GRY RPG
Cień Władcy Demonów
Podręcznik główny do gry Cień Władcy Demonów
cena:
189.90 139.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 139.9)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka
Podstawowe informacje:
wydawca: Alis Games (2022)
nr katalogowy: AGCWD02
kod kreskowy: 9788396387868
wersja językowa: polska
Opis
Cień Władcy Demonów – podręcznik główny, zawiera wszystkie niezbędne informacje do gry. Proste zasady tworzenia postaci, intuicyjna i nieskomplikowana mechanika, szybka i śmiertelna walka, oraz mnóstwo unikalnych czarów to główne cechy systemu. Wszystko to wzbogacone o opis świata i bestiariusz, zawierający blisko setkę potworów, z mnóstwem ilustracji i niezwykle sugestywnymi opisami. Wszystko to w klimacie dark fantasy autorstwa Roberta J. Schwalba.
270* stron, pełen kolor, twarda oprawa.
Koniec jest zaledwie początkiem…
Czasami świat potrzebuje bohaterów. Jednakże w akcie desperacji, u progu dni ostatecznych, nie pogardzi nikim, kto gotów jest przeciwstawić się nadchodzącej ciemności: ani bohaterami, ani łotrami, ani obłąkańcami. Czy podejmiesz walkę z demonicznymi hordami, czy też spalisz wszystko do gołej ziemi, by tańczyć wśród popiołów? Jaki czeka cię los po tym, jak świat wyda ostatnie tchnienie?
Cień Władcy Demonów otwiera drzwi do fantastycznego świata w uścisku kosmicznego zniszczenia. Wkrocz do krainy przesiąkniętej chaosem i szaleństwem, jakie rozpętały się w obliczu bliskiej zagłady; krainy, gdzie wyjące stada bestii opanowały całe królestwa, umęczone duchy pierzchają z Zaświatów, a prym wiedzie niewypowiedziana groza wywołana rychłym nadejściem Władcy Demonów.
Cień Władcy Demonów to kompletna gra fabularna mieszcząca się w jednej książce. Jest wszystkim, czego potrzebujesz, aby stworzyć postacie i nimi grać, zebrać drużynę awanturników goniących za przygodą oraz wraz ze znajomymi opowiadać ekscytujące historie. Daje mistrzom i mistrzyniom gry wszystkie narzędzia niezbędne do tworzenia przygód, charakterystyki ponad stu plugawych stworzeń, szczegółowy opis świata i obszerne porady, które pomogą w prowadzeniu gry.
Gdy cień Władcy Demonów spowija świat, bohaterowie zyskują szansę, by wypełnić swe przeznaczenie, a złoczyńcy – by osiągnąć nikczemne cele. Podczas gry ty i twoi przyjaciele opowiecie historie o udaremnionych spiskach splugawionych kultystów, polowaniu na przerażające demony, odkrywaniu zaginionych krain, badaniu dziwnych tajemnic – i wiele, wiele innych.
Cień Władcy Demonów to jeden z tych tytułów, których tłumaczenia na język polski kompletnie się nie spodziewałem. Mroczna, momentami paskudna krzyżówka Warhammera z Dungeons & Dragons nie wydawała się być czymś, co mogłoby się pojawić na niewielkim rynku, na którym istniał zarówno WFRP, jak i D&D. Za sprawą Alis Games mamy jednak polską wersję "Pana Demona" i myślę, że można ją polecić z czystym sumieniem wszystkim fanom gier fabularnych w konwencji fantasy, którzy nie oburzą się widząc czar o nazwie Nienawistna defekacja.
CWD jest niegrzeczny w unikalny sposób. Traktuje obrzydliwe tematy jako element konwencji, ale jednocześnie mruga do czytelnika, sugeruje by nie traktować ich serio. To nie jest Kult szokujący dla samego szokowania albo Mork Borg. Dla "Pana Demona" to wyłącznie element estetyki, który można bezproblemowo pominąć, jeśli gracze albo MG nie odnajdują przyjemności we wprowadzaniu takich motywów.
Dość jednak o defekacji.
System jest pochodną D&D, uproszczoną i wygładzoną, polaną obficie pomysłami autora, Roberta J. Schwalba (swoją drogą współodpowiedzialnego za niektóre edycje D&D oraz WFRP 2e). Rzucamy k20, modyfikowaną przez współczynniki (i czasem przez wynik rzutu kośćmi sześciennymi - na plus lub minus, zależnie od sytuacji). Są poziomy (od 0 do 10) i choć moc wzrasta znacząco wraz z awansem, CWD to nie są "Avengersi fantasy". Mechanika rozwoju postaci jest bardzo elastyczna. Najpierw wybiera się jedynie pochodzenie (gatunek), dopiero potem dochodzą ścieżki - nowicjusza, eksperta i mistrza. To odpowiedniki klas, przy czym nie ma żadnych ograniczeń w mieszaniu różnych rodzajów - ktoś startujący jako łotr może potem nauczyć się magii, a na koniec zostać odkrywcą. Gra rozprawia się z kilkoma elementami, które są obecne praktycznie wszędzie, np. nie ma PD (awans ma miejsce po rozegraniu kawałka fabuły, może to być przygoda albo jakiś dłuższy fragment kampanii zamykający istotny wątek), inicjatywa jest mocno uproszczona. Czytając podręcznik ma się wrażenie, że jest pisany przez kogoś, kogo interesuje sesyjna praktyka, a nie to czy jakaś zasada będzie ładnie wyglądać w tekście.
Setting CWD... jest. Solidnie rozwijany w dodatkach, w podstawce jest jedynie naszkicowany i ten obraz nie musi się spodobać każdemu. Ot, istnieje Imperium, w którego stolicy wybuchł bunt orków, chaos się rozprzestrzenia, świat powoli kryje się w Cieniu tytułowego Władcy Demonów. Tło jest jednak bardzo bogate i przemyślane. Może niekoniecznie super oryginalne (baaardzo mocno czerpie z celtyckiej mitologii), ale wyróżnia się na tle światów z innych gier. Trzeba jednak dać mu szansę i szarpnąć się na jakieś dodatki (nawet anglojęzyczne PDFy po 2-3 dolary za sztukę). CWD ma świetne, krótkie przygody (niestety nie każda jest warta tych dwóch dolarów), które skutecznie wyręczają MG z niepotrzebnej pracy.
Podsumowując - polecam. Cena jest spoko, podręcznik jest w zasadzie samowystarczalny, a zasady na tyle elastyczne, że można wykorzystać je razem ze światami D&D albo nawet z Warhammerem (choć sam nie zdecydowałbym się na taką konwersję).