i podczas zwyczajnych, "przymusowych" czynności, takich jak np. jazda samochodem, zakupy, marsz. Czym doskonale umila czas i działa jak przedniej klasy akcelerator czasu i przestrzeni. W zestawieniu z innymi grami, pudełko jest niewielkie - co nie wątpliwie jest zaletą w kwestii transportu. Zmieści się ono bowiem nawet w niewielkich damskich torebkach. Oczywiście konsekwencją tego jest, że gra nie "prezentuje się na półce" a wiem, że dla nie jednego gracza nie jest to kwestia drugorzędna.
Mechanika gry opisana jest wyczerpująco charakterystyce towaru napisanej przez planszomanię.pl, więc nie ma co jej powtarzać, bowiem zasady są do opanowania w... 20 sekund. Prowadzący jest tu kimś w rodzaju mistrza gry w grach RPG - choć rzecz jasna na nie wyobrażalnie mniejszą skalę. Zatem i tu (choć proporcjonalnie mniejsze) znaczenie ma osoba prowadzącego i styl w jakim kieruje rozgrywką. Będące bowiem odpowiedzią na zagadkę opisy zdarzeń są zwykle szczegółowe a niektórzy prowadzący wymagają opowiedzenia całej historii, wręcz słowo w słowo, i dopiero wówczas zakrzykną "brawo!", podczas gdy inni zadowalają się przedstawieniem zrębu historii - kluczowych elementów. Nie ma tu lepszej i gorszej postawy, to rzecz gustu graczy. Dlatego warto to uzgodnić przed rozgrywką by nie było pretensji. Osobiście jestem zwolennikiem pierwszej koncepcji traktowanej z pewnym umiarem.
Sama gra wykonana jest dość solidnie. Pudełko i karty są przyjemne w dotyku i sporych (jak na karty) rozmiarów, ok. 9 na 13 cm. Same karty cieszą się ciekawą konwencją stylistyczną, dzięki której zagadka intryguje bardziej. Jedyną ich wadą jest to, że mogłyby być grubsze przy tak znacznej powierzchni (mierzą ok. 1 mm).
Gra się nie nudzi i jest niewątpliwym towarzyskim przebojem. Wyciągałem ją również wśród ludzi, których gry zupełnie nie ciekawią i których nieco namolnie musiałem namawiać do zagrania. Mimo to potrafiła np. skłonić gości pokuszenia się o poważne spóźnienie byleby rozwikłać jeszcze parę zagadek.
Wszystko to zestawiając z ceną sprawia, że jest to obowiązkowa pozycja w zasadzie u każdej niebardzo gburowatej osoby. Grać można i we dwójkę, ale dużo sprawniej i ciekawiej jest w troje lub więcej osób. Górnych limitów nie ma, co najwyżej zdolność ogarnięcia tak dużej liczby osób.
dodano: 2011-06-21 imprezowo-na luzie autor: wilczur

Czarne historie 2 to kontynuacja cz.1. Przed zakupem byłem wielce zainteresowany zagadkami masakrycznych morderstw i zbrodni jakie się tam znajdują ale można powiedzieć że jestem rozczarowany tą pozycją, wyjaśnię dlaczego.
Historie które są przedstawione jednym zdaniem czasami dwoma ograniczają się często do bardzo krótkiego okresu czasu w historii i z tymi zadaniami odgadujący nie mają problemu i gra jest ciekawa, druga grupa historii dotyczy rozwiniętych w czasie historii w związku z tym pytania graczy stawiają w zakłopotanie narratora no bo jak odpowiedzieć na pytanie czy ta Pani widziała tego Pana skoro na początku historii go nie widziała a na koniec być mogła go widzieć (może nie jasny przykład) ale chodzi o to że pula odpowiedzi TAK, NIE, NIE DOTYCZY nie wypełniają wszystkich możliwych odpowiedzi które trzeba udzielić na pytanie. Później pojawiają się od razu pretensje - przecież mówiłeś że nie na co tłumaczę że teraz nie ale potem tak.

