GRY RPG
Diuna RPG (edycja polska)
Podręcznik podstawowy do polskiej edycji Diuny
cena:
196.90 149.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 149.9)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka
Opis
Gra fabularna Diuna: Przygody w Imperium zabierze cię w daleką przyszłość, wykraczającą poza wszystko, co sobie wyobrażałeś. Do świata w którym strach zabija duszę, a ty musisz zachować zimną krew.
Zabierz swoich bohaterów w podróż po legendarnych światach znanych z kart arcydzieł science-fiction Franka Herberta i wciel się w rolę elitarnego agenta szlacheckiego Rodu, gdzie Mentaci, Mistrzowie Miecza, Szpiedzy, Siostry Bene Gesserit, przebiegli doradcy, a nawet pustynni Fremieni jednoczą się, by walczyć pod twoim sztandarem.
Pamiętaj, że niezależnie od tego kim zdecydujesz się być, ten kto kontroluje przyprawę, kontroluje Znany Wszechświat.
Podręcznik podstawowy Diuna: Przygody w Imperium zawiera:
- Wszystko co potrzebne do stworzenia własnych scenariuszy o intrygach i przygodach agentów potężnego szlacheckiego Rodu, które rozgrywają się pośród piasków Arrakis.
- Całkiem nową wersję systemu 2d20 specjalnie dostosowaną do potrzeb Uniwersum Diuny. Zawiera ona zasady tworzenia własnego Rodu oraz tryb Stratega, w którym stajesz się władcą marionetek kierującym poczynaniami Agentów tak, by służyli twojemu Rodowi.
- Kompleksowy przegląd Imperium i jego społeczeństwa, frakcji, historii, technologii, kultury, wiary i wielu innych jego aspektów.
- Cenne wskzaówki dla doświadczonych i początkujących mistrzów gry na temat adaptacji motywów Diuny oraz informacje o tworzeniu kampanii i pełnych intryg przygód dla elitarnych agentów szlacheckiego Rodu.
W podręczniku znajdziesz przygodę wprowadzającą Żniwa na Diunie zaprojektowaną tak, by szybko wciągnąć ciebie i twoich przyjaciół w bizantyjskie intrygi Imperium na planecie Arrakis.
Wreszcie doczekaliśmy się pierwszego polskiego tłumaczenie niezwykle ciekawej mechaniki 2d20 wydawnictwa Modiphius. Bardzo dobrą informacją jest fakt, że Alis Games współpracowało z Copernicus Corporation (wydawcą Conana) przy tłumaczeniu terminów mechanicznych.
Podręcznik wydany jest w twardej oprawie. Format nieco mniejszy od A4. W środku zaś znajdziemy ponad 340 stron na grubym papierze w ciemnej szacie kolorystycznej. Szata graficzna i ilustracje są przepiękne, zaś skład czytelny.
Mechanika ta łączy klasykę z nowymi rozwiązaniami. W skrócie opiera się na rzucie dwiema kostkami k20 przeciwko sumie dwóch rodzajów cech opisujących postać (Motywacje i Umiejętności). Wynik na kostce poniżej wartości oznacza sukces. Aby zdać test musimy uzyskać odpowiednią ilość sukcesów. To jednak tylko serce tej mechaniki, której najciekawszą częścią są pule punktów MG i graczy, które można wydawać na różnorodne bonusy bądź utrudnienia, dzięki czemu gra przy stole nabiera dynamiki, a działania graczy i postaci niezależnych w fikcji znajdują pokrycie w mechanice. Modiphius każdorazowo dopasowuje mechanikę do świata gry. Tu zyskujemy dostęp do gry z perspektywy nie pojedynczych postaci graczy, ale całego rodu. Grę rozpoczynamy od stworzenia rodu. W locie zaś będziemy w nim tworzyć mniej lub bardziej ważnych przedstawicieli naszego rodu i prowadzić nimi rozgrywki w stylu wielkiej polityki. Przyznam, że jest to ciekawe rozwiązanie, szkoda jednak, że dosyć słabo omówione w podręczniku, szczególnie, że jest to nietypowy styl rozgrywki. Być może jednak wydawca ma w planach wydanie podręcznika, który szerzej podejmowałby grę właśnie w tym trybie "makro". Należy również wspomnieć o tym, że z każdą kolejną grą mechanika jest szlifowana i zyskuje na czytelności. W porównaniu do takich gier jak John Carter of Mars czy Conan - Diuna o niebo lepiej tłumaczy zasady gry.
Jeżeli chodzi o opis świata to fani Diuny znajdą w podręczniku uporządkowany opis świata, przy czym musimy być świadomi dużej ilości spojlerów do wszystkich książek z uniwersum stworzonego przez F. Herberta. Dużą wadą tej obszernej części podręcznika jest fakt, że informacje często się powtarzają. Trudno powiedzieć, czy był to celowy zabieg, dzięki któremu czytelnik łatwiej zapamięta kluczowe informacje, czy słabsza redakcja. Dodatkowo, część ta może być przytłaczająca dla przyszłego MG, który niekoniecznie będzie wiedział, w jaki sposób będzie mógł poprowadzić w Diunie swoją własną przygodę. O z tej części ile dowie się o kluczowych wydarzeniach i nie naruszy kanonu, to jednak trudno mu będzie umieścić swoje pomysły na przygody, bo szczegółowo opisana została właściwie wyłącznie Arrakis. Wada ta jednak w mniejszym lub większym stopniu zawsze dotyczy gier w znanych uniwersach. Pozostaje liczyć, że Modiphius planuje już wydanie podręczników poświęconych innym miejscom w uniwersum Diuny, jednak dotychczas wydane przygody i zapowiedziany dodatek nakazują przypuszczać, że będziemy musieli na to poczekać.
O tłumaczeniu trudno mi się wypowiadać, bo nie znam oryginału, jednak tekst czyta się dobrze i jest on właściwie pozbawiony literówek i innych błędów.
Podsumowując, na pewno warto zainteresować się tym podręcznikiem, choćby z tego powodu, że mechanika 2d20 jest naprawdę fajna i warto się nią zainteresować. Dla fanów Diuny zaś podręcznik może być fajnym lorebookiem z naprawdę pięknymi ilustracjami (inspirowanymi nowym filmem w reżyserii D. Villeneuve'a).