GRY RPG
Pathfinder RPG GM Core
Podręcznik do Pathfinder RPG
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.
Podstawowe informacje:
wydawca: Paizo (2023)
nr katalogowy: PZO12002
kod kreskowy: 9781640785588
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Unleash your imagination, creating worlds and stories beyond measure with the new Pathfinder GM Core for Pathfinder Second Edition! This comprehensive 336-page hardcover rulebook gives Game Masters everything they need to craft thrilling tales of adventure, from a single-night’s dungeon delve to complex epics spanning years. Within these pages you’ll find clear guidelines for creating new hazards and monsters, tools to design challenging, balanced encounters, and rules for rewarding characters for the dastardly challenges you array before them! Pathfinder GM Core also contains a dragon’s hoard of magic items and treasure to entice and reward your players, from simple healing potions to magic weapons and armor and legendary artifacts, including dozens of brand-new items!
athfinder GM Core is the second core rulebook for the fully remastered Pathfinder Second Edition RPG! These rules are compatible with previous Pathfinder Second Edition rulebooks, incorporating comprehensive errata and rules updates and some of the best additions from later books into new, easier-to-access volumes with new presentations inspired by years of player feedback. Along with the Player Core, Monster Core, and Player Core 2, these books provide a new foundation for the future of tabletop gaming!
Odpowiednik "Gamemastery Guide" po remasterze, do którego będę go porównywać.
Z plusów - zawiera bardzo dużo wskazówek dla mistrza gry dotyczących prowadzenia kampanii w ogóle, daje też sporo narzędzi to tworzenia własnych elementów świata, tak by dobrze wpasowywały się w matematykę stojącą za systemem.
Książka w twardej oprawie, estetycznie wydana, poprawiony spis treści.
Niestety ma też trochę wad. Pierwsza to usunięcie rozdziału "NPC gallery" który zawierał mnóstwo gotowych statystyk dla npców, bardzo przydatnych moim zdaniem. Wydaje mi się, że mają wydać to jako osobną książkę, ale nie jestem pewien.
Drugi duży minus, to przeniesienie do tej właśnie książki rozdziału z magicznymi przedmiotami (wcześniej były w Core rulebook). Uważam to za ogromny błąd, gdyż wg mechaniki pathfindera postacie graczy mogą większość z tych przedmiotów zrobić sobie same (bez pytania/proszenia mistrza gry), rozsądne jest zatem, żeby gracze mieli je w podręczniku, którego używają na co dzień. W GM Core mogły zostać tylko artefakty i relikty (relics). Można by w takim razie pomyśleć, że jest to ułatwienie dla mistrza gry, żeby miał te przedmioty (które i tak umieszcza na drodze postaci jako skarby po potworach itp) w "swoim" podręczniku. Otóż nie, mistrz gry ma teraz znacznie trudniej, gdyż ekwipunek jest rozrzucony po trzech podręcznikach: podstawowy w Player Core, alchemia w Player Core 2 i magiczny w GM Core.
Moje wrażenia jako GM są bardzo negatywne, zwłaszcza że znam już system na tyle dobrze, że do podręcznika dla mistrza gry zaglądałem zazwyczaj po 2-3 tabelki w czasie przygotowywania sesji, a w trakcie gry czasem do "NPC gallery". Teraz nie dość, że noszę wszystkie 4 "Cory" na każdą sesję, to w trakcie przygotowywania skarbów na sesję muszę patrzeć do 2-3 różnych książek, nie wliczając suplementów.
Mimo to uważam, że książka będzie bardzo wartościowa dla GMów, którzy chcą zacząć prowadzić sesje w pathfinderze.