gry planszowe gry RPG > Tomorrow City RPG
GRY RPG
logo przedmiotu Tomorrow City RPG

Tomorrow City RPG

Podręcznik główny do Tomorrow City RPG

cena:

109.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Osprey Games (2023)
kod kreskowy: 9781472849588

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


A dieselpunk roleplaying game of action, mystery and mad science!

Tomorrow City was one of the cities of the future, built to usher in a new age of prosperity, seizing upon scientific achievements at the dawn of the twentieth century. Then came the War. Radium-powered soldiers assembled, diesel-fuelled nightmares rolled off production lines, city fought city, and the world burned in atomic fire. We survived, barely. Tomorrow City still stands, an oil-stained beacon of hope, part-refuge, part-asylum. Beset by dangers from both within and without, a secret war now rages on its streets. Diesel-born monstrosities stalk the alleyways, air pirates strike from the wastelands, mad scientists continue their dark work, occultists manipulate the city's strange geometry, and secret societies plot in the shadows.

Tomorrow City is a roleplaying game of dark science and dieselpunk action. Swift and simple character creation and an easy-to-learn dice pool system places the emphasis on unique personalities and the momentum of the plot. Join the Underground and fight the crime and corruption at the heart of the city. Sell your dieselpunk tech, occult knowledge, and sheer grit as troubleshooters for mysterious paymasters. Hunt down spies, saboteurs, and science-run-amok. As weary sky rangers, fringe scientists, and radium-powered veterans, you might be all that stands between a better tomorrow and no tomorrow at all.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-05-31 Dieselpunk w wydaniu Osprey Games autor: Andrze Stoj

Osprey Games jest wydawnictwem, które wypracowało własny, specyficzny styl. Ich systemy stanowią samowystarczalną, zwykle zamkniętą całość. Mało albo średnio skomplikowana mechanika jest zaprojektowana tak, by wspierać tematykę gry, ta zaś jest specyficzna. "Osprey'e" to nie sercołamacze fantasy, a np. gry pozwalające na rozgrywanie kampanii wushu, przygód w klimacie Obcego albo pełnego akcji horroru rodem z Dooma.

Tomorrow City idealnie się wpisuje w ten schemat.

Gra osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości, w którym I WŚ, zwana tu Długą Wojną, trwała kilkadziesiąt lat. Istnieje tu szalona nauka oraz nadnaturalne moce (opisane jako mutacje albo zdolności związane z "Wzorcem" - siłą mocno kojarzącą się z prozą Lovecrafta). Miejscem akcji jest tytułowe Miasto Jutra - gargantuiczny dysk stojący na kolumnie wyrastającej z bagnistych pustkowi Kalifornii, zniszczonej podczas działań zbrojnych. Dieselpunkowa konwencja gry jest zrealizowana bardzo sprawnie. Oprócz klasycznych, pulpowych przygód akcji można pokusić się o trudniejsze tematy, w tym wolności i swobody (akcja Tomorrow City rozgrywa się w 1984 roku, zaś dystopia Orwella o Wielkim Bracie jest wymieniona jako pierwsza wśród książkowych inspiracji). Trzeba jednak wspomnieć, że obraz tego Miasta trzeba odmalować sobie przede wszystkim w wyobraźni, ponieważ oprawa graficzna podręcznika jest bardzo skromna.

Mechanika również wpasowuje się w osprey'owy standard. Rzuca się pulą k6 wyróżniających się dwoma kolorami. "Pozytywne" zbiera się w oparciu o zdolności postaci, jej ekwipunek, pomoc i pozytywne czynniki. "Negatywne" pochodzą od umiejętności wroga oraz sprzyjających mu okoliczności. Identyczne rezultaty się kasują. Potrzeba jednej "pozytywnej" szóstki by test okazał się sukcesem, 4-5 to częściowy sukces. Same jedynki albo skasowanie wszystkich "pozytywnych" kości przez "negatywne" to krytyczna porażka. Jeśli po rzucie zostaną jakieś "negatywne", budują one fabularną Presję, która po osiągnięciu pewnego poziomu zmienia się w nieprzewidzianą komplikację.

Większość czynności rozgrywa się jednym rzutem, choć istnieje mechanizm rozszerzonych testów. Walk oczywiście jest również nieco bardziej skomplikowana. Nie są to jednak zasady, które wynoszą Tomorrow City z grona gier mocniej nastawionych na narrację, niż operowanie mechaniką. Takie systemy często traktują po macoszemu rozwój postaci - tu na szczęście autorzy nie pominęli tematu Punktów Doświadczenia. Rozwój jest powolny, ale istnieje i ma realny wpływ na możliwości bohaterów.

Podsumowując - Tomorrow City jest solidnym przedstawicielem swojego gatunku. Nie posiada wielu wad, ale też nie jest czymś genialnym, w co można by się zagrywać przez lata. Mogę polecić system każdemu, kto chciałby zagrać w dieselpunka, ale nie chce używać do tego istniejących gier, w tym mechanik uniwersalnych (Fate Core sprawdziłby się tu idealnie).



kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne