GRY RPG
Delta Green Gods Teeth
Kampania do Delta Green
cena:
184.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
wydawca: Arc Dream Publishing (2023)
nr katalogowy: APU8123
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
CLAIMED BY THE GOD THAT FEEDS. In early 2001, a few Agents of Delta Green face an evil too cruel to ignore. They can never turn back from what they see or what they must do to stop it. A night of death leaves them scarred forever. But even as one terror fades, another awakens. The Agents find themselves beset by a power more frightful than Delta Green itself, a force beyond that hungers for unnatural death. A force that hunts horrors like a cat stalking prey. A force that has made the Agents the instruments of its ceaseless devourings. God’s Teeth follows the Agents across nearly twenty years of dire history: » GO FORTH (2001): The Agents fall onto a long timeline of bitter choices and terrible repercussions. » THE LONG YEARS (2001–2016): The Agents are recruited into the new Delta Green, the official Program. Any number of scenarios might follow. The Agents are drawn to horrors. » RED THOUGHTS (2016): Repercussions from “Go Forth” swim to the surface of public awareness. The Agents must push them down again. » WHITE TEETH (2016): The Agents must seek victims who survived that awful night of “Go Forth” and became monstrous themselves, murderous youths who work to sharpen the Teeth. » THE SPIRAL (2016–2020): Terrors converge. The influence of the god that claims the Agents seems only to grow. An FBI tip signals another threat resurrected from the sins of the past. » THE HIDDEN GOD (2020): As the world embraces plague, the Agents must trace the consequences of their actions, confront impossible foes, and face the appalling force that cursed them. A companion book, Delta Green Evidence Kit: God’s Teeth, offers expanded handouts and resources. The collection Delta Green: God’s Hunt presents further scenarios related to God’s Teeth. God’s Teeth makes a perfect companion or sequel to the acclaimed 1990s setting book Delta Green: The Conspiracy. God’s Teeth is played with Delta Green: The Role-Playing Game.
Nie przesadzam, kiedy mówię, że to najciemniejsza rzecz, jaką kiedykolwiek czytałem. To nie jest skarga, ale świadectwo umiejętności pisarskich Caleb'a Stokesa. Dla ogólnego przeglądu, ta kampania rozgrywa się na przestrzeni nieco mniej niż 20 lat i porusza niezwykle mroczne tematy, w tym instytucjonalną przemoc, jaką Ameryka zadaje, zwłaszcza dzieciom.
Wieloma względami ta kampania może być omawiana tylko w kontekście swojego stanowiska politycznego. To nie jest kampania o niezrozumiałych bóstwach i kultystach w odludnych lasach (choć ci też się pojawiają, gdy Agenci ich szukają); jeśli spodziewasz się kampanii pulpowej, w której Twoi gracze wyjdą na koniec czystymi bohaterami, którzy uratowali dzień, poszukaj gdzie indziej. To kampania o rządowej obojętności wobec cierpienia, o biurokratycznych procedurach w obliczu zaginionych dzieci, o urzędnikach próbujących zrzucić winę na innych, zamiast dążyć do sprawiedliwości, o detektywach kłócących się, która agencja powinna zająć się morderstwem, by nie wpłynęło to na ich statystyki. To kampania o szerokich pęknięciach w systemie opieki nad dziećmi, które pochłaniają dzieci bez śladu, o więzieniach, w których rozdzielamy rodziny za zbrodnię szukania lepszego życia. Jeśli jakiekolwiek dzieło stanowi kontrapunkt dla twierdzeń, które pojawiają się w niektórych kręgach, że Delta Green to "propaganda policyjna", ponieważ przedstawia postacie graczy w roli funkcjonariuszy służb porządkowych, to jest to ta kampania.
Oprócz samej fabuły, kampania oferuje doskonale wykonane mechaniki, które wzmacniają poczucie fatalizmu, które ma na celu wywołanie. System "znaczenia" postaci pozwala na sceny, w których przerażająco pokazuje się, że wszystkie wydarzenia są z góry zaplanowane, ale nikt nie czuje się "prowadzony za rękę". Mechanika "zębów" mogłaby w innych rękach wyglądać na pulpowe, a nawet "supermoce". Jednak Stokesowi udało się użyć jej, by jeszcze bardziej podkreślić brak kontroli Agentów nad ich stanem, zamiast przekształcać ich w jakieś lovecraftowskie superbohaterów.
Podsumowując: God's Teeth jest oczekiwaną kampanią w społeczności Delta Green z powodu wielu powodów. To kampania o nadzwyczajnej mroczności, która może nie być odpowiednia dla każdego gracza lub Mistrza Gry, ale dla tych, którzy będą gotowi zaangażować się w jej treść, oferuje doświadczenie, które na długo zapadnie w pamięć.