GRY RPG
Fallout RPG Winter of Atom
Kampania do Fallout RPG
Podstawowe informacje:
wydawca: Modiphius (2023)
nr katalogowy: MUH0580202
kod kreskowy: 9781802810181
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
It’s an incredibly exciting time to be a Fallout tabletop RPG fan, as we get closer to the release of Winter of Atom, our campaign book for the Fallout roleplaying game. As the author of both the adventure in the back of the core rulebook ‘A Bang and a Whimper’ and ‘Once Upon a Time in the Wasteland’ we enlisted Donathin Frye once again to not only take the lead on the project, but to assemble a team full of awesome writing talent and passion for the Fallout universe, including Gabe Hicks, Jacky Leung, Chelsea ‘Dot’ Steverson, Chris Bissette, and designer on the classic Fallout games Jesse Heinig.
From the outset, the team wanted to ensure that Winter of Atom felt like a Fallout game, with a main quest running through the whole campaign, but with tons of opportunities for side quests and exploration. The first part of the campaign, starting with the adventure ‘The Train Job’, has a broad scope, requiring player characters to define their objectives and explore as they see fit. As the chapter advances, the main quests narrow in focus to channel the PCs into the growing conflict within the Commonwealth. This eventually leads them into ‘The Winter War’ where they’ll be defending settlements around the Commonwealth from a rogue sect of the Church of the Children of Atom and their dangerous, charismatic leader the “Son of Atom”.
Kampania, choć można ją rozgrywać jako serie powiązanych lub nie przygód jest liniowa, przewidywalna i mało porywająca. Nie ma jakiegoś wielkiego zaskoczenia. Z drugiej strony jest dobrze rozpisana, lokacje, postacie niezależne, ciekawostki. Wszystko szczegółowo i to bardzo ułatwia przygotowanie się do przygody. Prócz przygody dostajemy odrobine dodatkowych zasad, tj. nowe pochodzenie postaci, sprzęty oraz tabele do Zbieractwa i "craftowania" - co można znaleźć w dodatku Wanderer's Guide.
Przygoda ma klimat fallouta, w moim odczuci bardziej starych gier niż 4 czy 76. Nie jest to zła przygoda, jest osadzona w realiach, jest tego klimat i elementy, jednak nie jest to porywająca historia, którą zapamiętamy do końca życia. No, ale i tak dobrych scenariuszy nie zapamiętujemy, a tylko to co wydarzyło się emocjonującego na sesji - więc można śmiało grać. Jak ktoś nie ma pomysłu na kampania do Fallout, to będzie wystarczająco dobre by poprowadzić.