gry planszowe gry RPG > D&D Starter Set
GRY RPG
logo przedmiotu D&D Starter Set

D&D Starter Set

Zestaw startowy do 5 edycji Dungeons and Dragons.

cena:

84.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Wizards of the Coast (2014)
nr katalogowy:WTCA92160000

wersja językowa: angielska
instrukcja: nie dotyczy

Opis


Zawartość:64 str. Księga przygód ze wszystkim czego potrzebuje Mistrz Podziemi by zacząć przygodę32 str. Księga zasad dla postaci poziomów 1-55 gotowych postaci, każda ze swoim arkuszem postaci i dodatkowymi materiałami6 kostek Dungeons & Dragons Starter Set to idealne wprowadzenie do kampanii dla 4 do 6 graczy, o poziomach postaci od 1 do 5. Wszystko czego potrzebują gracze i Mistrz Podziemi, aby przeżyć przygodę znajduje się w jednym pudełku!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-07-25 Dobry start jeśli chcesz liznąć RPG a nie masz dużo czasu autor: PawelS

Chociaż mam dość spore doświadczenia z RPGami, jak wielu ludzi nie mam już tyle wolnego czasu co kiedyś. Stąd też z radością siegnąłem po Starter Set do 5 edycji, aby skosztować systemu.

Najpierw nakreślę swój punkt widzenia, abyście mogli ocenić na ile moje wrażenia są dla was miarodajne. Grałem uprzednio w D&D 3.5, które jak na mój gust było mechanicznie zbyt symulacjonistyczne. Miało dużo tabelek, cyferek i obliczeń - trudno było wprowadzić do gry ludzi nieobeznanych z hobby. Próbowałem też D&D4, ale ona z kolei wydała się iść w drugą przesadę - klasy wydawały się uśrednione a zasady - choć przystępne - powierzchowne.

D&D5 celuje w środek między tymi ekstremami. Zasady są uproszczone, ale każdą klasą gra się inaczej i zachowują swój niepowtarzalny smak - również na niskich poziomach. Rewolucyjne w systemie jest tzw "bounded accuracy" (polecam wygooglać pasjonatom game designu!). W poprzednich edycjach gry postać na 10 poziomie była praktycznie odporna na ataki niskopoziomowych potworów, bez względu na ich liczbę. Tutaj tego nie ma - łatwiej dzięki temu zaprojektować wyzwanie dla graczy, a i gra się przyjemniej, gdyż świat nabiera rumieńców realizmu. System jest solidny i lekko skomplikowany. Na uwagę zasługuje też fakt, że na kartach postaci znajduje się miejsce na ideały, motywacje i wady. Zachęca to do nadania postaciom trzeciego wymiaru, aby nie były tylko chodzącymi maszynkami do siekania goblinów.

Co jest w pudełku? Skrócona księga zasad zawierająca wszystko co jest potrzebne do gry - korzystałem z niej nawet po zakupie podręcznika głównego. Mamy przykładowe postacie, które gorąco polecam wszystkim, którzy nie są obyci z RPGami. Mimo, iż system został uproszczony i weteranom nie sprawi najmniejszego kłopotu, tworzenie postaci może odstraszyć ludzi którzy nie mieli z RPG nic wspólnego. Pudełko nie zakłada tworzenia własnych postaci, więc do wyboru mamy:
- dwóch ludzi, wojowników (jeden szlachetnie urodzony, drugi bohater z wioski)
- krasnoluda kapłana
- niziołka łotra
- elfa czarodzieja

Każda z postaci zawiera opis psychologii swojej rasy, krótką historię oraz instrukcje co się polepsza wraz z osiągnięciem wyższych poziomów. Opisy są treściwe i trzymają klimat, i chociaż opcje awansu są okrojone wzgłędem pełnej wersji (np czarodziej nie wybiera czarów, dostaje te z góry ustalone) powiedziałbym, że to plus. D&D jest ogromnym systemem, zwłaszcza dla niedoświadczonych, i ogrom opcji nie pomaga w przyswojeniu systemu. Tak więc uważam to za plus.

Kampania zawarta w pudełku jest dobra. Nie genialna, ale porządna. Zamiast liniowej fabuły buduje coś na kształt otwartego świata, gdzie gracze decydują co robią i których questów się podejmą. Wymaga to trochę pracy od MG, jako że wiele zależy od poczynań graczy, ale jest to bardziej sensowne od przygody na torach kolejowych, gdzie wszystko jest z góry przewidziane. Jest w niej trochę gadania, trochę walki, trochę klasycznego łażenia po podziemiach. Średnio doświadczony MG nie będzie miał problemu z użyciem materiału aby nadać fabule rumieńców bądź zmienić detale w questach, aby bardziej pasowały grupie. Dla mnie na przykład było za dużo walki, więc pozmieniałem cele na bardziej negocjacyjne ("przekonaj go" zamiast "zabij go"), bo drużynie gadanie sprawiało więcej frajdy niż siekanie.

Zestaw przewidziany jest dla nowych graczy, pozwalający na awans do poziomu 5. Zależnie od tempa gry i hojności z XP, zajmie to ok 7-15 sesji. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby potem użyć materiałow by zacząć nową kampanię, wymyśloną przez siebie, zaczynając znowu z postaciami zresetowanymi. Ale na tym etapie już raczej będziesz wiedzieć, czy system Ci pasuje i czy chcesz inwestować pieniądze (i czas!) w podręcznik główny.

Dodam, że całość jest w języku angielskim, więc jego znajomość jest absolutnie wymagana.