GRY RPG
Neuroshima: Suplement
Suplement do Neuroshimy RPG
Podstawowe informacje:
wydawca: Wydawnictwo Portal (2022)
kod kreskowy: 9788396483218
wersja językowa: polska
Opis
Linia dodatków do NS: Jak wyglądały plany na tę linię na początku przygody z Neuroshimą?
Zanim spadły pierwsze bomby: O inspiracjach, powstaniu gry i przygodach z jej realizacją opowiadają Michał Oracz, Ignacy Trzewiczek, Marcin Blacha i Marcin Baryłka.
Neuroshima Nurglitcha: Alternatywne spojrzenie na uniwersum i prowadzenie Neuroshimy.
Przygoda Zdrajcy: Rozbudowany scenariusz przygody z Twistem-Którego-Nie-Możemy-Zdradzić-Na-Okładce.
A także: Symbole sił Nowego Świata i barwny zestaw Bohaterów Niezależnych.
Dość kontrowersyjny dodatek. Jest tu co prawda przygoda (kiepska), są opisy przykładowych postaci tła, cennik, skorowidz pierwszej edycji podstawki, Wyścigu i Gladiatora plus krótka errata / FAQ, ale główna treść dodatku to wspominki o powstawaniu Neuroshimy, filmografia oraz alternatywna NS widziana oczami Nurglitcha. Uzupełnieniem jest mapka USA, ekran MG oraz karty postaci.
Jeśli spojrzeć na dodatek z punktu widzenia Mistrza Gry poszukującego materiałów do bezpośredniego wykorzystania w grze, Suplement nie wygląda najlepiej. Scenariusz jest prosty i liniowy, BN-i mogą posłużyć co najwyżej do uzupełnienia drugiego planu, zaś główna treść dodatku w ogóle nie dotyka tematu przygód.
Jeśli jednak popatrzy się na Suplement właśnie od strony wspominek autorów – jako dodatek, który ma dać wgląd w ich głowy, pomóc zrozumieć dlaczego w NS znalazły się pewne elementy i jaką rolę pełnią w świecie według twórców gry, będzie zdecydowanie wart zakupu. Wielu grom brakuje spojrzenia od takiej strony, tekstów wyjaśniających po co w danej grze takie a nie inne zasady, dlaczego w świecie znalazły się pewne elementy. Suplement łata tę dziurę dla NS.