Generalnie gra na luzie na imprezkę i często nie do odgadnięcia są pewne szczegóły zawarte w historii przez co daną kartę kończy się na pewnym etapie odkrycia głównego motywu i sposobu ale bez szczegółów - co moim zdaniem psuje rozgrywkę a jest niesamowicie męczące dla graczy odgadujących którzy wiedzą już jak dlaczego i po co zabił tego kota i kompletnie ich nie interesuje czyj był ten kot ;)

Polecam tylko część historii bo są na prawdę ciekawe i dość szybko w grupie można wkręcić się w wir polujących detektywów, druga sprawa to możliwość rozgrywki w każdych prawie warunkach nawet z dzieckiem na ręku czy na grillu na działce.
dodano: 2011-02-22 Genialna poraz drugi autor: Jarek7

Drugą część tej fenomenalnej gry to 50 całkiem nowych elektryzujących historii. Tak naprawdę szkoda, że tylko 50 bo ta gra tak wciąga, że można by w nią grać codziennie:) W porównaniu do pierwszej części nie różni się niczym. No bo i po co? Teraz pozostaje tylko mieć nadzieję, że twórcy gry nie zaprzestaną na drugiej części i za jakiś czas będziemy mogli dalej główkować nad mrożącymi krew w żyłach zagadkami. Tak jak i pierwszą tak i tą część polecam wszystkim, lubiącym trochę poruszyć szarymi komórkami a zarazem dobrze się przy tym bawić:)
dodano: 2011-01-15 dobre autor: Martynika62

Drugą część gry zakupiliśmy w tydzień po zakupie pierwszej części.
Niektóre historie są banalne ale wiekszosc z nich jest strasznie zakrecona i trudna do ogdadniecia. I dlatego wlasnie ta gra bardzo nam sie podoba. Mozna zabrac ja wszedzie i grac w kazdym miejscu (pociag, autobus, samochod a nawet wanna ) Goraco polecam na imprezy i na wieczory we dwoje!
dodano: 2010-11-13 Powrót Mrocznych Zagadek 2 autor: mattcarnall

Czarne historie powracają z jeszcze większą dawką emocji. Zawierające nieprawdopodobne zagadki umysłowe, z dużą dawką czarnego humoru. Zabawa godna polecenia.

Długo zastanawiałem się nat zakupem owych zagadek, postanowiłem sprawidzić jak samakują owe zagadki latelarne. Poszukałem trochę w Internecie, znalazłem parę przykładów. Rozsmakowałem się na dobre. Zamawiając pierwszą i drugą część Czarnych Historii nawet nie sądziłem jak dobra zabawa mnie czeka.

Każda historia zawarta nakarcie(jest ich w sumie 50)to unikatowa zagadka ozdobiona grafiką. Na odwrocie znajduje się rozwiązanie, wywołujące duży, bardzo duży uśmiech na twarzy mistrza gry. A to dopiero początek.
Mistrz odpowiada tylk Tak lub Nie, a możliwości jest napradę dużo.

Zagadki podzielić można na trzy grupy: posiadające logiczne rozwiązanie(dla umysłów ścisłych), średnio-trudne(dla wielkiej grupy osób, od młodszych graczy o starszych wyjadaczy) oraz abstrakcyjne na maksa(dla rozmarzonych humanistów). Te trzecie wymagają od nas główkowania nie w tym kierunku na który wskazuje pytanie, a w zupełnie innym.

Pogracie, przekonacie się sami. Zresztą najlepsze i tak są początki w stylu: -(smiech mistrza gry)co?(do siebie)tego nie zgadniecie, masakra(śmiech mistrza gry).

Super odskocznia od standardowych nowoczesnych planszówek. Gorąco polecam, mając jednocześnie nadzieje, że wydawnictwo G3 nie poprzestanie Czarnych Historii na części 2. One UZALEŻNIAJĄ !

Gorąco polecam 10/5 :D