gry planszowe imprezowe > Codenames Duet
GRY IMPREZOWE
logo przedmiotu Codenames Duet

Codenames Duet

Kooperacyjna wersja popularnej gry imprezowej

cena:

64.90 56.90 PLN
wysyłamy w: 7 - 30 dni
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 11 lat
czas gry: od 15 do 30 min.

wydawca: Czech Games Edition (2017)
projektant: Vlaada Chvatil , Scot Eaton

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Codenames Duet keeps the basic elements of Codenames — give one-word clues to try to get someone to identify your agents among those on the table — but now you're working together as a team to find all of your agents. (Why you don't already know who your agents are is a question that Congressional investigators will get on your back about later!)

To set up play, lay out 25 word cards in a 5×5 grid. Place a key card in the holder so that each player sees one side of the card. Each player sees a 5×5 grid on the card, with nine of the squares colored green (representing your agents) and one square colored black (representing an assassin). The assassin is in different places on each side of the card, and three of the nine squares on each side are also green on the other side!

Collectively, you need to reveal all fifteen agents — without revealing either assassin or too many innocent bystanders — before time runs out in order to win the game. Either player can decide to give a one-word clue to the other player, along with a number. Whoever receives the clue places a finger on a card to identify that agent. If correct, they can attempt to identify another one. If they identify a bystander, then their guessing time ends. If they identify an assassin, you both lose! Unlike regular Codnenames, they can keep guessing as long as they keep identifying an agent each time; this is useful for going back to previous clues and finding ones they missed earlier.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-10-12 Dwuosobowa bardziej emocjonująca wersja Codenames autor: Mikołaj Witkowski

Podstawą gry dalej są słowa, dalej gra opiera się na naszych skojarzeniach, ale teraz sama gra zbudowana w okół tego konceptu jest mechanicznie lepsza. Gramy z drugą osobą (teoretycznie można w dwóch grupach, ale wtedy normalne Codenames działa lepiej), mamy inne ale w bardzo ciekawy sposób podobne siatki agentów. Oboje mamy jedno słowo reprezentujące zabójce, którego druga strona ma nie zgadnąć, ale możliwe że nasz zabójca jest dla drugiego gracza agentem, więc mamy emocjonujące chwile gdy wydaje nam się, że powinniśmy wskazać słowo, które po naszej stronie oznaczałoby przegraną. Tym razem borykamy się głównie z upływem czasu, który motywuje do dawania szerszych wskazówek. Nie dość też, że możemy dość łatwo sami regulować poziom trudności to gra zawiera bardzo prosty tryb kampanii gdzie mamy różne misje na całym świecie, każda o nieco innym poziomie trudności. A nawet jeśli komuś kooperatywna wersja nie przypadnie do gustu to karty słówek są identyczne z normalnymi Codenames i można je wymieszać. Gorąco polecam!