GRY RPG
Warhammer FRP Sea of Claws
Podręcznik do Warhammer FRP
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.
Podstawowe informacje:
wydawca: Cubicle 7
nr katalogowy: CB72474
kod kreskowy: 9781913569563
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
To the north lies the bitterly cold and tempestuous Sea of Claws. The sea separates the Empire from the lands of Norsca, where Marauder tribes beseech the forces of Chaos for glory and power and vast monsters make their lairs in the fjords. The coastal provinces of the Empire, desperate to escape the stranglehold of Marienburg, scramble to construct mighty navies and sea defences. Sailors, explorers, pirates, and wreckers all rub their hands in thought of the wealth to be won — but whilst a life on the ocean waves can reap great rewards, the risks are greater still.
Sea of Claws is a guide to adventuring on the seas of the Old World. This 160 page book contains:
A trip around the coast of the Sea of Claws, from the Marches of Couronne, to the blighted shores of the Troll Country, to the frozen territory of the Bjornlings.
A guide to manning an ocean-going vessel, ship-to-ship combat, and new approaches to trade.
A bestiary of sea creatures from the diminutive Gymmcrab to the colossal Black Leviathan.
The Seafarer Class – eight careers for those who live on the ocean or by the coast.
Rules for exciting events, worthwhile endeavours, and deadly encounters during long sea voyages.
Information on the Cult of Manann, and the worship of Stromfels.
Famed seafarers such as Arch-Sealord Vrisk Ironscratch, Wulfrik the Wanderer, Jago Roth, and Long Drong, providing profiles for these great captains, and guidance on how they might influence adventures.
Sea of Claws is the perfect starting point for a new campaign set on the high seas, or the ideal book for those interested in taking an ongoing campaign out of the Empire and to distant lands across the seas.
Oto genialnie napisany podręcznik źródłowy do WFRP 4e.
Tym razem autorzy skupili się na tytułowym Morzu Szponów oraz życiu wokół niego jak i na nim.
Podręcznik zaczyna się od krótkiej historii najważniejszych wydarzeń dziejących się na Morzu Szponów oraz opisy linii brzegowej z uwzględnieniem jej podziału pomiędzy krainy. Skoro jesteśmy w klimatach morskich to także otrzymujemy najważniejsze profesje jakim mogą oddać się postaci graczy, które wiążą swój los z żeglugą. Podręcznik oferuje także dwa profesje dla kapłanów: dobrze znanego Mananna oraz Stormfelsa, tutaj znów jest to ukłon trochę w stronę starych graczy.
Aby żeglować potrzebny jest tez odpowiedni sprzęt zatem książka oferuje opis przeróżnych łodzi mniejszych i większych po statki. Nie ogranicza się to tylko do ich opisów lecz uwzględnia także życie na nich i podróże dodając odpowiednie zasady gdzie potrzeba.
Zakończeniem jest 16 stronicowy bestiariusz ukazujący najróżniejsze stwory.
Te około 160 stron to mała encyklopedia wiedzy o tym co dzieje się na wybrzeżach i jest świetna skarbnica pomysłów na sesje. Pozwoli nam opuścić ziemie Starego Świata zmieniając wydeptane trakty na podkład łajby, która niesie ku przygodzie.